Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies etenee liian nopeasti, mitä tehdä?

Vierailija
04.12.2023 |

Ollaan tutustuttu netti deitti sovelluksessa vasta noin kuukausi sitten. Mies on jo alkanut puhua yhteen muuttamisesta (että luopuisin omasta vasta eron jälkeen hankitusta asunnostani ja muuttaisin hänen luokseen). Tämä ahdistaa minua. Olen sanonut että en halua muuttaa yhteen vielä. Emme edes tunne vielä kunnolla. Minulla on takana 5v suhde jossa oli ongelmia ja josta lopulta pääsin pois, henkisten ponnisteluiden jälkeen. En missään nimessä uskaltaisi muuttaa yhteen 1kk tuntemisen/tapailun jälkeen. Tuntuu että mies ei ymmärrä tätä. Hän ottaa asiaa puheeksi yhä uudestaan vaikka olen sanonut että viihdyn niin että asun yksin. En ole pettämässä häntä, ei ole kyse siitä vaan oman tilan tarpeesta ja pelosta että joudun ojasta allikkoon. Kuka ihme haluaa muuttaa yhteen kun on vasta tutustumassa toiseen? 

Toinen asia on, että hän haluaa lapsen kanssani. Olen sen ikäinen että montaa vuotta ei ole aikaa lasta enää hankkia mutta jälleen kerran 1kk tuntemisen jälkeen? Lapsi lähes tuntemattoman kanssa. Kun kerron tunteistani hän suhtautuu asiaan niin että haastan riitaa. Itse en ole varma ollenkaan haluanko lapsia tai sovellunko äidiksi? Minulla on kiinnostava elämä näinkin, hyvä vakituinen työ, kiva asunto,  ihana siskoni lapsi joka on kummipoikani. 

Kai olen deittailemassa liian aikaisin eron jälkeen. Erosta on nyt noin 9kk aikaa ja tuntuu että prosesseja on kesken ja kaipaan omaa tilaa. Olen sanonut tästä mutta silti mies ottaa puheeksi lapsen ja sen että minun pitää muuttaa hänen luokseen hyvin usein. Ahdistaa! 

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat auki vain, tai voi se mies edetä nopeasti seuraavaan naiseen.

Vierailija
42/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan normaalia. Käy vaan töissä ja asu yksin asunnossasi, äläkä välitä mistään painostuksesta. Sanot vain, että näillä sun ehdoilla seurustelu jatkuu ainakin vuoden tai loppuu heti.  Jos päätät muuttaa vuoden jälkeen miehen luo, niin laita asuntosi vuokralle. Älä missään nimessä myy sitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan haluaa kontrolloida sua. Samassa kämpässä se onnistuu no voithan sä vuokrata omasi (jos on oma) ja koittaa..tai sitten sanot että ei vielä

Vierailija
44/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää suhteeseen, juokse karkuun,  kuulostaa pahalta!

Vierailija
45/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sisko, nyt katkaiset tuon suhteen alkuunsa.

Sairasta kontrollointia, mustasukkaisuutta, sitouttamista. Et kai oikeasti halua vaihtaa nykyistä mukavaa elämääsi tuohon? Ehkä parasta opetella nyt elämään itseksesi ilman kumppania, kyllä sellainenkin tulee kohdalle vielä.

Nyt napakasti katkaiset välit ilman sen kummempia selityksiä.

Vierailija
46/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain narsisti ja väkivaltainen mies ehdottaa yhteen muuttoa noin äkkiä. Haluaa sinusta uuden uhrin. Ota selvää miehestä vaikka poliisilta. Oon varma että on väkivalta taustaa tuollaisella miehellä.

Vierailija
47/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk etäsuhteen jälkeen mies alkoi jatkuvasti jallittaa yhteenmuutosta ja kihloista. En halunnut noin nopeasti kumpaakaan, samalle paikkakunnalle olisin ehkä voinut muuttaa, mutta ei tuntunut järkevältä sekään, kun ei reissaaminen niin paljoa rasittanut. Kun en hänen painostukseensa alistunut, niin kostoksi pahoinpiteli minut. Jätin sian. Meillä oli yhteisiä tuttuja, jotka jälkeenpäin kertoivat, että miehellä tuomio rattijuopumuksesta, huumausainerikoksesta, varkaudesta sekä pahoinpitelystä. Eivät kuulemma halunneet varoittaa, etten pelästyisi ja lähtisi, kun toivoivat että mies viimein rauhoittuisi. Pahoinpitelyn uhri oli miehen silloinen avovaimo.  Juokse ap. 

