IS: kosmetologi käyttää vain kolmea tuotetta iholleen
Puhdistustuote, kasvovesi ja kosteuttaja.
Tätä minä olen toitottanut palstalla jo monta kertaa! Minimalismi kunniaan! Ja iho kiittää.
Millainen ihonhoitorutiini sinulla on?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin silmän ympärysvoide olisi ihan hyvä vanhenevalle iholle lisäksi.
Silmänympärysvoide on yhdyssana.
Luulisi ammattilaisen tietävän että kasvovesi täysin turha.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis kosmetologi kun tiedät että kasvovesi on turha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin silmän ympärysvoide olisi ihan hyvä vanhenevalle iholle lisäksi.
Miksi? Sehän on vain ohuempaa kosteusvoidetta. Ei se ihmeitä
Käytännössä, jos kasvot tarvitsevat paksumman voiteen tai käyttää kasvoöljyjä niin silmänympärykset voivat turvota, kuten itselläni. Näin ollen ohuempi silmänympärysvoiteen koostumus tekee ihmeen jo siinä, ettei silmänympärykset ole herätessä turvonneet.
Miksi ap haluat olla asiassa niin oikeassa? Ihmisten ihot ovat erilaisia ja reagoivat myös kosmetiikan raaka-aineisiin eri tavoin. Ihosairaudet vaativat myös erityistä hoitoa, jolloin tarvitaan mm. paikallisesti eri tuote.
Olen silti tyytyväinen, että itse pärjäät ihosi kanssa hienosti.
Pointtini on siinä, että moni ylihoitaa ihoaan. Tosiasiassa tuotteiden jättäminen pois parantaisi tilannetta. Olen itsekin ylihoitanut ihoani nuorena ja jouduin käyttämään meikkiä. Sitten siirryin minimalismiin ja lakkasin käyttämästä meikkiä. Eli oman kokemuksen pohjalta evankelioin. Ap
En käytä mitään puhdistusaineita tai rasvoja enkä meikkejä. En edes käsirasvoja. Iho hoitaa kosteustasapainon kyllä ihan itsestään. Kasvot ja hiukset puhdistuvat shampoolla suihkussa,ei muuta. Ja eipä juuri ole ryppyjä tullut ja iho on pehmeä,mutta kimmoisa kautta kehon.
Äitini ei käyttänyt mitään tuotetta iholleen siis ei mitään. Ei puhdistustuotteita, kasvovesiä, kosteusvoiteita. Iho oli aina hyvä ja tasainen, eikä ryppyyntynyt. Toki kasvojen iho löystyi ja ikä näkyi naamasta, mutta iho ei rypistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kasvovesi nimenomaan on aivan loistava tuote, suurin osa käyttää sitä vain väärin. Sitä kannattaa tiputtaa käsille ja taputella suoraan ihoon ja toistaa sama muutamaan kertaan.
Itse käytän puhdistusgeeliä (pirkka, toimii minun sekaiholle) sitten seerumia jos on tarve ja näin talvisin minulla on muutamia kuivia kohtia kasvoissa ja sitten kosteusvoide
Vesipesu aamulla, Nivean kasvorasvaa, koska iho kuivuu. Niinä päivinä kun olen meikannut käytän illalla puhdistusmaitoa ja kasvovettä. Ikä 41v, useimmiten luullaan nuoremmaksi. Kosmetologilla en ole käynyt. Samaa mieltä siitä että pelkkää rahastusta suurin osa "pakollisista" ihotuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei käyttänyt mitään tuotetta iholleen siis ei mitään. Ei puhdistustuotteita, kasvovesiä, kosteusvoiteita. Iho oli aina hyvä ja tasainen, eikä ryppyyntynyt. Toki kasvojen iho löystyi ja ikä näkyi naamasta, mutta iho ei rypistynyt.
Mistä luulet että tuo johtui?
Tuossahan toimittaja vain referoi kosmetologinsa kertomaa tämän ihonhoitorutiinista. Otsikosta huolimatta se ei ollut neuvo tai yleisohje ihonhoitoon.
Pesen Laponien puhdistusmaidolla ja jos on ollut aurinkovoidetta ja/tai kunnon meikit, niin pesen lisäksi jollakin öljypohjaisella puhdistusaineella ennen maitoa.
Jos muistan, niin suihkin alkoholitonta ruusuvettä kasvoille ennen kosteusvoidetta, joka taas on viime aikoina ollut joku marketin Erisan ja joskus apteekin perusvoidetta, jos tosi kuiva kausi menossa. Silmänympärysvoidetta käytän jos muistan.
Eli sanoisin että käytän noin 1-5 tuotetta riippuen päivästä. Jos ei ole mitään meikkiä niin saatan vain huljuttaa vähän vedellä naamaa ja rasva päälle.
Minulla nuo mainitut käytössä, mutta lisäksi talvella hyaluronihapposeerumi aamulla kosteusvoiteen alle. Ihoni on tosi kuiva ja olen kokenut seerumin auttavan siihen ongelmaan. Saa vähän lisäkosteutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No geeneistäpä tietenkin, mistä muusta. Hän oli myös innokas auringonottaja, muttei sekään rypistänyt. Saman ikäisellä anopilla kasvojen iho on kuin hämähäkinverkkoa, aivan täynnä pientä ryppyä ristiin rastiin kaikkialla.
Vettä, tippa puhdistusvoidetta iltaisin, kosteusvoidetta aamulla, talvella vähän rasvaisempaa sellaista. Ei mitään muuta! Ryppyjä ei ole ja iho on sileä ja kuulas. N60
Botuliini ja silikonia ruiskeina.
Muuta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No geeneistäpä tietenkin, mistä muusta. Hän oli myös innokas auringonottaja, muttei sekään rypistänyt. Saman ikäisellä anopilla kasvojen iho on kuin hämähäkinverkkoa, aivan täynnä pientä ryppyä ristiin rastiin kaikkialla.
No anoppi onkin varmaan maalannut itseään ja käyttänyt ryppyvoiteita.
Käytössä kymmenen eri tuotetta päivittäin, mm. kasvovesi, pari eri seerumia ja voidetta, öljyjä, retinoli ja aurinkovoide. En käytä mitään peseviä aineita, meikit putsaan öljyllä ja puhdistusliinalla iltaisin. Kaikki tuotteet retinolia lukuun ottamatta ovat luomua.
Näillä ennen vaivanneet kuivuus, atooppinen ihottuma ja aikuisiän akne ovat kadonneet kokonaan. Minimalismi ajatuksena kiehtoisi ja olen sitä kokeillutkin, mutta ei sopinut ollenkaan omalle iholle.
aamulla suolasaippualla pesu ja kosteusvoide kaikkialle samaa.illalla kasvovedellä puhdistus.
Eli tämä kosmetologi ei meikkaa ollenkaan?