Miten kauan kesti tottua olemaan ilman läheisyyttä ja seksiä?
Toisesta ketjusta tuli mieleeni omakohtainen asia. 5-vuotinen suhteeni päättyi 1,5 v sitten, enkä vieläkään ole tottunut olemaan ilman läheisyyttä, silittelyä, hellittelyä, seksiä. Vai löysittekö uuden ennen kuin ehditte tottua tähän kalvavaan olotilaan?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
En ole kaivannut ollenkaan noita asioita. Mikään hellyys ja seksi ei ole sen väärti, että loput ajasta (n.95%) on ikävää parisuhdeankeutta: riitoja, kuorsausta, valitusta, sotkua, sukkahikeä, rojuja, epätasa-arvoa, piilovittuilua. Ei kiitos, sinkkuus on ehdottomasti parempi. SinkkuN
Tämä. Ja unohdit keskeisimmän. Jatkuvaa tahallista väärin ymmärtämistä ja draamailua.
Vierailija kirjoitti:
Ei suhde takaa läheisyyttä ja kosketusta. Oltu yhdessä 20 vuotta enkä muista koska viimeksi ollaan halattu tai edes istuttu sohvalla vierekkäin. Seksistä vuosia.
Ja tämä kohtalo ei ole teidän omissa käsissä?
Pitkässä suhteessa nuo tahtoo unohtua.
Oikeasti, nyt pari vuotta eron jälkeen (20 vuoden parisuhteesta) olo on kuin olisi päässyt ulos jostain Matrixista. En olisi ikinä voinut kuvitella miten ihanaa tämä on.
n43
Vierailija kirjoitti:
M47v yksin. Naiset sinänsä olleet mukavia minulle, mutta jokainen sanonut "sinusta joku saa vielä hyvän miehen" mutta heitä itseään ei kyllä ole sen enempää kiinnostanut. Kaikkea muuta tekemistä kyllä löytyy, yksinäisyyttä en pode.
Sanon suoraan. Se tarkoittaa että olet luonteeltasi kiva/mukava mutta et ole tarpeeksi hyvännäköinen ja puuttuu sek suaalinen vetovoima. Sori, mutta näin se on. Kuka muuta väittää puhuu p askaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M47v yksin. Naiset sinänsä olleet mukavia minulle, mutta jokainen sanonut "sinusta joku saa vielä hyvän miehen" mutta heitä itseään ei kyllä ole sen enempää kiinnostanut. Kaikkea muuta tekemistä kyllä löytyy, yksinäisyyttä en pode.
Sanon suoraan. Se tarkoittaa että olet luonteeltasi kiva/mukava mutta et ole tarpeeksi hyvännäköinen ja puuttuu sek suaalinen vetovoima. Sori, mutta näin se on. Kuka muuta väittää puhuu p askaa.
Tai sitten ihan yksinkertaisesti vain tylsä. Maailma on pullollaan ihmisiä joilla ei ole mitään mielenkiintoista sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan autistipaskiaiset mutta tutkimusten mukaan kosketus lievittää kipua, vahvistaa immuunijärjestelmää, jopa pidentää elinikää.
Riippuu siitä kuka koskettaa. Jos oma kokemus siitä ihmisestä ei ole mitenkään rentoutunut niin ei se kosketus kyllä rentouta. Miehet tätä nyt ei tietenkään ymmärrä koska teille kosketus ei pääsääntöisesti muodosta uhkaa. Naisella aika harva kosketus on positiivinen.
Niin eihän miehet ihmisiä ole. Minäkin tykkäsin kun humalaiset keski-ikäiset naiset tuli kapakoissa haaroista puristelemaan 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ihan yksinkertaisesti vain tylsä. Maailma on pullollaan ihmisiä joilla ei ole mitään mielenkiintoista sanottavaa.
Voin silti väittää että jos hän olisi komea ja seksikäs niin varmasti ottajia olisi vaikka miten tylsä olisi. Pitkässä juoksussa se ei sitten toimisi, eli suhde voisi kariutua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sataan kertaa todistettu psykologinen fakta että jos ihminen väittää ettei tarvitse minkäänlaista kosketusta, hän on todella syvällä jossakin defenssissä ja takana on trauma. Oikea trauma, ei mikään trendikäs pikkujuttu.
Niin? Pitäisikö traumaakin nyt jotenkin nolostella?
Trauma pitää HOITAA!
Niin että pääsee taas johonkin suhteeseen jossa aiheutetaan uusi trauma? Miksi ihmeessä? Ihmissuhteet on paskaa.
Itselle tuli täysin sama mieleen. Nyt kun osaa olla yksin eikä tarvitse enää kumppania yhtään mihinkään, niin en taatusti lähde "hoitamaan" itseäni niin, että tuntisin taas kumppania tarvitsevani. Kun lopputulos on aina se, että minulla ei ole väliä, olen itsestäänselvyys jne. Niin en taatusti enää lähde kokeilemaan.
Kuinka tästäkin aiheesta on taas saatu tällainen ankea nokittelu- ja riitaketju!? Jokainen kokee tavallaan ja se on ihan ok. Ei siitä pidä mollaamaan toisia ruveta. Kumpaankaan suuntaan. Ap
Olen aromanttinen aseksuaali enkä koe mitään tarvetta läheisyyteen, saati seksiin. Koen tuollaiset rasittavana velvollisuutena ja siksi en halua parisuhdetta, minulle seksi on yksi tylsä kotityö muiden joukossa. Eläimiä minulla on ja niitä tykkään sylitellä, se riittää minulle. Ihmissuhteita en kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tästäkin aiheesta on taas saatu tällainen ankea nokittelu- ja riitaketju!? Jokainen kokee tavallaan ja se on ihan ok. Ei siitä pidä mollaamaan toisia ruveta. Kumpaankaan suuntaan. Ap
No, meitä jotka emme tarvitse läheisyyttä ruvettiin nimittelemään vaikka miksi. Ja että meidän toiminta häiriintynyttä, traumaperäistä jne jne. Itselleni jäi tästä ketjusta oikeastaan päällimmäisenä ihmettely, miten jotakuta voi niin kovasti häiritä se, ettei joku muu tarvitse parisuhdetta.
Ei ole minkäänlaista yleistä läheisyyden, kosketuksen tms kaipuuta. Itselläni tuo tarve ja halu liittyy aina nimenomaan tiettyyn ihmiseen. Suhteessa sitä haluaa toisen kosketusta kokoajan, mutta sinkkuna en tuota tarvetta tunnista. Yhden illan juttuun halu voi herätä, mutta en minkään tarpeen ajamana sellaista lähtisi etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, meitä jotka emme tarvitse läheisyyttä ruvettiin nimittelemään vaikka miksi. Ja että meidän toiminta häiriintynyttä, traumaperäistä jne jne. Itselleni jäi tästä ketjusta oikeastaan päällimmäisenä ihmettely, miten jotakuta voi niin kovasti häiritä se, ettei joku muu tarvitse parisuhdetta.
Totta puhut. Aina menee tämmöiseksi nämä...
En ole kaivannut ollenkaan noita asioita. Mikään hellyys ja seksi ei ole sen väärti, että loput ajasta (n.95%) on ikävää parisuhdeankeutta: riitoja, kuorsausta, valitusta, sotkua, sukkahikeä, rojuja, epätasa-arvoa, piilovittuilua. Ei kiitos, sinkkuus on ehdottomasti parempi. SinkkuN