Vierailija
48/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nopeammin lähdet, sen parempi.  Mt ongelmaiset? Ovat erittäin haastavia  tavikselle. Mahdollisesti pitkä riesa, joskus harvemmin vaarallisiakin.

Vierailija
49/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kerran kommenteista sain tästä voimaa ja selkeyttä. Taitaa olla totta että kaipaan muutenkin nyt omaa aikaa, omaa tilaa ja ennenkaikkea aikaa rauhassa rakennella elämää ja itseäni kuntoon eron jälkeen. Minulla on hyvä olla yksin. Nautin siitä. Haluan kyllä kumppanin, myönnän mutta en tällaisella painostavalla ja suhteeseen ryntäävällä tavalla missä minun toiveet mitätöidään. Ja vastalauseet ovat riidan haastamista. Ja jos teen "väärin" kuten esim poltan tupakan illalla niin saan kuulla siitä mökötystä ja kuinka saan keuhkosyövän ym. Oma on asiani. Ja lapsia pitää ihan oikeasti todella haluta että kannattaa siihen ryhtyä! Pitää olla vakaa, terve, hyvä parisuhde sekä kaikki muutenkin ok elämässä. Ei lapsi ole mikään sinetti suhteelle tai asia mikä kuuluu 1kk tapailun jälkeen vielä edes tapetille. Keskustella voi toki haluaako toinen lapsia ym. Mut esim itselläni ajatukset vaihtelee syvästä ahdistuksesta varovaiseen kiinnostukseen ja sitten epäilyyn että onko se todella sitä mitä haluan? Joku sanoi osuvasti että lapsi on työleiri. Haluaisin itse vanhempana antaa todella kaiken lapselleni. En halua lasta sellaiseen elämäntilanteeseen mihin se ei vain sovi. Muut asiat ovat minulle nyt tärkeämpiä.  Ehkä joskus kun kohtaan oikean miehen ja todella tunnen että nyt on hyvä hetki, ehkä sitten. Mutta ei väkisin väärään hetkeen eikä varsinkaan 1kk jälkeen.  Tässä kohtaa en halua edes luvata mitään. Koska en ole varma miehestä ja en halua tuottaa pettymystä. En halua joutua kuuntelemaan että sinähän sanoit ja sinähän lupasit ja että olet vienyt aikaani! Huh. 

Eihän sitä voi edes tietää kun deittailee et mihin asiat johtaa? Mä en siis ymmärrä sitä asennetta että veit vain aikaani. Pitäähän sitä tutustua että tietää toimiiko vai ei? Ei se ole toise ajan viemistä vaikka sitten tuntuisikin esim 4kk jälkeen että tämä ei nyt ole se suhde mitä etsin. Sittenhän sen vasta näkee kun tutustuu. 

Tästä oli mulle apua, kiitos kaikille! Luen viestit ajatuksella läpi ja mietin siirtojani. Mietin tarkkaan. Ja ei, en missään nimessä aio luopua kodistani enkä muuta hänen luokseen! Ei! Luulen että haluan päättää koko suhteen se tuntuu järkevältä. 

-ap

Vierailija
50/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ilma on täynnä hälytysmerkkejä, jotka huutaa: juokse! 

Siis ihan oikeasti, kuukauden jälkeen jos puhuu ja vielä lisäksi painostaa yhteenmuutosta ja lapsen hankkimisesta, niin ei ole kyllä kaikki kotona. Pelkkiä ongelmia tiedossa. 

Jaa. Mun mies muutti luokseni pari viikkoa tapaamisesta. Kihloissa oltiin jo parin kuukauden päästä. Toki se ei ollut kummallekaan ongelma, mutta en sanoisi, että meillä ei olisi ollut kaikki kotona. 

Vierailija
51/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivy. Nopea eteneminen tietää sitä että sut yritetään sitouttaa traumasiteeseen. Tosi vaarallinen kuvio.Toi on iso varoitusmerkki merkki epäterveestä suhteesta melko varmaan. Kokenut saman ja meitä saman kokeneita on paljon.

Vierailija
52/77 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain narsisti ja väkivaltainen mies ehdottaa yhteen muuttoa noin äkkiä. Haluaa sinusta uuden uhrin. Ota selvää miehestä vaikka poliisilta. Oon varma että on väkivalta taustaa tuollaisella miehellä.

Tämä. Aivan varmasti väkivaltahelvettiä tiedossa, jos tuollaisen hätähousun kanssa yksiin menee. Saattaa vielä sabotoida ehkäisyä tai r aiskata, jotta sais raskaudella sidottua itseensä. Eroat jossakin julkisella paikalla tai puhelimessa, noi voi olla erotilanteessa hengenvaarallisia. 

