Nämä oli vikat viisut, jotka koskaan katon
Kisan oikea voittaja oli Kroatia. Viime vuonna oli käärijä. Yleisö on päättänyt.
En jaksa katsoa rigged kilpailua, jossa raadiksi pääsee vain tietynlaiset henkilöt.
En suosittele antaa mitään arvoa tälle formaatille.
Kommentit (23)
Mua on jo useampia vuosia häirinnyt tämä, voittajaksi päätyy yleensä jokin tasapaksu ja unohdettava tuomaristoa miellyttävä teos. Raatien liika yksimielisyys on tehnyt yleisölle liian vaikeaksi saada omaa suosikkia voittajaksi.
Ammattilaisraadit pitäisi poistaa kokonaan. Tuloksen pitäisi perustua vain ja ainoastaan yleisöäänille.
En nyt raateja poistaisi kokonaan, mutta painoarvoa kyllä laskisin esim. 30% tienoille. Euroviisujen teemana on monta vuotta ollut "United by music", mutta ei nyt kovin yhteisöllistä ole että pienet raadit päättävät mikä kansoja yhdistää sen sijaan, että kansat sen päättävät. Raadeissa on se järki, että pisteitä annetaan myös taidosta ja kokonaisuudesta pelkän fiiliksen sijaan.
Silloin kun oli pelkkä yleisöäänestys, niin suomalaiset valittivat siitä, koska kukaan ei yleensä äänestänyt Suomea ja muutenkin huudettiin vaan, että yleisöäänestys suosii tiettyjä maita. Nyt on sitten raadit mukana ja sekään ei toimi.
Ammattiraadit pitäisi poista kokonaan.
Raadit on hyvä asia. Voittajaksi valikoituu oikeaa musiikkia eikä jotain kansan rakastamaa hömppähumppaa.
Raati on siellä valvomassa ettei kansa äänestä väärin. Se on kisan politbyroo.
Semeissä ei ollut raateja. Jos olisi ollut niin suomi ei olisi päässyt itse kilpailuun.
Lopetin euroviisujen katsomisen, kun niistä alkoi haistaa läpi woketuksen ja sateenkaarihömpän. Varmaan joskus 1994, kun Suomea edusti Kätkät-tyttöduo.
En ole pitkään aikaan katsonut viisuja. ABBA muutti viisut joutavan päiväiseksi esityskilpailuksi. Lordi oli sitten viimeinen niitti. Ei tätä viisupaskaa kertakaikkiaan siedä vanha mies. Ne jotka eivät osanneet laulaa, keksivät räpin. Se on varmaan tuo nuoruusajan musiikki, josta itse kukin tykkää. Minulla Hurriganes, Hullu Jussi, Hector, Kirka, Muska, Uriah heep, Rolling Stones, Sweet, Mud, Tina Turner, Middle of the Road.
Vierailija kirjoitti:
On kieltämättä erikoista, että 5 henkilöstä koostuvan "ammattiraadin" äänillä on yhtä paljon painoarvoa kuin tuhansilla ja tuhansilla kotikatsojilla...
Jep. Pitäisi puolittaa raatilaisten äänet ; 0,5 min ja 6 max.
Lopeti katsomisen jo 2006, tai tarkemmin sanoen katsoin Lordin voittovuonna viimeisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Raadit on hyvä asia. Voittajaksi valikoituu oikeaa musiikkia eikä jotain kansan rakastamaa hömppähumppaa.
Mutta nythän voittaja on hömppähumppaa
Sama juttu. Jo toinen kerta peräkkäin raati äänestää muista kuin musiikillisista syistä. Miten voi olla, että muutaman kymmenen ihmisen raati ylittää miljoonien äänestäjien tahdon? Ihan kuin Pohjois-Korea.
Sitten nämä "ammattilais"raadit ovat vielä jotain hömppäjulkkisten kerhoja. Miten jollain Sannilla ja vastaavilla voi olla niin suuri päätösvalta.
70-luvulla katsoin viimeksi Euroviisut.Mennyt musiikillisesti alamäkeä koko ajan.Etova olo tuosta musiikista.Mutta makunsa kullakin.Vertaa vaikka Poupee de cire,poupee de son kappaleeseen.Waterloo myös.
Itse en ole koskaan katsonut viisuja.
Viime vuonna voitettiin, koska abban juhlavuodeksi piti viisut saada abban kotimaahan. Tänä vuonna voitettiin koska mekkoon pukeutuneen käkikellon piti voittaa ja koska äärijärjestö hamash on niin säälittävä
Antaahan ensi vuonna sitten olla. Ei kiinnosta enää
On kieltämättä erikoista, että 5 henkilöstä koostuvan "ammattiraadin" äänillä on yhtä paljon painoarvoa kuin tuhansilla ja tuhansilla kotikatsojilla...