Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: kosmetologi käyttää vain kolmea tuotetta iholleen

Vierailija
05.12.2023 |

Puhdistustuote, kasvovesi ja kosteuttaja. 

Tätä minä olen toitottanut palstalla jo monta kertaa! Minimalismi kunniaan! Ja iho kiittää.

Millainen ihonhoitorutiini sinulla on?

Kommentit (70)

61/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistus tuote, kasvovesi, hoitovesi, kosteusvoide. Kahdesti kuussa kuorinta, puhdistava sekä kosteuttava naamio viikoittain.

Vierailija
62/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, hoitovettä, ehkä seerumia ja päälle kasvoöljyä. Muutaman kerran viikossa reseptillä saatavaa retinolia.

Retinolia ei ole reseptilääkkeenä. Tretinoiinia on, se on retinolin tapaan retinoidi, eli a-vitamiinijohdannainen.

Anteeksi. Minulla siis käytössä Avitcid-niminen voide. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän puhdistusgeeliä (pirkka, toimii  minun sekaiholle) sitten seerumia jos on tarve ja näin talvisin minulla on muutamia kuivia kohtia kasvoissa ja sitten kosteusvoide

Miksi kuivaihoisena käytät geelimäistä puhdistustuotetta? Varmasti sisältää kuivattavia ainesosia. 

Vierailija
64/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese kasvoja ollenkaan vedellä. Pyyhin oliiviöljyllä kostutetulla vanutupolla ja kuivaan vanutupolla. En käytä mitään meikkejä. Toimii hyvin herkälle iholle.

Vierailija
65/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistus, tuplana jos meikkiä. Kasvo ja hoitovesi, seerumi, kosteusvoide. Tarvittaessa öljy, kuorinta ja naamiot. Kesä ja talvi tuotteet oltava eri Suomen ilmaston vuoksi. Kuiva, herkkä iho joka vaati varsinkin talvella paljon hoitoa. Kesät menee helposti kevyemmin hoitaen. Pidän muutenkin huolta terveydestäni, ihonhoito on osa sitä. N56

Vierailija
66/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retinoli uudistaa ihoa mutta se voi uudistua vain tiettyyn rajaan. Retinoli pakottaa ihon uudistumaan nopeassa syklissä ja jossakin kohdassa uudistumis kerrat on käytetty loppuun koska solujen kyky uudistua on rajallinen. Sitten se onkin loppuelämä yhtä ryppyä ja laskosta.

No nyt olet kyllä ymmärtänyt jotakin väärin 

Vierailija
67/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuorintavoide olis ihan hyvä välillä ja joskus joku naamio.

Vierailija
68/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on siunattu hyvällä iholla ja lisäksi olen äärimmäisen laiska enkä jaksa opetella kosmetiikasta mitään. En meikkaa koskaan. Aamuisin pesen kasvot kylmällä vedellä, illalla suihkussa pesen kasvot samalla saippualla kuin muunkin vartalon. Muuta en tee. Iho on hyvässä kunnossa.

N34

Vierailija
69/70 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retinoli uudistaa ihoa mutta se voi uudistua vain tiettyyn rajaan. Retinoli pakottaa ihon uudistumaan nopeassa syklissä ja jossakin kohdassa uudistumis kerrat on käytetty loppuun koska solujen kyky uudistua on rajallinen. Sitten se onkin loppuelämä yhtä ryppyä ja laskosta.

Iho rypistyy, koska ikääntyessä kollageeni ja elastiini vähenee. Iho uudistuu jatkuvasti, uudet ihosolut työntää vanhan kuolleen pois... varmaan hilseilevä iho kuitenkin näin talvella on tuttua? Ihosolujen uudistuminen tosin hidastuu iän myötä.

Vierailija
70/70 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen käyttänyt meikkiä tai aurinkosuojaa (keväästä syksyyn) puhdistan kasvot puhdistusöljyllä. Jos olen käyttänyt silmämeikkiä, käytän vielä erikseen puhdistusöljyä ennen silmämeikinpoistoainetta. Yleisesti ottaen puhdistan kasvot 1-4 kertaa kuussa, sillä käytän harvoin meikkiä. Kesäaikaan puhdistan aurinkovoiteen takia useammin, mutta jos en ole lähdössä ulos tai vain käväisen ulkona, en laita aurinkosuojaa.

Tämän jälkeen sekoitan kasvovoidetta ja kasvoöljyä keskenään ja levitän sekoituksen kasvoille. Talviaikaan lisään päälle vielä sheavoidetta. Kesällä käytän yleensä ennen voide-öljysekoitusta c-vitamiiniseerumia. C-vitamiiniseerumi tuntuu kirkastavan kasvoja, mutta enimmäkseen toivon sen toimivan jonkinlaisena antioksidanttina iholle.

Noin kerran kuussa kesäaikaan kuorin ihoni kasvovoiteella, jossa on AHA-happoa ja sen jälkeen teen kosteuttavan kasvonaamion. Näitä ihoni ei tarvitse. Kuorin vain, koska sen jälkeen ihoni on hetken kirkkaampi. Koska ihoni on kuiva, niin en voi suorittaa kuorintaa useammin tai talvella siitä huolimatta, että kuoriva voide on tarkoitettu päivittäiseen käyttöön.

T. Kosmetologi