Mies etenee liian nopeasti, mitä tehdä?
Ollaan tutustuttu netti deitti sovelluksessa vasta noin kuukausi sitten. Mies on jo alkanut puhua yhteen muuttamisesta (että luopuisin omasta vasta eron jälkeen hankitusta asunnostani ja muuttaisin hänen luokseen). Tämä ahdistaa minua. Olen sanonut että en halua muuttaa yhteen vielä. Emme edes tunne vielä kunnolla. Minulla on takana 5v suhde jossa oli ongelmia ja josta lopulta pääsin pois, henkisten ponnisteluiden jälkeen. En missään nimessä uskaltaisi muuttaa yhteen 1kk tuntemisen/tapailun jälkeen. Tuntuu että mies ei ymmärrä tätä. Hän ottaa asiaa puheeksi yhä uudestaan vaikka olen sanonut että viihdyn niin että asun yksin. En ole pettämässä häntä, ei ole kyse siitä vaan oman tilan tarpeesta ja pelosta että joudun ojasta allikkoon. Kuka ihme haluaa muuttaa yhteen kun on vasta tutustumassa toiseen?
Toinen asia on, että hän haluaa lapsen kanssani. Olen sen ikäinen että montaa vuotta ei ole aikaa lasta enää hankkia mutta jälleen kerran 1kk tuntemisen jälkeen? Lapsi lähes tuntemattoman kanssa. Kun kerron tunteistani hän suhtautuu asiaan niin että haastan riitaa. Itse en ole varma ollenkaan haluanko lapsia tai sovellunko äidiksi? Minulla on kiinnostava elämä näinkin, hyvä vakituinen työ, kiva asunto, ihana siskoni lapsi joka on kummipoikani.
Kai olen deittailemassa liian aikaisin eron jälkeen. Erosta on nyt noin 9kk aikaa ja tuntuu että prosesseja on kesken ja kaipaan omaa tilaa. Olen sanonut tästä mutta silti mies ottaa puheeksi lapsen ja sen että minun pitää muuttaa hänen luokseen hyvin usein. Ahdistaa!
Kommentit (77)
Mies haistaa sinussa haavoittuvan tapauksen, joka voisi olla alistettavissa tahtoonsa. Ihan klassisia varoitussignaaleja lähettää: törkeän nopeasti yhteen muuttaminen vieläpä siten, että sinä luovut kodistasi. Lisäksi lapsesta puhuminen kuukauden seurustelun jälkeen on älyvapaata. Yrittää "ei-ymmärtävää" teeskentelemällä ja riidanhakuisuutta epäilemällä kontrolloida sinua, ettet uskaltaisi esittää hänelle vastaväitteitä.
Vaistosi pitäisi sinulle jo kertoa, että tuosta miehestä ei hyvää seuraa. Pian hän vaatii pääsyä puhelimeesi ja sijaintitietojen jakamista. Sen jälkeen hän on sitä mieltä, että ei sinun töissä tarvitse käydä, kun hän huolehtii.
Sinua ahdistaa ihan aiheesta, koska tuo on ahdistavaa. Kukaan mies, joka noin jääräpäisesti ajaa naista omakseen kuukauden tapailun jälkeen, ei ole sellainen johon kannattaisi panostaa. Siihen on syynsä, että hänellä on kiire. Hän ei jaksa pitkään pitää kulisseja yllä.
Juokse ap!
Minä seurustelin myös monta vuotta miehen kanssa, joka halusi muuttaa yhteen yms. Oli kovasti kiinnostunut mm rahavaroistani, joista yritti kysellä. Nyt vihdoin olen saanut selvyyden siihen, että on puhunut ihan p..skaa, pettänyt mua jne. Onneksi asia selvisi ennen yhteenmuuttoa tai yhteisten hankintojen tekemistä!
Minä muutin nykyisen mieheni kanssa yhteen puolen vuoden seurustelun jälkeen. Mutta ei meillä ollut mitään painostusta puoleen eikä toiseen. Hän kunnioittaa minun mielipiteitäni ja minä hänen. Jos mies ei ymmärrä vaikka nätisti sanot mitä olet mieltä, niin olisko syytä erota. Lapsen hankintaan painostaminen kuulostaa ahdistavalta, kuka sellaista kuukauden seurustelun jälkeen edes tekisi.
Olen nyt sanonut miehelle että tapailumme päättyi. En ole valmis tällaiseen syöksysuhteeseen. Sain vastaukseksi alatyylisiä viestejä, syyttäviä viestejä jne. Hän kertoi myös harkinneensa itsemurhaa. Muutaman päivän kuluttua hän tuntui rauhoittuneen ja siirtyi deittisovellukseen takaisin. Jatkuvasti tuli silti viestejä ja jouduin lopulta estämään hänet kokonaan. Mutta mitä tästä opin? Jos toisen käytös ahdistaa niin se ahdistaa. Ei tarvitse sietää hienovaraistakaan ohjailua ja mikäli miehellä on kiire niin taustalla voi olla esim vakavia mielenterveys ongelmia kuten tällä henkilöllä sitten paljastui olevan.
Olo on helpottunut. Nyt vasta tajuan kuinka paljon tämä on stressannut! En ole pystynyt keskittymään mihinkään normaaliin arkeen kun viestejä on tullut jatkuvalla syötöllä. Tauot oli korkeintaan 2h sitten tuli taas viestiä. Viestejä tuli myös yöllä jos hän valvoi, vaikka tiesi että nukun. Viestejä tuli myös silloin kun hän tiesi että teen töitä, joihin haluan keskittyä.
Nyt tuntuu etten halua ketään elämääni vähään aikaan. On niin valtava helpotus olla yksin.
Kiitos tsemppaavista viesteistänne!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt sanonut miehelle että tapailumme päättyi. En ole valmis tällaiseen syöksysuhteeseen. Sain vastaukseksi alatyylisiä viestejä, syyttäviä viestejä jne. Hän kertoi myös harkinneensa itsemurhaa. Muutaman päivän kuluttua hän tuntui rauhoittuneen ja siirtyi deittisovellukseen takaisin. Jatkuvasti tuli silti viestejä ja jouduin lopulta estämään hänet kokonaan. Mutta mitä tästä opin? Jos toisen käytös ahdistaa niin se ahdistaa. Ei tarvitse sietää hienovaraistakaan ohjailua ja mikäli miehellä on kiire niin taustalla voi olla esim vakavia mielenterveys ongelmia kuten tällä henkilöllä sitten paljastui olevan.
Olo on helpottunut. Nyt vasta tajuan kuinka paljon tämä on stressannut! En ole pystynyt keskittymään mihinkään normaaliin arkeen kun viestejä on tullut jatkuvalla syötöllä. Tauot oli korkeintaan 2h sitten tuli taas viestiä. Viestejä tuli myös yöllä jos hän valvoi, vaikka tiesi että nukun. Viestejä tuli myös
Kuulostaa tutulta, olikohan sama mies, Helsingistä.
Tosin minulla hän lopetti jossain vaiheessa, kun en enää ollutkaan niin helppo ja mukautuva, vaan näytin luonteeni. Hän siirtyi viestisovelluksessa juttelemaan jollekin toiselle.
Sitä ennen oli kova kiire, kahden viikon kohdalla hän tunnusti rakkautensa.
Lopulta lopetin jutun ja siitä asti on ollut helpottunut olo. Kerroin miehelle suoraan että hän on valehtelija. Yritin tavata toista, mutta ei yhtään tuntunut että voisin tavata ketään. Oli kyllä kuormittava suhde.
Hei voi olla sama! Olis kiva vaihtaa ajatuksia, laita mulle meiliä kirppusirppu1@gmail.com
-ap
Pysyt jämäkkänä ja sanot että haluat jatkaa tutustumista rauhassa etkä missään tapauksessa ole muuttamassa yhteen tai tekemässä lapsia ihan pian. Jos mies on fiksu, niin tajuaa kyllä. Jos ei tajua niin unohda koko mies, väistät todennäköisesti pahan miinan.
M44
Ehdin tosiaan jo lopettaa seurustelun/ tapailun. Ahdistus oli liian kova ja totesin että en pysty jatkamaan. Hänen puheet itsemurhasta esim. Oli liikaa. Oli hautonut itsemurhaa yhtenä päivänä kun en vastannut viesteihin koska olin yhden kaverin kanssa sinä iltana ulkona.
Annat sille suttia, niin kyllä se siitä rauhottuu.
Mies vaikuttaa narsistilta ja väkivaltaiselta. Juokse ja lujaa.
Hyvin tehty, ap! Väistit mahdollisesti tappavan luodin. Tapailun lopettaminen oli se viimeinen tikki, joka paljasti miehen todellisen luonnon. Toivottavasti ei saa nalkitettua ketään uutta, mahdollisesti hyväuskoisempaa ja helposti syyllistyvää naista sieltä deittisovelluksesta. Oppikirjaesimerkki siitä, kuinka parisuhde ei ole lääke vaikeisiin mielenterveyden ongelmiin, vaan ainoastaan lietsoo ja eskaloi niitä lisää.
Huomaatko, että etsit syytä lähinnä itsestäsi, kun et halua samaa mitä mies? Eli hän on jo jankutuksellaan saanut sinut epäilemään omia halujasi ja tarpeitasi.
Juokse hyvä ihminen ja kovaa. Miehen käytös ei ole normaalia.
Mies vaikuttaa olevan muuta kulttuurista, tarvitsee liiton, lapsen, ankkurin edesauttaakseen statustaan maassa ja paperiasioissa.
Lisäksi konservatiivinen kasvatus vaikuttaa, jossa liitto on ainoa oikea muoto.
Jos on 30+ vanhemmat painostavat avioliittoon ja perheen perustamiseen, lapsiin.
Herätys ap.
Itseasiassa ihan kantasuomalainen mies hän on. Eli ei liity mitenkään sellaiseen että tarttis siksi päästä naimisiin.
Toivottavasti hän löytää jonkun joka haluaa erittäin nopeasti etenevän ja intensiivisen suhteen. Olen itse hitaampi ja varsinkin isit päätökset vaativat aikaa. Onhan sitä nuorempana tullut ryntäiltyäkin suhteisiin mutta ei sitä enää tällä iällä jaksa pistää koko elämää uusiksi 1kk tapailun jälkeen. Liika realismi varmaan kyseessä. Kun ymmärtää liiankin hyvin että harvat parisuhteet edes kestää pitkään nykyään niin miksi ei vaan voisi katsella rauhassa ja antaa ajan näyttää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ihan kantasuomalainen mies hän on. Eli ei liity mitenkään sellaiseen että tarttis siksi päästä naimisiin.
Toivottavasti hän löytää jonkun joka haluaa erittäin nopeasti etenevän ja intensiivisen suhteen. Olen itse hitaampi ja varsinkin isit päätökset vaativat aikaa. Onhan sitä nuorempana tullut ryntäiltyäkin suhteisiin mutta ei sitä enää tällä iällä jaksa pistää koko elämää uusiksi 1kk tapailun jälkeen. Liika realismi varmaan kyseessä. Kun ymmärtää liiankin hyvin että harvat parisuhteet edes kestää pitkään nykyään niin miksi ei vaan voisi katsella rauhassa ja antaa ajan näyttää.
-ap
Muuten olen kanssasi samaa mieltä mutta minä en puolestani toivo hänen löytävän parisuhteeseen yhtään ketään. Ex-deittisi on henkisesti epävakaa, arvaamaton ja omistushaluinen. Tämä yhdistelmä on pahimmillaan hengenvaarallinen. Suhde voi olla nopeasti etenevä ja intensiivinen ilman painostamista ja suoranaista väkivallan uhkaa. Ei mies kykene positiivisella tavalla intensiiviseen suhteeseen vaan kyllä se menisi hänen puoleltaan omistamiseksi ja kontrolloinniksi. Ei hän itse asiassa kykene nykyisellään parisuhteeseen lainkaan, koska siihen tarvitaan kaksi ihmistä. Ex ei vaikuta kuuluvan niihin, jotka näkevät kumppaninsa ihmisenä vaan statusesineenä.
Mitä väliä? Poistoon joka tapauksessa.