Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies etenee liian nopeasti, mitä tehdä?

Vierailija
04.12.2023 |

Ollaan tutustuttu netti deitti sovelluksessa vasta noin kuukausi sitten. Mies on jo alkanut puhua yhteen muuttamisesta (että luopuisin omasta vasta eron jälkeen hankitusta asunnostani ja muuttaisin hänen luokseen). Tämä ahdistaa minua. Olen sanonut että en halua muuttaa yhteen vielä. Emme edes tunne vielä kunnolla. Minulla on takana 5v suhde jossa oli ongelmia ja josta lopulta pääsin pois, henkisten ponnisteluiden jälkeen. En missään nimessä uskaltaisi muuttaa yhteen 1kk tuntemisen/tapailun jälkeen. Tuntuu että mies ei ymmärrä tätä. Hän ottaa asiaa puheeksi yhä uudestaan vaikka olen sanonut että viihdyn niin että asun yksin. En ole pettämässä häntä, ei ole kyse siitä vaan oman tilan tarpeesta ja pelosta että joudun ojasta allikkoon. Kuka ihme haluaa muuttaa yhteen kun on vasta tutustumassa toiseen? 

Toinen asia on, että hän haluaa lapsen kanssani. Olen sen ikäinen että montaa vuotta ei ole aikaa lasta enää hankkia mutta jälleen kerran 1kk tuntemisen jälkeen? Lapsi lähes tuntemattoman kanssa. Kun kerron tunteistani hän suhtautuu asiaan niin että haastan riitaa. Itse en ole varma ollenkaan haluanko lapsia tai sovellunko äidiksi? Minulla on kiinnostava elämä näinkin, hyvä vakituinen työ, kiva asunto,  ihana siskoni lapsi joka on kummipoikani. 

Kai olen deittailemassa liian aikaisin eron jälkeen. Erosta on nyt noin 9kk aikaa ja tuntuu että prosesseja on kesken ja kaipaan omaa tilaa. Olen sanonut tästä mutta silti mies ottaa puheeksi lapsen ja sen että minun pitää muuttaa hänen luokseen hyvin usein. Ahdistaa! 

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjolla siis rivakkaa etenemistä sellaisen miehen kanssa, jolle sun omista toiveista ja tarpeista keskusteleminen on riidan haastamista? Yhteenmuutto ja lapsi ekan vuoden sisällä, jos saa tahtonsa läpi? Kuten muutkin sanoo; jätä se. Juokse. Nyt.

Vierailija
22/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Jokin tässä nostaa niskavilloja pystyyn että mikä kiire? Mielestäni deittailun tulisi edetä rauhassa, yhteydessä voi olla paljonkin mutta esim tapaamisille riittää hyvin 1-2 kertaa viikossa. Ja todellakin niin että tässä vaiheessa kumpikin elää juuri kuten tahtoo.  Olemme sopineet että emme tapaile muita ja tämä on minulle ok sillä tapanani on että 1 kerrallaan. Aikaa tarvitsen sen sijaan muuhun, työni on kiinnostavaa ja panostan siihen todella. Näen ystäviäni, harrastan, eheydyn edellisen suhteen jäljiltä ja rakennan minuuttiani uudelleen eron jäljiltä. Ei ole mitään tarvetta rynnistää mihinkään ja painostus tuntuu erittäin pahalta. Ahdistaa ihan tosi paljon. 

Tuntuu että en vain tiedä  nyt vielä mitä haluan, haluanko esim lasta? Ajatus ei suoraan sanottuna houkuttele ollenkaan. Ja on loukkaavaa että hän ottaa sen riidan haastamisena ja että haluan väitellä turhasta p*skasta kun avaudun tuntemuksistani ja kielteisistä mielikuvista jotka liittyvät pikkulapsi perhe arkeen. Suoraan sanoen koen että se olisi este uralleni tässä kohtaa elämää. Voi olla että olen hirveä ihminen mutta ainakaan en halua lasta jolle minulla ei aidosti riitä mielenkiintoa tai aikaa juuri nyt. 

- ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rakkaudessa kuin kaupanteossa, on korostettu kiire, tai asioista puhumisen vaikeus AINA merkki huijauksesta. Hän haluaa sinut, ennen kuin paljastaa liikaa itsestään. Esimerkiksi läheisriippuvaiselle ihmiselle tällainen kiirehdintä voi olla oikein luonnollista, kuin myös asioista puhumisen vaikeus, koska pelkää hylkäämistä.

Koita toki puhua järkeviä toiselle. Kyllähän kaikki ansaitsevat mahdollisuuden ja kuitenkin sen verran miehestä tykkäät, että kuukauden olet katsellut. Kannattaa kuitenkin muistaa, että et ole hänen äitinsä tai psykiatrinsa. Jos ukko ei osaa puhua, niin silloin se vasta hiljaa onkin, kun tulee ongelmia. Ja niitähän tulee... Se on elämää.

Itse olin 5v avoliittoloukussa, kun muutettiin liian nopeasti yhteen. Olin nuori ja hölmö. Pari vuotta kestin henkistä ja fyysistä vakivaltaa epävakaalta naiselta ennen kuin sain selityksen sille, että miksi hän piilotti nämä persoonallisuuden piirteet minulta samalla kun suunniteltiin yhteistä elämää (yhteen muuttoa). Sanoi vain, ettei uskaltanut, koska pelkäsi hylkäämistä. Eipä heidän perheessä muutenkaan puhuta. Huudetaan ja lyödään kyllä muidenkin puolesta. Lopulta minulta meinasi henki lähteä tämän epävakaan naikkosen psykoosihumalan takia. Poliisikyydillä naikkonen putkaan ja vuokrasopimus katki (JES VAPAUS!). Myöhemmin sain useasti kuulla kuinka hänet on muka ''heitetty ulos omasta kodistaan'' ja kuinka ''hirveää se oli''. 

Toistan.. Jos on kiire ja puhuminen vaikeaa.. Ole varovainen.

Vierailija
24/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen nopeasti yhteen muuttamisen ehdottaminen ja siihen painostaminen on ehkä yksi suurimmista 🚩🚩🚩 siihen vielä lisänä vauvapuheet. Onko rakkauspommittaja? 

Kohta haluaa tietää koko ajan missä menet ja pikkuhiljaa alkaa sitten eristää sinua ystävistä ja perheestä. Voi olla henkisesti ja jopa fyysisesti väkivaltainen narsisti.

Jokainen normaali ihminen ymmärtää ettei 1kk tapailun jälkeen aleta muuttaa yhteen tai perustamaan perhettä. Kyllähän sellaisista voi mielessään haaveilla ja kysellä toisen tulevaisuuden haaveita. Eihän ketään tunne oikeasti vielä kuukauden jälkeen.

Vierailija
25/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä muuten on ollut draamaa toistuvasti kun olen hieman viiniä nauttineena sanonut napakasti omista tarpeista, toiveista, ym. Omia fiiliksiäni. Hän on loukkaantunut ja ottanut itseensä ja ollut sitä mieltä että alkoholi ei sovi minulle ja että olen hänelle ilkeä. Kun olen ehkä korottanut ääntä hieman tai sanonut painokkaasti että näin ja näin ajattelen ym. Minusta ihan normaalia sellainen. Että jos vaikka ahdistaa niin sanoo ehkä vähän painokkaammin kuin normaalisti puhuisi. Näitä mökötyksiä olen myös ihmetellyt. Kun mielestäni olemme puhuneet asioista ja erimielisyyksistä edellisenä iltana ja hän on loukkaantunut minulle että olen ollut hänelle ilkeä. 

-ap

Vierailija
26/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsaluullakin näkee, että ei ole tervettä. Älä edes jatka suhdetta saati muuta yhteen. 

Vierailija
27/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon kuukauden tuntemisen jälkeen on tuollaista niin mietihän nyt, että millaista se on parin vuoden jälkeen. Et uskalla tehdä mitään siinä pelossa, että mies suuttuu ja mököttää.

Kantapään kautta oppineena: Kun joku näyttää sinulle millainen hän on, usko sitä. 

Jos joku tuntuu väärältä tai, että jokin on on vialla niin yleensä se tunne on oikea ja sitä kannattaa uskoa.

Vierailija
28/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin rakkaudessa kuin kaupanteossa, on korostettu kiire, tai asioista puhumisen vaikeus AINA merkki huijauksesta. Hän haluaa sinut, ennen kuin paljastaa liikaa itsestään. Esimerkiksi läheisriippuvaiselle ihmiselle tällainen kiirehdintä voi olla oikein luonnollista, kuin myös asioista puhumisen vaikeus, koska pelkää hylkäämistä.

Koita toki puhua järkeviä toiselle. Kyllähän kaikki ansaitsevat mahdollisuuden ja kuitenkin sen verran miehestä tykkäät, että kuukauden olet katsellut. Kannattaa kuitenkin muistaa, että et ole hänen äitinsä tai psykiatrinsa. Jos ukko ei osaa puhua, niin silloin se vasta hiljaa onkin, kun tulee ongelmia. Ja niitähän tulee... Se on elämää.

Itse olin 5v avoliittoloukussa, kun muutettiin liian nopeasti yhteen. Olin nuori ja hölmö. Pari vuotta kestin henkistä ja fyysistä vakivaltaa epävakaalta naiselta ennen kuin sain selityksen sille, että miksi hän piilotti nämä persoonallisuuden piirteet minulta samalla

Tai noh.. Itseasiassa tuli kyllä mieleen, et ei tuommoisia juttuja kannata katsella ollenkaan aikuisen miehen käytöksessä. ;D Ihan kipeää touhua. Eiku vaa uutta säätöä kehiin ja lycka till!

Vierailija
29/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista! Jokin tässä nostaa niskavilloja pystyyn että mikä kiire? Mielestäni deittailun tulisi edetä rauhassa, yhteydessä voi olla paljonkin mutta esim tapaamisille riittää hyvin 1-2 kertaa viikossa. Ja todellakin niin että tässä vaiheessa kumpikin elää juuri kuten tahtoo.  Olemme sopineet että emme tapaile muita ja tämä on minulle ok sillä tapanani on että 1 kerrallaan. Aikaa tarvitsen sen sijaan muuhun, työni on kiinnostavaa ja panostan siihen todella. Näen ystäviäni, harrastan, eheydyn edellisen suhteen jäljiltä ja rakennan minuuttiani uudelleen eron jäljiltä. Ei ole mitään tarvetta rynnistää mihinkään ja painostus tuntuu erittäin pahalta. Ahdistaa ihan tosi paljon. 

Tuntuu että en vain tiedä  nyt vielä mitä haluan, haluanko esim lasta? Ajatus ei suoraan sanottuna houkuttele ollenkaan. Ja on loukkaavaa että hän ottaa sen riidan haastamisena ja että haluan väitellä turhasta p*skasta kun avaudun tuntemu

Et todellakaan ole hirveä ihminen siksi, ettet halua lasta tähän saumaan ja vieläpä noin arvaamattoman ja sekopäisen miehen kanssa! Kuulostaa siltä, että mies ehkä vihjailee rivien välissä siitä, kuinka itsekäs ja julma olet, kun et halua sitoutua häneen etkä lasta hänen kanssaan. Tuskin muuten olisit käyttänyt tuota hirveä ihminen -ilmaisua, joka ei tietenkään tuossa lainauksessa näy. Ei, et ole hirveä ihminen vaan tervejärkinen ja itsestään huolta pitävä nainen.

Tuosta painostamisesta, kiirehtimisestä ja lapsikuumeesta vielä...Minä olen tavannut elämäni aikana joitain aggressiivisesti vauvakuumeilevia miehiä, hyvin samantyyppisiä suhtautumiseltaan kuin sinun deittisi. Kaikilla heistä oli jotain häikkää, joka teki heistä sillä hetkellä kelvottomia isä- ja myös puolisokandidaatteja. Päihdeongelmat, tunteiden hallinnan ongelmat ja yleinen aggressiivinen, muita kunnioittamaton elämänasenne riivasivat lähes kaikkia. Tiivistetysti voisi sanoa, että mitä roihuavampi vauvakuume, sitä pahemmat persoonallisuuden ja elämänhallinnan ongelmat. Yksistään tämän keskusteluketjun perusteella uskallan veikata, että sinun deitilläsikin lienee melko saastuneita jauhoja pussissaan ja kaapissa luuranko jos toinenkin. Älä anna hänen manipuloida sinua mihinkään. Lopeta yhteydenpito heti ja blokkaa hänet. Kerrasta poikki on tässä keississä se terveellisin vaihtoehto, ennen kaikkea sinun kannaltasi.

Vierailija
30/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä saat tuosta suhteesta? Olet vasta kuukauden tuntenut hänet ja kirjoituksistasi välittyy ahdistus, epätietoisuus ja hämmennys. Mies ei välitä sinun ajatuksistasi vaan haluaa toteuttaa omaa agendaansa. Asia ei tule keskustelulla muuttamaan - ainiin mies kokee keskustelun riidan haastamisena. 

Vierailija
31/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 29/30! Tämä viesti kolahti erityisesti. Tätä juuri pelkäänkin että mitä ihmeen luurankoja niissä kaapeissa on tai mitä paljastuu? Hänessä on kontrolloivia piirteitä mistä en pidä. Naputtaa esim jos on joutunut odottamaan hetken kun tulen paikalle. 5 min myöhästymisestä saa kuulla jo että joutui odottamaan (lämpimässä autossaan). Alkoholin käyttöäni hän koko ajan kommentoi. En osaa kuulemma käyttäytyä silloin. Kukaan muu ei ole asiasta koskaan valittanut, olen luonteeltani kiltti ja juon kohtuudella esim muutaman lasin viiniä... deittaillessa ja toiseen tutustuessa kun jännittää niin koen että pari lasia viiniä on ihan ok. Myös hän vertailee minua exiin, kertoo tarinoita miten ex oli työnarkomaani ja että minä olen ehkä samanlainen. Kauhistelee kuinka ex teki pitkää päivää yrittäjänä ja kotiin tultua joi pari olutta. Ja viikonloppuna halusi "nollata" eli meni viihteelle kavereiden kanssa. Hmm... no en ole ex enkä käy viihteellä. En koe olevani työnarkomaanikaan vaikka pidänkin työstäni ja teen sitä tosi intohimoisesti. 

Alkaa yhä vahvemmin tuntua että tämä oli nyt se mitä en etsi. Erityisesti tuo et jos sanon fiiliksiä niin olen tosiaan se kauhea ilkeä ihminen. Ilkeä? Mä en vaan missään tapauksessa halua että kukaan deitti 1kk jälkeen alkaa sanelemaan mun elämää saati että kaikki pitää aikatauluttaa valmiiksi ja kaikki spontaanius kuolee elämästä pois. Hän on myös osoittanut epäterveitä mustasukkaisuuden merkkejä. On mustasukkainen eräästä vanhasta kaverista jota näen silloin tällöin yhteisellä lounaalla. Kuulemma hän tuntee miehet. Mitä ne haluaa. Huvittavaa on että kyseessä on täysin ja vain ystävä. Ikäerokin on sitä luokkaa että voisi olla isäni. Olemme tutustuneet ex suhteen aikoihin baarissa ja hän on ollut tukena mm. Erossani. Tuntee ex puolison ja useimmiten jutellaan siitä miten hänellä menee (exällä) ja miten itse jakselen.  Täysin viaton juttu. 

-ap

Vierailija
32/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei missään nimessä jatkoon, minkäänlainen painostaminen liian nopeaan etenemiseen ja kieltäytymisestä tuleva suuttuminen ei kuulu terveeseen parisuhteeseen. Tämäkin palsta on täynnä esimerkkejä miten joku persoonallisuushäiriöinen tyyppi sai painostettua parisuhdeansaan ja sen jälkeen se helvetti vasta pääsi valloilleen. 

Vierailija
33/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivon todella että lähdet tuosta suhteesta! Kohta et enää uskalla ilmaista tunteitasi ja mielipiteitäsi, ettei mies vaan suutu tai ala mököttää. Mies jankuttaa niin pitkään että saa tahtonsa läpi ja kohta huomaat, että on vaan helpompi myöntyä kaikkeen niin välttyy riidalta. Sitten jossain vaiheessa huomaat olevasi jo niin alistettu/masentunut, että suhteesta irrottautuminen tuntuu mahdottomalta. Nytkin se voi tuntua vaikealta, mutta on huomattavasti helpompaa lähteä nyt kuin vuosien päästä. Eikä mitään uusia mahdollisuuksia, vaikka mies yhtäkkiä lupaisikin muuttua. Toivon sinulle voimia!

Vierailija
34/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit iloinen, että mies haluaa sitoutua sinuun ja haluaa lapsen kanssasi

Minusta kuulostaa että mies on vailla oleskelulupàa. Onko ihan kantasuomalaínen? 

Vierailija
35/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa puheeksi uudestaan, toteat, että sinähän sanoit jo, ettet halua muuttaa yhteen ym. ja että jos asia on hänelle ongelma, teidän on parempi etsiä sopivampia kumppaneita. Jos edelleen jankuttaa, itse päättäisin jutun sitten siihen.

Vierailija
36/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pääsi ap, kuulostaa todella epäilyttävältä tapaukselta joka yrittää koukuttaa suhteeseen aivan liian nopeasti. Ei hyvä.

Todella iso red flag.

Vierailija
37/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokemusta samasta tilanteesta. Deittisovelluksessa tutustuttiin. Luojan kiitos pääsin hänestä nopeasti eroon.

Mies vaikutti aluksi näennäisesti normaalilta. Fiksulta ja työssäkäyvältä. Melko nopeasti paljastui, että hänellä oli vakavia mielenterveydellisiä ongelmia. Jopa agressiivisesti halusi muuttaa omistamaani asuntoon. Paljastui, että hän oli varaton ja ulosotossa iso summa velkaa. Lisäksi tuomittu raiskauksesta lähemmäs 2 vuotta.

Suosittelen ihan oikeasti ottamaan miehen taustat selville, sekä etenemään rauhassa. Jos intuitiosi kertoo, että jokin on pielessä niin luota siihen.

Vierailija
38/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erostasi on vain 9 kk aikaa, niin tuo tuntuu kannaltasi pelkältä laastarisuhteelta?

Itse ottaisin kunnolla etäisyyttä tapailumieheen, varsinkin kun käy noin kovilla kierroksilla. Ei ole kiirettä tekemään uusia virheitä elämässään, lapsesta puhumattakaan. Ei ihme että tuo mies oli sinkku. Näin ulkopuolisen silmin, kaikki varoitusvalot vilkkuu punaisena.

Vierailija
39/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden suhteen jälkeen "en ole pettämässä häntä".

Olet tainnut itsekin edetä melko nopeasti.

Arvelu toisen epävarmuudesta?

Vai onko ok pettää 1 viikon seurustelun jälkeen?

Kuukauden jälkeen vielä sallittua????

Häh???Minulla sama juttu, en petä suhteissa. En vaikka ne olisivat kestäneet 1 päivän, viikon tai kuukauden. 

Vierailija
40/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi ihan tosissaan ap hälytyskellot soida ja kovaa. Ilmeisesti mies ei edes kauheasti yritä tai pysty peittämään noita huonoja puoliaan. 

Mustasukkaisuus, kontrollointi, exän haukkuminen. KUUKAUDEN tuntemisen jälkeen.

Katsohan ruudusta sarja kaikki anteeksi. Tuntuuko tutulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän