Tyylikästä syyskuuta/lokakuuta!!
Avasin tässä meille parin kuukauden pinot, ei kannata laittaa pelkkää syyskuuta, kun meidän pino se uhkaa kuolla pois :(
Itse koitan olla aktiivisempi, miten täällä koneella käyntikin on niin kortilla että!!
Mitä teille kaikille kuuluu?? nonuli?? Ihana, aurinkoinen nonuli :x sanoppa jotain piristävää! Missä on milenna ja sande, mun pikkuset siskot ;) nippara, kovan onnen soturi, ihanasti pyöristynyt Kiti (mulle olet Kiti), missä mun sielunsisko Rimpe??
Täällä alkaa helpottaa... sanon sen ihan varovasti ja hiljaa ettei tulisi takapakkia. Remontti on ohi, siivous urakka ohi, nyt vaan sisustetaan :) se piristää kummasti. Otti kyllä tosi koville asua ja olla rempan keskellä. Ette uskokkaan kuinka paljon arvostankaan nykyään pönttöä, virtaavaa vettä, valoja, väliovia, yksityisyyttä... Huh huh mikä urakka!
Sain itseni myös siinä mielessä kuntoon, että menen nukutuksessa tekee hammasremontin. Mähän olen siis NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN kammonen kun voi olla!!!! se on vasta marraskuun lopussa, mutta tulossa kuitenkin :)
Me ollaan myös päätetty se että olen Pipsin kanssa kotona sen 3-vuotta :) :) IHANAA!!!!! saa hoitaa itse oman pienensä, mitä nyt jumppia käyn vetäsemässä.
Nyt ei tällä kertaa muuta, got to go!
priscilla ja Peppi, yli 8kk jo!!!!
ainiin, rimpe, sarkastinen puoli minussa teki mieli kirjottaa sun kirjotukseesi jossa laitoit että "mitä meille rempseälle porukalle on käyny, kun ennen aina tuettiin/naurettiin/itkettiin ja jaettiin kaikki yhdessä" Me saatiin vauvat :D se meille kävi!!!
Kommentit (28)
No ni nyt taas yks ultra takana päin :) johon tuo asukas rupee tulemaan tutuksi. Rakenneultra oli tänään ja lähinnähän siellä nyt mitattiin vaaveli ja katottiin istukan tilanne. Hienosti vastas viikkoja, pää oli muutaman päivän pienempi ja vastaavasti kädet pidemmät kuten jalat... no tulee ihan vanhempiinsa. Mulla on pieni pää :) esikoisella on taasen iso pää, jotta kattoo kumpi sieltä sitten helmikuussa tulee :D Istukka on ihan marginaalisti siirtynyt pois kohdunsuulta JEE mutta vielä täytyy kontrolloida, vielä ei olle siinä tilanteessa että alatie synnytys onnistuisi, mutta kun on millejä jo liikkunut puolessatoista viikossa niin toiveita on :D Marraskuussa pääsee sitten taas ultraan... ellei tuo meiän touhutonttu tuolla masussa saa aikasemmin vuotoa aikaseks, ku ultrauksenkin aikana ihan selvästi näky ku potki istukkaa ja varpaat oikein työnty istukan ja kohdunseinämän väliin... Vilkas tapaus sano taas ultraaja :) päätä ku yritti mitata niin heitti puolivoltin ja saatiin lukituks pikkunen pylly siihen mittaus tilaan :D :D
Vauvalla siis kaikki hyvin, äitee nyt on enemmän kipeenä ollu. Flunssa ei ota talttuakseen ja sairaspäiviä kertyy töihin :| no vielä voi 34 olla ettei vaikuta palkkaan :D Iskias mua vaivaa ihan älyttömästi, ku ei oo voinu noiden vuotelujen takia edes kunnolla jumpata ja muutenkin suvun huono selkä on. Nyt on kuvioihin tulleet myös, ah niin mukavat ja esikoisen odotuksesta tutut peräpukamat X-( ja suonikohjut. Juu-u kyllä raskaana oleva nainen on niin hehkee että...
Rimpellä on melkonen vauhti kohtapuolin päällä :D toi on meiän perheessä kanssa tuttua tuo pulputus / papatus... kyllä vaan savolaiset juuret myös löytyy ja sen kyllä huomaa myös esikon puheesta :D
Prisku: vai että vauvakuumetta pukkaa :D hyvä juttu... täytyy tunnustaa, että mäkin jo haaveilen jo uuden kuumeilusta, vaikka toinen on vielä mahassa :D suurperheen äiti tokas yks duunikaveri :)
Jahas mistä muuta sitä oli...
Nippara on kadonnut... huhuu?
Nyt iskee radea pintaan, mutta kaikille muillekin lyyleille oikein mukavaa syksyn jatkoa.
Mä täällä käyn aina turisemassa kun kerkeen, oppari vie hyvin aikaa työn ja talouden hoidon lomassa. Rempat olis alkamassa, että saadaan ne tehtyä ennenku vauva syntyy.
Ens torstaina neuvola, sitten taas neuvola kuulumisia...
Kiti / B-E ja potkiva pikku Rumpali 19+5 :x kohta on puoliväli saavutettu :D
Kyllä on hieno kuulla, että B-E:llä ja pikku Rumpalilla on kaikki hyvin! Kiva on lukea, odotuksestasi! Kerropas nyt sitten, kumpi siellä masunuumenissa kellittelee :p ! EN minä mitenkään utelias ole, hiukan vain tiedonhaluinen ;) !!
Rimpen Rölde lähtee kohta kävelemään :) !! Täällä Justiinalla on kans kovat menohalut, ja puhetta suoltaa! Oon ihan varma, et osaa sanoa äiti, vauva, iskä kello... ;) :p !! papattaahan tuo, mut tuskin vielä "oikeita" sanoja!
Meillä esikoinen ei juuri jokellellut, mutta alkoi kuitenkin puhua siinä vuoden paremmalla puolella... katotaan kuin tämän kanssa käy! Justiina on muutenkin niiin erilainen, kuin esikoinen!!
Tossa ne lattialla tekee palapeliä, tai siis esikoinen yrittää tehdä, ja Justiina tekee palasista selvää :D !!
Mites Sannuskalla?? Onko olo yhtään parempi??
Taitaa haista shaitti siihen malliin, että menen pesemään yhet pyllynposket :D !!
nonuli ja justiina 9kk
Eilen aviomieheni ilmoitti, että hän haluaa avioeron. Ei kuulemma jaksa enää, on miettinyt asiaa jo kolme vuotta (ja mä en oo huomannu mitään...). Joten tähän loppuu Nipparan vauvahaaveet, avioliitto...
Nyt yritän vaan rämpiä eteenpäin ja huolehtia noista kahdesta ihanasta lapsestani (7v ja 5v) joiden kanssa muutan asumaan jonnekin lähistölle, mies jää nykyiseen ok-taloomme. Kaikki haaveeni ja tulevaisuudensuunnitelmani on pirstaleina.
Kaikkea hyvää teille!!
Itkuisin terveisin Nippara (joka epätoivoisena yrittää kerätä elämänsä sirpaleita)
priscilla1976@luukku.com
rakkaudella: ystäväsi, joka kokenut todella repivän, hirvittävän avioeron...
kirjottele, mä yritän antaa kaiken tukeni, ja lupaan jo tässä että sä selviät. Olen todella todella pahoillani.
Kaikille vilkutukset ja halit, kiirus lääkäriin!
voi nippara, en osaa sanoa muuta kuin että olen todella pahoillani. voin vain kuvitella miten rikki taidat nyt olla. mutta, ajan kanssa selviät varmasti! suosittelen kirjoittamaan priskulle, mä olen saanut häneltä aikanaan tosi paljon voimaa tän palstankin välityksellä.
ja nyt en sitten yhtään muista enää mitä kaikki muut oli kirjoitellut...
ainiin, onnea prisku rempan valmistumisesta ja olon kohentumisesta.
mulle kuuluu pikkuhiljaa parempaa myös, tosin lääkkeiden teho ei ole vielä paras mahdollinen, mutta oireet on lievittyneet kuitenkin. mieli on paljon aurinkoisempi ja taas tuntuu että elämässä on jotain järkeäkin!
Aada-neiti täytti tänään 9kk ja on jo niin iso tyttö että! äidin vauva on kasvanut liian nopsaan... nyyh... =)
Aaduskalla on jo 6 hammasta, joiden tuloa ei olla oikeen ees huomattu. ei siis mitään itkuja eikä pahempaa kiukkuisuutta. Pari viikkoa sitten neiti alkoi kontata ja nyt viikon verran on osannut mennä itse istumaan. nyt ei sitten muuta haluakaan tehdä kun on oppinut nää uudet taidot. aada osaa myös taputtaa ja vilkuttaa ja sanoo hei-ei! ja äidin kauhuksi yrittää jo nousta tukea vasten ylös, hui kun näyttää hurjalta...
jassu tykkää kovasti siskosta mutta nyt taitaa kokea siskon myös jotenkin kovasti uhkaksi kun siskokin jo liikkuu ja osaa kaikenlaista. jassu tönii ja lyö ja keksii kaikenlaista pikkukiusaa siskolle. jestas kun pitäs olla silmät persiissäkin.
mä oon päättänyt lähteä keikkaduunia tekemään heti kun saan aadallekin hoitopaikan mutsilta. ehkä joskus marras-joulukuussa siltä vapautuu paikka.
jos ei olis näin onnellinen tilanne että saan pitää lapset mummilla hoidossa, en olis varmaan töihin vielä haluamassa. mutta koska tilanne on nyt näin ihana, voin hyvillä mielin suunnitella työn tekoa rahatilanteen kohentamikseksi. tällä hetkellä mies painaa niskalimassa ylitöitä että saadaan lainat yms. maksettua kun mä en saa nyt enää muuta rahaa kun sitä mahtavan suurta kotihoidontukea. en saa edes mitään kuntalisää kun esikolla on se hoitopaikka siellä mutsilla.. en kuitenkaa ota sitä pois sieltä koska haluan tosissaan molemmat likat sinne.
mies on hienosti jaksanut tota ylityörumbaa vaikka tosissaan on pahimmillaan tehny 2 viikkoo putkeen ilman yhtään vapaata ja sit yks vp j ataas sama rumba. mä vaan en oikein oo meinannu jaksaa kun pitää yksin jaksaa hoitaa lapset ja koti ja kun just vasta sain lääkityksen omiin ongelmiin ja huh huh... mies kyllä kysyi multa että lopettaako hän ylityöt niin mulla ei olis niin rankkaa. ihana mies. mutta sanoin sille että ei kannata lopettaa, mä stressaantuisin ehkä viel enemmän siitä kun rahat ei riitä. kyllä tää tästä, kun on vaan yks suunta ja se on ylöspäin niin ei hätää!
nyt pitää mennä leipoo pullaa kun veli tulee avokkinsa kans kylään!
moido,
sande ja likat
Johan myrkynlykkäs, Nippara :| Mitäs tohon sanois, voi helevetti! Aika uskomattomalta kuulostaa, että ukko noin vain posauttaa paskat silmille... Ihmeellinen on miehen mieli ?:| ! Onneksi sulla on sun suloiset lapset, joista saa ihmeen paljon voimaa, vaikka he paljon vaativatkin! En voi sanoa muutakun, koita jaksaa ja voi hyvin!
Hyvä oli kuulla Sannuska, sinustakin! Tiedän tunteen, että tarttis pari silmää perseeseenkin! Meillä on Justiinan pää kuhmuilla ja mustelmilla. Tänään se onnistui kampeemaan ittensä taaperokärryyn. Ja parku oli kauhee, kun ei osannutkaan sieltä pois! Mä luulen, että tämä neiti lähtee kävelemään aika pian!
Meillä ei kyllä ole "pahaa"mustasukkaisuutta, eli esikoinen ei lyö eikä ilkeile. Tykkää useinmiten leikkiä yhdessä. Viihtyvät lastenhuoneessa molemmat, ja räjäyttävät sen useaan otteeseen päivänaikana. Minä sitten koitan sitä ehtoolla parhani mukaan raivata, huoh! Ei meilläkään tietty esikoinen tykkää jos Justiina hajottaa hänen leikkinsä, mutta ei koskaan kajoa pahalla :) !!
Vihdoin tuli h&m pakettikin. Nyt on esikoiselle taas vaatetta!
Eilen oltiin mammuttimarkkinoilla, ja ostin hänelle talvikumpparit, ja talvisaapikkaat! Ja Justiinalle vaippoja! Tänään olis esikoisella luistelukoulu, ja kokeiltiin viimevuotisia luistimia, ja eipä mahtunut joukkoon enää hipulit(lue villasukka)! Eli pukintoivelistaan menee nekin! Haalarit sentään mahtuivat, mutta suht jämptit nekin... Ostan uusina esikoiselle mieluusti, koska Justiina saa käyttää ne sitten seuraavaksi!
Isukki on iltavuorossa, ja jotenkin on taas niin yksinäistä, kun ei ole autoakaan, että vois karauttaa jonnekin kylään! huoh!
Jupitijuulle suloista masunkasvattelua!!
nonuli ja tytöt
Voi Nippara,mikä temppu mieheltäs..Saitko mitään selitystä asiaan miksi on tullut tuohon tulokseen,vai noin vainko pamautti--joka tapauksessa,perseestä tommonen! Miksi mies ei voi muuttaa pois ja sie lapsien kans jäädä? Anteeksi jos utelen liikaa liian pian, kummastutti vain.. *Iso lämmin halaus*
Sannuskan kotiolot tyttöjen suhteen kuulostaa tosi tutulta, mietinkin jo, onko tuossa esikossa jotain vikaa kun nyt on jatkuvaan pienemmän kimpussa,kun hän lähti liikkeelle..mut vissiinkin ihan "normaalia"?
Kiva kuulla että B-E:llä asiat hyvin,hyvää masunkasvatusaikaa loppuraskauteenkin!
En enää muista mitä piti vielä kommentoida...vähän omaa napaa:
Esikolla oli ongelmia sillon keväällä 3v. neuvolassa. Tyttö juoksi ja vimmas ympäri terkan huonetta,jolloin terkka mietti että olisko siinä jotain takana (keskittymishäiriöö tms.) ja viime ma käytiin kuopuksen 10kk neuvolassa, eikä edelleenkään esikko suostunut esim. tekemään kuulotutkimusta,joka ois pitänyt saada tehtyä jo sillon keväällä.
Terkka sanoi että hän taitaa varata ajan puheterapeutille, kun puheessakin kuulemma oli jotain häikkää ja tuo terapeutti osaa kattoo sitten kuulema nuokin keskittymishommat. (ei sillä kaikki sanat tuu oikein, mutta tietty ite ymmärretään kun joka päivä ollaan tekemisissä esikon kans)
No,meil on nyt aika 7.10.
Mutta,nyt pitää mennä taas..
Ihanaa kun on ollut jo muutaman päivän kuivaa!! Ei haittaa vaikka aurinko ei paistakkaan kunhan vaan ei sataisi jatkuvasti!! Tuntuu että koko kesä on tullut vettä ja nyt meinasi syksykin näyttää yhtä kostealta.. Toivottavasti kelit pysyy nyt kuivempana niin ehtii tuon pihan laittelemaan talvikuntoon.
Priscun vointi kohenee, hienoa! Vai vauvakuumetta? Ei muuta kuin onnea oviksen bongailuun, nipukan etsintään ja muista ostaa greippiehua! Ai niin, tuikka pipo kannattaa sitten jättää sinne laatikon pohjalle!
Nonulille kiitos maidontuotannollisista neuvoista! Mä olen vähän hukassa tän homman kanssa kun ketään näistä isoista en ole yhtä pitkään pystynyt imettämään. Ajatus vuoden ikään imettämisestä on pikkuhiljaa hiipinyt mieleen kun homma tuntisi nyt luonnistuvan.. En siis ota asiasta mitään paineita kunhan fiilistelen tän viimeisen kanssa!
Rölden vauhti hirvittää oikein tosissaan! Mimmi on nyt reilun viikon aikana saanut 2 hammasta, oppinut konttaamaan ja viimeisimpänä uutena juttuna tuli polvilleen nouseminen tukea vasten! Jos sama tahti jatkuu niin meillä juostaan jouluna kuusta ympäri!! Kielellinen kehitys on ollut hitaampaa ja meinasin jo vähän huolestua kun toinen on niin kovin hiljainen vaan nyt on ruvennut käymään sellainen pulputus että samaan perheeseen kuuluvaksi tämän jo tunnistaa. Meillä siis puhuu kaikki ja paljon! Se taitaa olla se äitsyn savolais-karjalainen veri mikä on kielenkannat notkiaksi verryttänyt... B-)
Nyt lopetti pyykkikone joten pers ylös penkistä ja hommiin!!
Rimpe