IS: kosmetologi käyttää vain kolmea tuotetta iholleen
Puhdistustuote, kasvovesi ja kosteuttaja.
Tätä minä olen toitottanut palstalla jo monta kertaa! Minimalismi kunniaan! Ja iho kiittää.
Millainen ihonhoitorutiini sinulla on?
Kommentit (70)
Käytän itsekin kolmea tuotetta kasvojen ihon hoitoon:
vesi, saippua ja pyyhe
Vierailija kirjoitti:
Vanha uutinen, mutta edelleen totta:
Vuosikymmeniä ihotautilääkärinä toiminut Terttuliisa Ahokas on sitä mieltä, että monimutkainen ihonhoito on turhaa.
https://www.iltalehti.fi/kauneudeksi/a/2016070721862473
Linkki ei aukea minulla, en oikein ymmärrä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, hoitovettä, ehkä seerumia ja päälle kasvoöljyä. Muutaman kerran viikossa reseptillä saatavaa retinolia.
Retinolia ei ole reseptilääkkeenä. Tretinoiinia on, se on retinolin tapaan retinoidi, eli a-vitamiinijohdannainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä. Mä käytän vain apteekin perusvoidetta.
Mä käytän Lidlin käsivoidetta. Tekee pehmeät kasvot.
Hirveitä myrkkyjä. Mä käytän kesällä aamukastetta koivunlehdistä ja talvella taputtelen naamaan lunta.
Vesi
Perusvoide (retinolia sisältävää voidetta kokeilin mutta oli liian "kova" iholleni)
Tietty silmänympärysvoide, koska nyt talvella atooppinen iho reagoi silmäluomissakin
Vierailija kirjoitti:
Skippasin myös kasvoveden, on minun iholleni turha tuote.
Meikkejä käytän harvoin niin ihon hankaaminen kemikaaleilla on turhaa. Puhdistus ja kuivan ihon Decubal-voide apteekista, se riittää. Iho on sileä ja ikää jo 47v.
Tuossa decubalissakin on kemikaaleja. Ihan jo vesi on kemikaali.
Mikä se lääkärin ainoa apteekki tuote on mikä lukee iltasanomissa kun on maksun takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkejä käytän harvoin niin ihon hankaaminen kemikaaleilla on turhaa. Puhdistus ja kuivan ihon Decubal-voide apteekista, se riittää. Iho on sileä ja ikää jo 47v.
Kemikaaleja ne puhdistusaineet ja Decubalkin on.
Duh, no olitpa viisas. Vähempikin riittää, ei tarvitse olla turhia seerumeja ja kuorintavoiteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
retinolia käytän
Ja joudut käyttämään meikkiä, koska ihosi on niin punakka?
Retinolilla saa niin hyvän ihon, ettei tarvitse käyttää meikkivoiteita.
Olisin todella veikannut, että puhdistusaine, retinoli ja kosteusvoide. Eipä muuta tarvitse.
Olisin voinut lyödä vetoa, että auringonsuoja on tuolla listalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se lääkärin ainoa apteekki tuote on mikä lukee iltasanomissa kun on maksun takana?
Siis iltalehdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin silmän ympärysvoide olisi ihan hyvä vanhenevalle iholle lisäksi.
Miksi? Sehän on vain ohuempaa kosteusvoidetta. Ei se ihmeitä
Käytännössä, jos kasvot tarvitsevat paksumman voiteen tai käyttää kasvoöljyjä niin silmänympärykset voivat turvota, kuten itselläni. Näin ollen ohuempi silmänympärysvoiteen koostumus tekee ihmeen jo siinä, ettei silmänympärykset ole herätessä turvonneet.
Miksi ap haluat olla asiassa niin oikeassa? Ihmisten ihot ovat erilaisia ja reagoivat myös kosmetiikan raaka-aineisiin eri tavoin. Ihosairaudet vaativat myös erityistä hoitoa, jolloin tarvitaan mm. paikallisesti eri tuote.
Olen silti tyytyväinen, että itse pärjäät ihosi kanssa hienosti.
Vierailija kirjoitti:
En tuota minimalistiksi kutsuisi. Itse käytin ennen vain perusvoidetta puhdistukseen ja kosteutukseen. Nykyisin olen lisännyt siihen kasvoveden ja silmänympärysvoiteen, koska aloin kärsiä atopiasta ja nämä kosteuttavat lisää. Käytän myös välillä myös seerumia. Öljyt ei sovi iholleni yhtään.
Mikä kasvovesi sinulla on käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin silmän ympärysvoide olisi ihan hyvä vanhenevalle iholle lisäksi.
Silmäympärysvoide on hyvin uponnut markkinointikikka. Ihan perusvoide soveltuu monesti silmänympärysihollekin, ei toki sellaista missä on hirveästi hoitavia aineita. Samaa kosteutta se silmänympärysiho kaipaa kuin muukin iho.
Vierailija kirjoitti:
Retinoli uudistaa ihoa mutta se voi uudistua vain tiettyyn rajaan. Retinoli pakottaa ihon uudistumaan nopeassa syklissä ja jossakin kohdassa uudistumis kerrat on käytetty loppuun koska solujen kyky uudistua on rajallinen. Sitten se onkin loppuelämä yhtä ryppyä ja laskosta.
Ja tämä on sinun uskomuksesi, ei taida tutkimustietoa tuosta löytyä?
Tämä olisi mielenkiintoinen artikkeli mutta maksumuurin takana:
https://www.iltalehti.fi/keho/a/ac38e90d-b0d9-4c4d-b58f-1c5acba5e5fc&nb…;
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi mielenkiintoinen artikkeli mutta maksumuurin takana:
https://www.iltalehti.fi/keho/a/ac38e90d-b0d9-4c4d-b58f-1c5acba5e5fc&nb…;
Kysyimme kolmelta suomalaiselta erikoislääkäriltä, miten he pitävät itsestään huolta. Ikääntymisen näkyviä merkkejä voi todella hidastaa. Ihotautilääkäri nimeää yhden erityisen apteekkituotteen, josta hän ei luopuisi.
Vierailija kirjoitti:
Olisin voinut lyödä vetoa, että auringonsuoja on tuolla listalla.
No tässähän olikin kyse kosmetologista, ei ihotautilääkäristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemikaaleja ne puhdistusaineet ja Decubalkin on.Duh, no olitpa viisas. Vähempikin riittää, ei tarvitse olla turhia seerumeja ja kuorintavoiteita.
Joo, sori olin aika nenäkäs. Nämä "kemikaaleilla hankaaminen on turhaa, käytän kahta tuotetta ja muu on turhaa, iho kiittää"-tyyppiset viestit on vaan aika triggeröiviä mulle. Se että ihosi on sileä ja ongelmaton, ei varmaan ole sen ansiota ettet meikkaa ja käytät vain paria tuotetta, vaan todennäköisesti olet voittanut geenilotossa ja ihosi on luonnostaan hyvä ja suht ongelmaton. Kaikki ei ole niin onnekkaita ja joutuvat turvautumaan "kemikaalien" ja ehkä jopa "turhien seerumien ja kuorintavoiteiden" yms apuun ja kokevat että niistä on apua.
Kemikaaleja ne puhdistusaineet ja Decubalkin on.