Vierailija
53/77 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ilma on täynnä hälytysmerkkejä, jotka huutaa: juokse! 

Siis ihan oikeasti, kuukauden jälkeen jos puhuu ja vielä lisäksi painostaa yhteenmuutosta ja lapsen hankkimisesta, niin ei ole kyllä kaikki kotona. Pelkkiä ongelmia tiedossa. 

Jaa. Mun mies muutti luokseni pari viikkoa tapaamisesta. Kihloissa oltiin jo parin kuukauden päästä. Toki se ei ollut kummallekaan ongelma, mutta en sanoisi, että meillä ei olisi ollut kaikki kotona. 

Miksi noin paljon alapeukkuja. Ollaan oltu naimisissa nyt 26 vuotta ja onnellisia edelleen. 

Ikävää, jos ap:n tapauksessa on kyse jostain epäilyttävästä tyypistä, ja eiköhän sen tosiaan aisti, jos toisessa on jotain outoa ja painostavaa. Halusin nyt kuitenkin kommentoida, että voi sitä oikeasti rakastuakin, eikä siinä pitäisi olla mitään kummallista.

Vierailija
54/77 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3kk etäsuhteen jälkeen mies alkoi jatkuvasti jallittaa yhteenmuutosta ja kihloista. En halunnut noin nopeasti kumpaakaan, samalle paikkakunnalle olisin ehkä voinut muuttaa, mutta ei tuntunut järkevältä sekään, kun ei reissaaminen niin paljoa rasittanut. Kun en hänen painostukseensa alistunut, niin kostoksi pahoinpiteli minut. Jätin sian. Meillä oli yhteisiä tuttuja, jotka jälkeenpäin kertoivat, että miehellä tuomio rattijuopumuksesta, huumausainerikoksesta, varkaudesta sekä pahoinpitelystä. Eivät kuulemma halunneet varoittaa, etten pelästyisi ja lähtisi, kun toivoivat että mies viimein rauhoittuisi. Pahoinpitelyn uhri oli miehen silloinen avovaimo.  Juokse ap. 

No olipa pazka temppu sun tutuiltakin! "Joo, ei kerrota sille, että tämä mies on väkivaltainen, kun muuten se säikähtää ja suhde lässähtää siihen. Odotetaan mieluummin, että joskos se mies ei nyt TÄLLÄ KERTAA pieksä tätä naista. Jos pieksää, niin sitten sanotaan, että joo me siis tiedettiin tää, lähde". :////

Vierailija
55/77 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane sitä

Vierailija
56/77 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi aikuisten ihmisten ylipäänsä pitää muuttaa yhteen parisuhteessa. Tässäkin tapauksessa Ap ei ole edes varma haluaako lapsia. Väitän, että aika monta parisuhdetta pelastuisi jos ei tarvitsisi kiistellä roskapussin viemisistä, siivous- ja kauppavuoroista. Oma tupa, oma lupa. Ja seurustelukumppani käy siellä silloin kun hänet on kutsuttu.

Vierailija
57/77 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aivan varmasti väkivaltahelvettiä tiedossa, jos tuollaisen hätähousun kanssa yksiin menee. Saattaa vielä sabotoida ehkäisyä tai r aiskata, jotta sais raskaudella sidottua itseensä. Eroat jossakin julkisella paikalla tai puhelimessa, noi voi olla erotilanteessa hengenvaarallisia. 

Mulla kokemusta valitettavasti hullusta miehestä, joka sabotoimalla ehkäisyä yritti painostaa lapsen hankintaan reilu 1 kk tuntemisen jälkeen. Hän siis tuli ilman lupaa sisälleni, koska oli päättänyt haluavansa lapsen kanssani. Myöhemmin sain kuulla, että tämä sama saasta oli tuomittu raiskauksesta 2 vuotta. Onneksi pääsin hänestä melko helposti eroon. Mies oli muutenkin todella kontrolloiva ja ulosotossa yms.

Hetkellisesti ja alussa hullukin pystyy teeskentelemään normaalia. Ei siinä tosin kovin montaa viikkoa mene, kun normaali ihminen tajuaa, että toinen on sekopää. Olisin varmaan voinut nostaa raiskauksesta syytteen, jonka voisin tehdä toki edelleen häntä vastaan. 

Vierailija
58/77 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oletko sä trolli vai tyhmä. Pitkää analysointia ja vääntöä aiheesta, jonka luonne selviää jo ekasta viestistä. Täytyy oll248a kyl tosi dorka, jos edes harkitsee jutun jatkamista.

Vierailija
59/77 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tavanneet ?

Vierailija
60/77 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kaivelisit luottotietoja ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme