Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poltatteko silti kynttilöitä, vaikka niiden polttamisen haittavaikutuksista jankutetaan?

Vierailija
05.12.2023 |

Miten on? Itse poltan.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai poltan. Päätän itse minkä asioiden haittavaikutuksista välitän.

Vierailija
42/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, poltan sisällä kynttilöitä syys- ja talviaikaan. Kotimaisia, tuoksuttomia kynttilöitä, jotka palavat tasaisesti eivätkä savuta. 

Ne savuttavat ja lepattavat (yleensä edulliset) kynttilät poltan ulkona lyhdyissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön porkkanaa pimeässä, joogaan ja en harrasta seksiä? Tai sitten elämä on liian lyhyt?

Vierailija
44/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan kynttilöitä pitkin talvea ja varsinkin jouluna. Jätän ne haittavaikutus/pelottelujutut lukematta.

Led-kynttilät ovat rumia.

Vierailija
45/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan kynttilöitä näin kylmänä vuodenaikansa joka päivä ja koko takorautaisen kynttelikköni (5 ktl.) voimalla +siitä jääneet pätkät vielä uunin reunalla olevissa yhden kynttilän jaloissa.

Olen huomannut että antavat vielä 'ekstra' lämpöäkin vanhan taloni huoneeseen hieman.

Vierailija
46/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan, molemmista päistä. 

Vierailija
47/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan kynttilöitä näin kylmänä vuodenaikansa joka päivä ja koko takorautaisen kynttelikköni (5 ktl.) voimalla +siitä jääneet pätkät vielä uunin reunalla olevissa yhden kynttilän jaloissa.

Olen huomannut että antavat vielä 'ekstra' lämpöäkin vanhan taloni huoneeseen hieman.

Sama. 10 kynttilää antavat pieneen yksiöön yllättävän hyvin ylimääräistä lämpöä talvipakkasilla.

Harmi vaan, kun halvimpien 2,15€ maksaneiden pilarikynttilöiden hinta pomppasi yhdessä yössä 3,70€....

Vierailija
48/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En polta sisällä kuin adventtikynttilöitä. Olin ennen innokas kynttilähifistelijä, mutta led-kynttilöihin siirtymisen jälkeen on huomannut, miten paljon kynttilöistä lähtee käryä. 

En polta niin paljon mutta en ole koskaan käryä huomannut. Ehkä isoissa kynttilöissä hieman sekä pientä räksähtelyä. Vaikuttaisiko valmistaja sekä se mistä kynttilät valmistetaan? Kannattaa olla kuitenkin tarkkana turvallisuussyistä.

Poltin aiemmin soija- tai mehiläisvahakynttilöitä, joista pitäisi lähteä vähemmän palokaasuja, mutta kyllä niidenkin polttaminen ottaa nykyään kurkkuun. Voi tietysti olla, että olen vain tavallista herkempi, koska jo auton ilmastointi saattaa aiheuttaa minulle hengitystieoireita. 

Vierailija
49/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä en polta nykyään kuin ledejä,koska turvallisia,eikä tarvi vahtia,ulkona lyhtyihin oikeat tuikut ja kynttilät

Vierailija
50/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin poltan kynttilöitä sisällä. Lähinnä joulun aikaan. Pihalla lyhdyissä palaa sen sijaan kynttilät aina kun jaksan /tarkenen käydä ne sytyttämässä.

Meillä oli ennen tosi usein sähkökatkoja, silloin oli aina kynttilöitä valmiina sytytettäväksi melkein joka huoneessa. Jossain vaiheessa sähkökatkot loppui ja nyt on kaappi täynnä pitkiä kynttilöitä odottamassa käyttöä. Niitä kun on hankalampi saada pysymään pystyssä ulkolyhdyssä.

Vierailija
51/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan, molemmista päistä. 

Aikamala! Tää oli hyvin lohkastu ja niin totta.

Naurattaa vaik itkettääis..

Vierailija
52/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poltan. Joka ilta talvipimeällä.

Vierailija
53/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilän polttamisella sisätilassa on yhtä saastuttava vaikutus kuin tupakoinnilla.

Vierailija
54/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta enkä ole oikein koskaan tykännyt poltella. Kynttilöiden savu mustaa huushollin, sen huomaa kyllä kun keväällä pesee ikkunoita. Muutkin paikat sotkee, kuten valkoiset verhot. Joten poltteli loppunut tyystin. Ja hyi kauhea ne tuoksukynttilät, ihan henkeä ahdistaa ja silmiä kirvelee pelkkä ajatuskin. Toivottavasti kukaan ei tuo kynttilää joululahjaksi, menee meinaan roskiin.

Vierailija
55/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kynttilät oo jotain bensateollisuuden tms jätettä? Vaikea hävittää, myrkyllistä, mutta kätevä myydä kynttilänä pois poltettavaksi. Enkä nyt puhu steariinista vaan siitä toisesta

Vierailija
56/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poltan. Satunnaisesti myös tupakkaa ja käytän alkoholia. Ei minua kiinnosta haitat. Kuolen sitten kun kuolen.

Vierailija
57/57 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion jatkossakin valutella kynttiläntalia tyttöystäväni paljaalle iholle leikkiessämme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi