Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyylikästä syyskuuta/lokakuuta!!

03.09.2008 |

Avasin tässä meille parin kuukauden pinot, ei kannata laittaa pelkkää syyskuuta, kun meidän pino se uhkaa kuolla pois :(

Itse koitan olla aktiivisempi, miten täällä koneella käyntikin on niin kortilla että!!

Mitä teille kaikille kuuluu?? nonuli?? Ihana, aurinkoinen nonuli :x sanoppa jotain piristävää! Missä on milenna ja sande, mun pikkuset siskot ;) nippara, kovan onnen soturi, ihanasti pyöristynyt Kiti (mulle olet Kiti), missä mun sielunsisko Rimpe??

Täällä alkaa helpottaa... sanon sen ihan varovasti ja hiljaa ettei tulisi takapakkia. Remontti on ohi, siivous urakka ohi, nyt vaan sisustetaan :) se piristää kummasti. Otti kyllä tosi koville asua ja olla rempan keskellä. Ette uskokkaan kuinka paljon arvostankaan nykyään pönttöä, virtaavaa vettä, valoja, väliovia, yksityisyyttä... Huh huh mikä urakka!

Sain itseni myös siinä mielessä kuntoon, että menen nukutuksessa tekee hammasremontin. Mähän olen siis NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN kammonen kun voi olla!!!! se on vasta marraskuun lopussa, mutta tulossa kuitenkin :)

Me ollaan myös päätetty se että olen Pipsin kanssa kotona sen 3-vuotta :) :) IHANAA!!!!! saa hoitaa itse oman pienensä, mitä nyt jumppia käyn vetäsemässä.

Nyt ei tällä kertaa muuta, got to go!

priscilla ja Peppi, yli 8kk jo!!!!

ainiin, rimpe, sarkastinen puoli minussa teki mieli kirjottaa sun kirjotukseesi jossa laitoit että "mitä meille rempseälle porukalle on käyny, kun ennen aina tuettiin/naurettiin/itkettiin ja jaettiin kaikki yhdessä" Me saatiin vauvat :D se meille kävi!!!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipparalle voimaa jaksaa eteenpäin! Aikamoinen pommi! Toivottavasti sinulla on arjessa tukea ja apua ettet jää yksin murheen keskelle.

Kitillä oli jälleen ihania ultra kuulumisia! Onnea!

Milenna ottaa ihan lunkisti tuon esikon keskittymisongelman kanssa! Hyvähän se on että puututaan ja tukea annetaan! MUTTA tänä päivänä joka toiselle muksulle ollaan tarjoamassa jotain "diagnoosia"! Yhtään ei saisi erottua massasta! Pienihän sinun tyttösi vielä on ja vieras täti kuulokkeineen ei välttämättä ole kovin turvallisen tuntuinen.

Täällä on sarasteltu koko pesueen voimin. Lentsu iski kimppuun viikko sitten ja sitä parannellessa on mennyt tämä viikko. Nyt pikku hiljaa ruvetaan olemaan voiton puolella...

Rimpe

Vierailija
2/28 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jptakin...

Sande, ihana kuulla että olet saanut multa voimia ja tukea:)) ja ihan samat takaisin, mä olen saanut sulta kanssa paljon... jaksamisia pikkusisko.

Rimpen kanssa samalla linjalla, taas;) vitjat noita diagnooseja!!!! Milenna, älä huoli, meidän typykkä, esikoinen, ei suostunut aikoinaan 3. v- neuvolassa piirtämään pyydettyjä kuvioita, eikä sanomaan sanaakaan :D ei sanonut "kurrea" eikä yleensäkkään puhunut mitään. Istui sylissä ja piti jopa silmät kiinni!!!Mielestäni sillon elettiin viisaampia aikoja, minä äitinä tiesin että tyttö osaa puhua kuin runeberg ja piirtääkin varsin lahjakkaasti!! oli vaan ja on edelleen TOSi ujo! Muistan kun eilisen päivän kun lähdettiin neuvolasta ulos, ja minä harmittelin Emmille, että "miksi et sanonut kurrea kun osaat ja piirrätkin ympyrän tosi hyvin". Emmi katso mua äkäsenä ja sanoi että "siksi kun se on orava ja osaan mä piirtää rinsessankin" :x Ei siinä voinu kun nauraa, soitin terkkarille ja kerroin tämän, johon terkka nauro ja sano että kuulostaa aivan normi 3 veeltä!! Ujo, liian vilkas, aina nykyään näihin on epäilyt ja diagnoosit...

nipparan vointeja kyselen...? miten jaksat, jaksatko mitään....?

Meille kuuluu hyvää:) ilmat on ollu mahtavia, ollaan oltu kiikkumassa ja kävelyllä paljon. Pepillä ei edelleenkään hampaita, eikä konttaa ?:| Ryömii kovaa, ja juttelee paljon... selkeitä sanoja on nelisen kappaletta, tosin "isi" ja "kissa" on usein pelkkä suhina :x Ihana lapsi, ollaan oltu terveenäkin, onneksi, ja yöt nukutaan edelleen 12h ilman minkään näköstä heräämistä!!! näitä lisää ;)

Ihanaa ja rakkauden täyteistä viikonloppua kaikille...

lots of love, priscilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa..

Nolottaa kun en oo ehtinyt/jaksanut/muistanut tulla kirjottelemaan..

Mitäs kaikille kuuluu?

Meillä samaa vanhaa,esikko on kauhee villikko, eilen käytiin eka kerran siellä puheterapeutilla. Niin kiltisti oli siellä ja teki reippaasti tehtävät,mitä täti käski tehdä..ei meinannut pois saada sieltä.

Lopuks meinas alkaa taas villiintymään ja puhui koko ajan päälle kun täti yritti meille sanoa jotain.

Vielä pari lisäaikaa antoi, että sais paremmin tarkkailtua ne jutut. Ens viikolla on jo seuraava aika,ja viimenen marraskuussa vasta.

Kuopuskin on alkanut liikkumaan ihan urakalla,hirmu kovaa konttailee ja nousee seisomaan tukea vasten..hitto kun en muista mitä oon jo kertoillut viimeks.. pitänee tarkistaa=)

Vierailija
4/28 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäät oli pudonnut tyylikkäästi kauas etusivulta! Taitaa mennä marras/joulukuukin tässä samassa pinossa!

Tulin päivittämään Justiinan mittoja!

10kk:a tuli täyteen ja neuvolassa mitattiin tänään seuraavat mitat.

paino 8.5kg

pituus 71cm

Justiina konttaa, ryömii ja kävelee puita pitkin, ja seisoo ilman tukea. Kiipeää laatikoiden ja pikkutuolien päälle! Temperamenttia löytyy yhtä paljon kuin äidistääkin, eli todella paljon. Justiina osaa vilkuttaa ja taputtaa ja näyttää sormella asioita, kuten kello, lamppu, auto, vauva, iskä, äiti jne... ei vielä tarkoituksellisia sanoja, muuten kyllä pöpisee ja paljon! Syö hyvin ja nukkuu hyvin! Tissillä mennään edelleen! Ihan siis normaalisti kasvava ja kehittyvä kullanmuru!

Ei meillä mitään kummallista. Tavallista kotielämää! Välillä on hauskaa, ja välillä rassaavaa! Elo ukon ja lasten kanssa on siis kaikinpuolin mukavaa! Pihahommia ja remontointia! Ja olenpa taas alkanut laulamaankin :-D ! Kerran viikossa 1.5h, luksusta minulle :-D!!

Hei taas!

nonuli ja tytöt

Vierailija
5/28 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipäs se kuukausi nopeesti, muutaman kerran oon yrittänyt tänne päästä, mutta "vauva.fi on väliaikaisesti poissaskäytöstä" näyttö on tullut tässä erittäin tutuksi X-( jospas nyt kerkeis ennen töiden alkua jotain kirjottaa...

Nippara, suuret lohtu halit, ei voi taas ymmärtää noita miehiä :( kovasti voimia

Oi kun teiän vauvat kasvaa hurjaa vauhtia :) ihana lukea miten jokainen kehittyy niin omaan aikatauluun... tulee ihan oman esikoisen vauva-ajat mieleen :x

Täällä voidaan ihan hyvin :) maha kasvaa ja koko ajan mennään yläkäyrillä, kuten esikoisenkin kanssa. Vauva on todella aktiivinen, välillä liiankin kanssa ku ei anna äiteen nukkua öitä rauhassa. Väsymys on sen takia aivan kamala välillä ku ei saa nukuttua ku muutaman tunnin yössä. Mutta ihanahan se tietää, että toisella on kaikki hyvin :) Huomenna päästään taas kurkkaamaan meiän touhutonttua kun mennään 4-D ultraan Brunolle... on vaan taas niin mukava käydä kurkkaamassa tulokasta ja saada se DVD mukaan jota voi sitten siellä loppuaikana katella kotona.

Töissä oon jaksanu olla vaihtelevalla menestyksellä, onneks ens viikolla on syyslomaa, kerkee ehken pikkasen levätä ja keskittyä oppariinkiin :p tosiaan olis tarkotus ihan jouluks valmistua tradeks, että touhua riittää enemmänkin. Ja kotia rempataan koko ajan pikkuhiljaa oma näkösemmäks :D

Pistän nyt tähän vielä neuvolakuulumiset muutaman päivän takaa:

rv: 23+6

paino: +700 (tuntuu kyllä omassa olossa)

RR: 114/77

hb: 135 (ilman rautalisää :D )

sf: 22 (yläkäyrillä mennään)

vesi: N

tarjonta: rt

syke: 145-150

liikkeet: ++ (vois lisätä vielä yhden plussan neukkatädin mielestä...)

Huisia että mennään jo 25. viikolla :D Tasan vuos sitten olis ollu Onni-enkelin laskettu aika.

Oikein mukavaa syksyn jatkoa kaikille lyyleille tasapuolisesti :D

Kiti / B-E ja pikku Rumpali 24+1 :x

Vierailija
6/28 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja urheilullista syksyä :)

Ainakin mulla!!!! Ja tietysti monella muullakin... mulla on niin paljon töitä kun vaan kroppa jaksas tehdä... vedän kymmenisen tuntia viikossa jumppia/spindejä ja vielä omaa treeniä päälle... siihen päälle vielä omat henk.koht.asiakkaat...hitto et saa kuulkaas vanha kyytiä!! ei huono asia, tykkään ihan sikana.

Toisekseen sain eilen tietää että olen päässyt kouluun, joten mulla alkaa opinnot tammikuussa :) tosi ihanaa!!!! helmikuussa sitä on jo eka työharjottelu, oikeen odotan että saan vetää sairaalan valkoset päälle ;)

Meille siis kuuluu kaiken kaikkiaan oikein hyvää... prinsessa kasvaa ja kaunistuu, höpöttää, istuu, konttaa... aivan mielettömän ihana pallero:)) meidän silmäterä.... ollaan niin hulluna vauvaan että ei pystytä kahestaan lähtee mihinkään ja jättää vauvaa hoitoon ?:| Tänään viimeks avasin MLL:n sivut mut suljin ne saman tien.... MIKSI sitä ei luota että joku hoitaa sen kaikkein kalleimman hyvin??? onko teillä muilla tällästä?? Huvittavaa on se, että jos mun pitäs jättää vauva jollekkin hoitoon, se olisi mun ex-mies vaimonsa kanssa :D tai ei se ehkä mitenkään kummallista ole, luotanhan mä tytötkin sille!!! Tilanne on siis se, että meillä olisi parit ihan houkuttelevat pikkujoulut tiedossa, ja siksi pitäs päättää että mitä tehdään.... noo, viimisin "päätös" tänään oli se, että minä menen toisiin ja mies toisiin:)) Se on niin hassua kun sitä ainaa lukee ja kuulee näitä faktoja ettää parisuhdetta pitää hoitaa, ja pitää laittaa lapset hoitoon ja olla laatuaikaa kahestaan tai muuten menee päin persettä. JAA?? millonkohan meillä sit alkaa menee päin persettä???? mä rakastan mun miestä hulluna, se rakastaa mua, me nauretaan lauletaan ja itketään yhdessä. Meillä on SIKA kivaa yhdessä, joka ilta mä menen sen sylkkyyn kattoo telkkaria ja ollaan kahestaan... nauretaan samoille asioille, se on mun paras kaveri ja pystytään puhuu kaikesta... sitten taas mun exän kanssa kierrettiin koko maapallo, oltiin paljon kahestaan ja päin persettä meni... ero tuli- niinku tiiätte.... Meneepä syvälliseks.

Mitä mieltä te olette? Olisiko aika ottaa hoitaja vauvelille, ja yrittää luottaa? Mä yritän aina ajatella myös lapsen kautta... teenkö karhunpalveluksen jos kukaan muu ei hoida sitä??

nonuli, joo, tää sama palsta menee ens kesään... PRKL!!!!

Kiti, oon tosi onnellinen sun puolesta:)) ihanaa vatsankasvatusta. Enkeleitä Onnille, muistan häntä tänään.... laitan kynttilän palamaan.

Priscilla the jumppakärpänen

Vierailija
7/28 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni varmaan painii ton saman ongelman kanssa, että antaako vauva hoitooon vai ei... Ja todella usealla se on edessä 9kk-1v iässä, kun on mentävä töihin, ja lapsi laitettava hoitoon!!

Se on niin ihmis/tapauskohtaista tuo yökylään antaminen! Toiset antaa jo pariviikkoisen vauvan yöhoitoon....

Minä henk.koht en ole vielä vähään aikaan antamassa vauvaani minnekään/kenellekään! Sikstoiseksi vielä imetän, mutta vaikka se loppuukin parin kuukauden sisässä, niin en sittenkään vielä näe tarvetta sellaiselle. Ei ole kysymys luottamisesta niinkään, vaan siitä, että en näe siinä vielä järkeä/tarvetta! Vauva on vielä niin pieni, että kaipaa paljon äitiä ja isää, ja kokee rajua eroahdistusta, niin miksi sitten kiusata. Ehkä sitten ensi kesänä! Eli kysymys ei varmaan ole siitä, etteikö joku muukin, kuten lapseni isovanhemmat osaisi hoitaa, ja ettenkö heihin luottaisi, vaan ihan ajattelen lapseni parasta. Toki, ei lapsi yhdestä yökylästä rikki mene, mutta mulla on näin! En osaa sanoa Prisku, mut jos susta tuntuu, että et ole valmis vielä, niin älä sitten! Ja todellakin parisuhdetta voi kyllä hoitaa illalla sohvannurkassakin :-D Näin meillä ainakin! Yhdessä illalla saunaan, hierontaa, jutustelua jne... ei aina tarvitse lähteä kahdestaan jonnekin. Toki sitä minäkin välillä kaipaan, mutta olen ajatellut niin, että ensin lapset ja sitten vasta humputtelu! Näin on meillä, ja toisilla toisin! Jokainen tekee niinkuin tarve vaatii ja parhaakseen näkee!

Sä olet kyllä mahoton menijä! Mulla tulee hiki jo sun juttuja lukiessa :-D

Masunkasvattelua B-E:lle :-D

nonuli ja tytöt 3.5v ja 10kk

Vierailija
8/28 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt oli kyse tuosta yökyläilystä. Se, että antaa jonkun muun hoitaa muutaman tunnin päivässä, on kyllä vauvallekin ihan hyväksi. Eli sen kannalta kyllä kannattaisi koittaa johonkin ihmiseen luottaa. Kyllä vauvaa osaa hoitaa muutkin kuin isä ja äiti!! Uso pois, Prisku!

nonuli taas!

Vierailija
9/28 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vielä luovuta, 24 tuntiaaa.... toivottavat sulle onneaaaa... hitsi mulla soi toi päässä:)

MÄ OLEN VÄSYNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tyttöpieni heräs jo 05.15 aamulla, ja ite kävin eilen 23 aikaan nukkumaan, kun viiminen tunti oli vasta puol kasi, ni eihän se uni tule vielä yhdeksän aikaan... mulla kroppa huutaa hoosiannaa, ja mua vaan naurattaa kaikki kun mä olen niin poikki :D Mä tässä toisella sivulla avasin justiin matkatoimiston sivut, jos lähtis etelän lämpöön lepää...

Nonuli, kiitos viisaista sanoista... sait mun ajatukset kuriin, eli en anna meidän vauvaa hoitoon, kun ei siitä tule hyvä mieli! piste. Näin myös meillä. Lapset aina ensin. Kyllä tässä ehtii vielä kahestaankin olemaan...

Mulle tarjottiin esimiehen paikkaakin... en tiedä mitä mä teen!!!!! kiinnostaa ihan kauheesti, mutta osaanko mä? jaksanko mä?? EN TIEDÄ!!!!! Ihan sika vaikeeta.

Huomenna neuvola, tulen kertomaan strategisia sitten....

Nyt ei oikeen irtoo mitään, paitsi huuli kyllä lentäs :p

laughing priscilla :x

Vierailija
10/28 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jatkuu, 05.15 herätys! siistii...

Neuvolassa käyty, kaikki niinku pitää. Otettiin influenssarokotus ja muuten se rutiinitarkastus. Juttelin neukan kanssa siitä kun en "luota" antaa tyttöä hoitoon kenellekkään, tätikin oli sitä mieltä että jos ei pysty niin ei pysty, ei sitä kannata tehdä sen takia että vanhempien "kuuluu" hoitaa parisuhdetta. Tärkeintä on se, että olemme kaikki onnellisia ja tyytyväisiä tilanteeseen, ja mehän ollaan:) Neuvolan tädin kanssa on tutustuttu aika perusteellisesti, ja mä tykkään siitä tosi paljon ja arvostan hänen mielipidettä, joten asioista jutteleminen on helppoa... täti sanoikin että mä olen ihmisenä sellanen "mä pärjään" ja oikeesti pärjäänkin, joten sellanen avun ottaminen vastaan on vaikeeta mulle... totta. Niin se paino oli 9400g ja pituutta 73. Tasapainoinen tyttö.

Tänään kaks tuntia jumppaa.... ekan saan ottaa onneksi lungisti kun menen vastaanottamaan vaan näytetunnin, toka onkin oma.

Nyt kahvia ja nettisurffaamaan...

Vierailija
11/28 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti aamukahvin lomassa laitan jokusen ajatuksen pinoon...

Täällä on ollut niin hirveä hulina koko syksyn että ei oikeasti ehdi mitään ylimäräistä tekemään! Yksin kun nyt käytännössä pyöritän tätä sirkusta olen iltaisin niin tööt, että sormen päällä voisi kumoon kaataa..

Ukko siis edelleen tekee pelkkää iltavuoroa (klo 13.00 lähtee töihin ja tulee puolen yön aikoihin) ja nukkuu kaikki aamupäivät!! Sitten kun herra suvaitsee kerätä luunsa sängyn pohjalta niin istuu ne pari tuntia koneella ennen töihin lähtöä!! Kiva,kiva..

Eskari nauttii kun saa taas olla kavereidensa kanssa touhuilemassa joka päivä ja esikolla menee koulu hyvin. Kakkosella taas on ollut todella vaikeaa sopeutua uuteen kouluun! Poika oli jo viikon ylimääräisellä lomalla kun mieli rupesi olemaan syvän musta... Liikaa ihmisiä, ääniä, tilaa, rajojen puutetta, ennakoimattomuutta... Tuota ei pieni erilainen mieli tahdo kestää! Äitinä olen hulluuden partaalla kun koko ajan saan hakata päätä seinään tämän riiviön asioissa!! Poika on sellainen kummajainen että tässä pimeälle keski-ajalle jämähtäneessä kunnassa ei kuunaan moista ollut!! Miksi ihmeessä lapsen hyvinvoinnin eteen on taistelteva kynsin hampain?!?!

Rölde sairastaa jatkuvasti!! Pari kk on nyt menty jatkuvan yskän, rohinan ja ajoittaisen nuhan kanssa käsi kädessä!! Kertaalleen olen tuon vienyt valittavana, kuumeisena (+40,3') ja vaikeasti hengittävänä päivystykseen. Ab kuurin sai ja lisäksi yskänlääkettä.. Rohinaa ja limaa on edelleen (kuuri alkoi jo 3vko sitten) ja esim viime yönä on herätty yskimään ja oksentamaan limaa useamman kerran... Ja lääkäri totesi vaan viimeksi (viikko sitten) että kyllä se ab puree kunhan äiti rauhoittuu ja jaksaa odottaa!?!! Siis joko tuo lapsi on pahasti jollekkin allerginen tai sitten meillä on hometta!! Astmaa minä näillä oireilla jo lähtisin hoitamaan... Tai EDES tutkimaan!!

Jaahas, nyt kahvi on hörpitty ja Rölde saapi hiljalleen heräillä puurolle ettei vallan mene rytmit sekaisin..

Itsekäs Rimpe

Vierailija
12/28 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein vauva konttaa jo, ja nousee tukee vasten seisomaankin(aika huojuen, mutta kuitenkin) Apua ja ikää on vasta se 9½kk.

Muistelen että esikko oli hitaampi, vasta lähes vuoden seutuvilla alkoi seisoskelemaan.

Eilen just kävi kaveri kylässä ja ihmetteli miten tuo kuopus onkin niin rauhallinen ja istuskeli ja suhisi vaan kun esikko oli samanikäsenä äänekkäämpi ja "heiluvaisempi" :D

Ja edelleen, hirvee meno päällä lähes koko ajan.

On jo niin iso tyttö, tänä aamuna koitettiin vähän mittailla, ja taitaa 110cm jo olla lähellä.

Saatiin miehen nuorimman siskon jatkettava sänky ja nyt mietitään, että annetaanko se nyt esikon käyttöön vai ootellaanko että kuopus kasvaa ja hälle sit. Esikolla kun on jo semmoinen lasten sänky, ei tosin jatkettava ja kuopus nukkuu viel pinniksessä..ei varmaan vähään aikaan vielä uskalleta sielt poiskaan ottaa vaikka tuossa uudessa sängyssä onkin matalalla pohja ja vähän reunaakin..

Mietin kyl, että voishan tuon nyt antaa jo esikolle ja sit myöhemmin hommata kuopuksellekin semmoinen..ei tartteis turhaan seisottaa sitä sänkyä nyt kylellään tuolla lasten huoneessa.

Priscu,noihan meille tais käydä..saatiin vauvat :x

Vierailija
13/28 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Milennan vauva lähti kans liikkeelle ja seisoskelee!

Meidän Justiina on seisonu jo kuukauden päivät, ja vähän väliä kupsahtelee vieläkin. Paras paikka nousta on taaperokärryt, ja hetkinen vain... kups, siinä makaa pimu lattialla seljällään taaperökärry sylissään... ugh! Pitäs olla silmät perseessäkin! Kaikki keittiön laatikotkin on kivoja, niihin on mukava nousta, ja sit rynkytetään, niin, että on sormet välissä!! Ihania nää pienet!

Jestas Milenna, miten on teillä esikoinen iso! Tai on hän ollut kokoajan. Mulla nää lapset on edelleenkin kitukasvusia :D !! Esikoinen on nyt 3.5 vuotias ja taitaa olla sen 100 senttiä! Vaatteet on käyneet lähestulkoon kaikki pieneksi kesän aikana! Siivosin likan kaapin, ja sinne jäi kahdet housut ja neljä paitaa!! Siis talvea varten!! Siinä sitten tein isolla summalla h&m:lle tilauksen! Onneks voi ostaa nykyään tilille!

Mä olen nyt vuodenvaihteeseen likkojen kanssa yksikseen, ja sit tulee hoitolapset! Se tietää kitkuttelua, toivottavasti saadaan silti hyvä joulu! Miehen tilipussilla nyt eletään!

Prisku, kuulostaa jo vähän siltä, että alat toipua! Go girl!

Hienoa, jos pystytte olemaan sen 3-vuotta kotona! Minäkin haluisin, mut ei voi, kun lainat painaa niskassa!

Miten teillä muilla? Milenna, Sannuska, Rimpe?

nonuli ja justiina 8.5kk

Vierailija
14/28 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaisesti aloitan...

Täällä ryömitään mittarimato-tekniikalla jo hyvää vauhtia eteenpäin. Istumista tuo pimu treenailee kanssa ja silleen kankullaan pysyykin jo hyvin itsekseen kunhan muistaa tosiaan tuki-käden pitää maassa. Yöt on olleet hurjan risaisia kun maailma on avartunut huimin harppauksin! Tutti on onneksi ruvennut kelpaamaan (joo, tyhmää oli ehkä opettaa 5kk vanha vielä sitä käyttämään) ja se on kyllä ollut öisin hyvä rauhoittaja.

Hampaita ei vielä ole mutta selvästi ikenet kutiaa kovasti. Kiinteitä syödään hyvällä ruokahalulla ja imetys jatkuu edelleen.

Tänään neuvolassa kehoitti täti antamaan reilummin kiinteitä kun painoa oli edellisestä kerrasta tullut vain 110g lisää(mitat: 8620g ja 71,5cm). Se on kyllä aika vähän mutta samaan väliin toki mahtuu 1.5cm pituuskasvua ja tuo liikkeelle lähtö eli kovin en osaa asiasta huolestua! Pitäisköhän? :|

Ihana kuulla Priscu että valoa on näkyvissä!! Pitkä tie on sinulla kuljettavana mutta hiljaa hyvä tulee! Onneksi saat kulkea sitä tietä sinulle rakkaiden ihmisten kanssa! Miehestäsi on tullut eriitäin positiivinen kuva näiden palstailujen myötä joten hän lienee se paras "rollaattori" tuolla matkalla!!

Nonulilla on sitten "lomailut" jo loppusuoralla ja paluu arkeen jo häämöttää! Kyllä siitä joulusta tulee hyvä vähän pienemmälläkin budjetilla! Tärkeintä kuitenkin on se yhdessä olo ja tunnelma joka lasten riemusta välittyy!

Unohtamatta sikaa!! JA laatikoita!! Voi ei, nyt se sit iski! Eikö vois jo olla marraskuu että sais oikeesti jo ruveta hössäämään joulua?!?! Mä olen niin jouluihminen!!

Kiti/B-E ? Kuinka voit?!?

Sande?

Nippara?

Nyt herää Tytsy!

Rimpe

Vierailija
15/28 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea teiän vauva arkisista puuhista, täällä jo odotan koska pääsee vauvaa hoitamaan. Maha kasvaa ihan kamalaa vauhtia, mittasin just "vyötärön" ja kohta menee 100cm rikki ja mä oon oikeesti laiha (Bmi 20) ja pitkä. No onhan tuolla vauvalla jo toki kokoa, mutta kun vielä 5kk pitää kasvaa niin mihin mittoihin sitä pääsee :p

Eilen oli tosiaan kontrolli ultra sikiöntutkimusyksikössä, siellä oli herttainen vanha herra joka kävi läpi enkelin odotuksen ja sitten ruvettiin ultraamaan. Mä oon koko viikon pelänny tota hetkeä, kun vauvakin on ollut niin hiljanen...

Heti ensimmäisenä ruudulle tuli sykkivä sydän :x vauva makoilee ihan suoraan selällään ja potkii ja viuhtoo käsillään mahotonta vauhtia. Lääkäri sanelee nauhalle erittäin vilkkaasti liikkuva sikiö, liikuttaa ylä- ja alaraajojaan sekä vartaloaan. Sitten ruvetaan ultraamaan tarkasti meiän tulokasta, pää käydään ensimmäisenä läpi. Kallon luut näkyy hienosti, aivokammiot ovat normaalit, pikkuaivot vastaavat viikkoja (pikkuaivot on mm:ssä saman kokoiset kuin raskausviikot, tällasen tiedon sain lisää) vermis näkyy selvästi ja on kehittynyt normaalisti (nuo pikkuaivothan ei viimeks kasvanut ja vermis oli aivan liian iso) Tässä vaiheessa multa pääs itku, meiän vauva on terve :D Jatkettiin ultrausta nenä, suu ja silmäkuopat jopa silmän linssit näkyy hyvin, ei epämuodostumia. Sydämen rakenne tutkittiin myös kaikki löytyy oikeilta paikoilta, ja katto vielä veren virtauksen sydämessä ettei oo kammioiden välissä reikää. Oikein malliultraus sano lääkäri, kun löyty pikkunen vatsalaukku täynnä lapsivettä ja pissarakko täynnä pissaa :x kaikki toimii kuten pitää. 10 varvasta ja sormea löytyy, tarkasti, että käsissä ja jaloissa on siellä kuuluvat isot luut.

Mutta että jotain kuitenkin, istukka on täysin etinen ja epähomogeninen vanhaa hematoomaa löytyy paljon, joten seurantaan joutuu että istukka siirtyy ylöspäin ja ei lopeta hommaansa. Lääkäri pahoitteli, että jos ei istukka nouse ylös on edessä keisarinleikkaus. Siihen mä tokasin, että ihan sama mistä se ulos tulee kunhan tulee terveenä :D

Nyt mä uskallan alkaa nauttia tästä raskaudesta täysin rinnoin enkä murehdi mokomaa istukkaa, kuhan hoitaa hommansa. Mä olen niin huojentunut. Vauva varmaan alku viikolla aisti mun stressin poiksen ku ei pahemmin liikkeitä tuntunut, ultran jälkeen on ollu sellanen mekastus mahassa käynnissä ettei epäilystä toisen hyvin voinnista :) :x Paino arvio oli 272g pää-peppu 13,8 cm, päänympärys 3,8 cm. Ihmeen hyvin muuten muistaa noi lääkärin sanat, vaikka ei mulla mitään epikriisiä ole mistä niitä luen.

Puolentoista viikon päästä pääsee taas pikkusta kurkaamaan kun on rakenneultra, ihan turhaa oli lääkärin mielipide, mutta mä haluan mennä :)

Ihana kuulla, että Priskulla menee jo paremmin. Mullakin on toiveissa, että saisin olla seuraavat 3 vuotta kotona, mutta kattoo miten käy ja montako lasta sitä vielä saadaan.

Nipparaa huhuilen, kuinka voit?

Rimpe hauska lukea sinun kuulumisia, kun ite varmaan vuoden päästä kirjottelen samoja asioita :D

Kirjoitellaanhan, ettei pino painu unohduksiin vaikka vauvat saittekin ;)

Kiti / B-E ja erittääin vilkkaasti liikkuva pikku Rumpali 18+2 (jonka sukupuolikin tiedetään) :x

Vierailija
16/28 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana kuulla että B-E, teillä kaikki hyvin!

Tuli tippa linssiin miullakin..

Toivotaan ettei siitä istukasta nyt tule suurempaa vaivaa.

Kyseltiin meinataanko olla kotona vauvan kans 3v.

Itekkin oon sitä miettinyt,ja melko varmasti tässä ainakin vuoden oon, kun ei sitä työtä eikä koulua oo odottamassa ja kuitenkin ollaan ihan ok pärjätty miehen palkalla ja miun tuilla.

Tässä onkin sit ankaran mietiskelyn aika, mitä sitä lähtis sit tekemään, kun enhän voi koko ikääni vaan kotona olla..pää on ihan tyhjä, kun ei miul oo ikinä ees ollut mitään toiveammattia ees..

Sit tää reuma kun rajottaa jonkin verran vaihtoehtoja myös.

Mies aloitti taas 3-vuoron tekemisen, kesän ajan kun teki pelkkää päivää varastohommissa samassa paikassa missä on muutenkin töissä.

Kyllä huomas, kun mies joutui nyt 4 aamua menemään pitkästä aikaa kuudeks töihin, miten väsyny se oli illalla. Eilen illalla nukahti ennen 9, kannettavan ääreen sängylle.Mie ku tulin lapsia nukuttamasta nii eka ihmettelin minne se mies oli menny kunnes löysin..

Nyt aamulla sit sanoi että onpas paljon virkeempi olo=)

-Miltsu ja tytöt-

Vierailija
17/28 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoa nostelen ettei taas vaivuta unholaan!!

Ihania uutisia Kitillä!! Haikeana muistelen noita vuoden takaisia tunteita joita sinä nyt käyt läpi! Nopeasti tämä syksy taas menee ja pian alkaakin jo joulun odotus niin hupsista vaan teillä on pieni ihme tuhisemassa! Vauvan syntymä on aina suuria tunteita herättävä kokemus, mutta erityisesti silloin kun takana on pitkä odotus/paljon ongelmia raskausaikana/keskenmenoja... Päivittelehän kuulumisia taas ultran jälkeen viimeistään!

Priscua onnittelen rempan valmistumisesta!! Uudistettu koti on kummasti piristävä! VÄHÄN kateelisena taas haaveilen kuinka tätä torppaa voisi rempata... ;)

Kuinka olet voinut?

Sannuskaa???

Täällä Rölde sai ensimmäisen hampaan lauantaina ja konttaamaan lähti keskiviikkona! Tänään katselin että toinenkin hammas tulee varmasti ihan pian läpi. Kipeä on pienellä suu ja syöminen on vähän niin ja näin mutta eiköhän se taas helpota kun hammas on läpi.

Kiinteitä olen nyt yrittänyt lisäillä että kasvu ei vallan pysähdy mutta jotenkin tuntuu että menee vähän tuputtamiseksi.. Neljään ateriaan yritetään hiljalleen siirtyä. Mitenkäs teillä muilla nuo syömiset meni puolen vuoden tietämillä?

Nonulille heitän kyssärin imetykseen liittyen. Etkös sinä imetä edelleen? Kuinka maidon tuotanto on pysynyt käynnissä kiinteiden määrän lisäännyttyä? Syödäänkö teillä vielä yöaikaan?

Nyt täytyy lähteä hevosta haistamaan että ehtii kotiin ennen kun mies lähtee töihin! Tuo kun vaihtoi työpaikkaa pari kk sitten niin se tekee tällä hetkellä pelkkää iltavuoroa klo 14-> ja autonratissa kun on , niin puolille öin ne vuorot tahtoo väkisinkin venyä...

Rimpe ja Rölde 6,5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=56959c40-80a4-11dd-b770-…!

Vierailija
18/28 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimpe, IHANA teidän Rölde:)))) hitsit kun en osaa laittaa Pipsin kuvaa tänne... ja teillä on samanlaiset pöksyt kun meitillä... Kiitos kysymästä, paremmin. Alkaa myrsky pään sisällä helpottaa, saan kaataa ammattilaisen niskaan kaikki paskat, ja saa asioihin järkeä. Paljon paremmin voin :) Mun miehestä ei voi tullakkaan kun positiivinen kuva, se ON ihana ihminen, mun paras kaveri!!! lottovoitto. Syömisistä kyselit, meidän Peetu söi puolivuotiaana aamulla puuroa, välissä nannia, lounaaksi kanaa/lihaa/kasvista, välissä nannia, välipalaksi hedelmää/marjaa, välissä nannia, lounaaksi kasvista ja illalla velliä. Ja yöllä ei ole syönyt enää piiiitkään aikaan, se loppu 2kk vanhana. Imetin siis 3,5kk vanhaksi JOPA:)) Peppi on aina ollut aika kova syömään, eipä juuri edes pulautellut, eli ei ollut ylensyömisen vikaa... meillä ei ole vielä yhtään hammasta, ei kontata eikä istuta, ryömimällä mennään kyllä kovaa ja "äettiä" huudetaan :) ihana vauva....

Kiti, tippa linssissä täälläkin... voi kuinka IHANAA!!!!! voi oikein paksusti, nauti!!!!!

Mun on pakko kertoa teille, että meillä on vauvakuume B-) !!!!!!!!!!!!!!! apua!!!!!

priscilla ja Peppi/pipsi/pipsa/pispa/peetu/petteri/pauva/emäntä/virtanen/ökönöö/simputtaja/inana/vauva... rakkaalla lapsella.....

Vierailija
19/28 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Rimpe, edelleen imetän. Ja ihan "loppuun asti", eli siihen, että saapi vetää lehmäntissimaitoa kupista! 9kk:a tulee just täyteen, eli eipä siihenkään kauheen pitkä matka enää ole :-(! Toisaalta mukavaa, ja toisaalta niin lohduttoman haikeaa!

Kyllä se maidontuotanto hyvänä pysyy kiinteiden myötä! Totuus on kysynnän ja tarjonnan-laissa! Kiinteiden myötä, maitoa tottakai otetaan enää vähemmän, niinkuin kuuluukin! Eli ei se ole enää "ruokaa" vaan juomaa! Ei Justiina enää yöllä syö! Aamulla vasta, kun herää, ja sitten tunti siitä, syö puuronsa! Eli tissit sopeutuu, eikä niistä maito mihinkään hetkessä häviä, vaan ne tuottavat maitoa juuri vauvan tarpeiden mukaan, eri ikäkausina!

Mitenkäs meillä sillon 6 kuisena syötiin... Muistelisin, että 4 kiinteää, puuroa aamulla ja illalla ja kasvis-lihasoseen sekä hedelmä/marja/jugurttisoseen. Se viides, eli toinen kasvislihasose tuli vähän myöhemmin kuvioon! Mutta aika pian 7 kuisena, /(jos en ihan väärin muista) Kummasti tekee aika tepposensa! Vai liekö tuo jo vanhuutta, kun on jo kolmekymppiä mittarissa :-P

Meillä myös Justiina tekee "ruokalakon", kun hampaita puhkeaa! Ja yöt ovat silloin levottomia! Nyt on kaksi alhaalla ja kaksi ylhäällä! Kyllä ne totisesti tekevät kipeää kun ulos ikenestä pukkaavat!

Ihana Rölde kuvassa! On niiiin ison tytön näköinenkin! Meidän Justiina on kirppu Röldeen verrattuna! Ja kovasti nopeaan kehittyny on tyttösi! Nyt jo konttaileekin!

Justiina kävelee puitapitkin ja laskeutuukin jo hienosti! Nousee siis jokapaikkaan ja tahtoo kävelytystä! Temperamenttia löytyy oikeen kunnolla! IIloinen, kikattava ja erittäin puhelias tapaus! Ulkoilisi vaikka kuinka, möyrii maassa, tutkii ja maistelee... on myös aivan ihastunut kantoreppuun, ja katselisi siitä ulkopuuhastelua tuntitolkulla! Olenpa sen kanssa ajanut jopa nurmikkoa!! Pienet kuulosuojaimet vain päähän, ja menoksi... saa kunnon hien pintaan!!

Ei tässä kummosempaa! Ihania syyspäiviä toivottelee;

nonuli ja justiina

Vierailija
20/28 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin priskun kanssa samaan aikaan linjalla!

Mukavaa, että voit jo paljon paremmin! Ja vauvakuume!! Huh :D !! Eikun uutta vauvaa väkertämään ;) !!