Mia Laiho (kok.) on valmis uhraamaan yksittäiset ihmiset "kokonaiskuvan" hyväksi
Esimerkiksi asumistuessa kyse oli joistakin yksittäisistä ihmisistä. Ne ovat yksilötasolla isoja asioita, mutta pitää katsoa kokonaiskuvaa, kun teemme lainsäädäntöä valtakunnan tasolla, Laiho sanoo.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010032074.html
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Kokoomushan on pitkään selittänyt olevansa aina "yksilön" puolella! "Minä, eikä varmasti me!"
Erikoista, Kokoomus on pitkään selittänyt olevansa tolkun puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kyse on sosiaalipolitiikasta, pitää nimenomaan tarkastella heikoimmassa asemassa olevien yksilöiden tilannetta.
Nimenomaan sen heikoimman eikä laiskimman. Siksi aidosi työkyvyttömän tukia ei leikata, mutta mukavuustyöttömälle todetaan, että et ole niin heikossa asemassa, että valtion tulee sinua elättää.
Kun persuus altistaa huonoille ajattelumalleille, niin sille pitäisi tehdä jotain. Muut eivät ole "mukavuustyöttömiä".
Vierailija kirjoitti:
Uhrautumisen voi välttää menemällä töihin.
Hei voi vitsit, että sattuikin näin sopivasti. Tuun heti huomenna aamulla, laitatko vielä, että mihin tulen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Ensinnäkin moni on työkyvytön tai osatyökyvytön mutta Kela evää sairaseläkkeelle pääsyn systemaattisesti kaikenlaiseen höpö höpöön vedoten.
Sitten on äitejä joilla ei ole puolisoa.
Mietis nyt vielä mitä suustasi päästät.
Katkera saa olla muttei tyhmä.
Ennemmin se on niin, että "työkyvyttömät" eväävät töihin menon kaikenlaiseen höpöhöpöön vedoten.
Montako työkyvytöntä ja höpöhöpöön vetoavaa ihmistä haluat omalle työpaikallesi? Kohta niitä yulee, joten varaudu.
Typerä ä**ä tuo ihmisenkuvatus. Hyi! Tyhmät saa paljon pahaa aikaan kun eivät vaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne voi vaan mennä töihin? Menen heti huomenna kun kerrot mihin menen,
Lähihoitajan papereilla laitat nyt hakemusta ja vastailet huomenna, kun puhelin pirisee koko päivän.
Laiho voi käyttää äänioikeuttaan tämän asian ajamiseksi. Päätöksentekoon kuuluu aina kompromissit. Se ei ole hyväksyttävää epämieluisat arviot lakaistaan maton alle kuin niitä ei olisikaan. Valiokunnan mietintöjen pitää lähtökohtaisesti olla kattavia ja objektiivisia riippumatta siitä miten eduskunta äänestää. Hallituksen tehtävä ei ole vaientaa virkamiehiä tai oppositiota.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän Laiho sanoisi sellaisesta kokonaiskuvatarkastelusta, että on on rikkaimpien omaisuuden takavarikoiminen on kyllä ikävää näiden yksittäisten ihmisten kannalta, mutta kokonaisuuden kannaltahan siitä saataisiin aika hyvä potti valtion kassaan...
Näinhän Hitler sosialisoi juutalaisten omaisuuden näppärästi "Reichille" ja natsipomoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän Laiho sanoisi sellaisesta kokonaiskuvatarkastelusta, että on on rikkaimpien omaisuuden takavarikoiminen on kyllä ikävää näiden yksittäisten ihmisten kannalta, mutta kokonaisuuden kannaltahan siitä saataisiin aika hyvä potti valtion kassaan...
Näinhän Hitler sosialisoi juutalaisten omaisuuden näppärästi "Reichille" ja natsipomoille.
Suomessa on tulossa omaisuuden uusjako, kun asumistuki poistetaan omistusasunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Kun kyse on sosiaalipolitiikasta, pitää nimenomaan tarkastella heikoimmassa asemassa olevien yksilöiden tilannetta.
Mutta sehän vaatisi älyä ja koulutusta.Lääkärillä ei mitään tietoa yhteiskunnasta koulutuksensa pohjalta, mutta on kovat luulot itsestään.
Tämä mummeli on tyhmempi kuin vasemman jalan saapas. Onneksi teki tänään poliittisen itsemurhan. Lähtölaskenta alkoi:
https://demokraatti.fi/10-000-vapaata-vuokra-asuntoa-kansanedustajan-et…
Tämä ajattelu on ollut selvää hallituksen osalta. Siksi itse en tunne kiinnostusta kotimaani asioita kohtaan enää, tulkoon lama tai mitä vaan. Minä olen se uhrattava niin ei minulla ole mitään velvollisuutta olla kiinnostunut mitä muille käy. Pitkää laiva kurssissa tai älkää, se on nyt teidän muiden vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Saanko siis ilman irtisanomisaikaa mennä sinne muualle? Mikä tämä paikka on ja kuka kertoo nykyiselle työnantajalle ettei meidän tekemä sopimus enää ole voimassa?
Käyn töissä, minulta leikataan eli minä olen se uhrattava tässä.
Vierailija kirjoitti:
Koska politiikassa tehdään aina näin. Kokonaisuus on tärkeämpi kuin yksilö. Ongelma vain on se että juuri yksilöt muodostavat sen kokonaisuuden.
Ja, kun se kokonaisuus on muodostettu, niin siitä kokonaisuudesta vielä erotellaan ne, ketkä saa ja keneltä leikataan. Voin sanoa, että Virtaselta leikataan ja Mahmudbabbasilt 8 lapsen perheeltä ei leikata. Olen täysin vakuuttunut siitä, että tämä leikkaus koskee vain virtasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiho saisi kuolla syöpään.
Vasemmiston parempaa vihaa taas havaittavissa.
Olen vasemmistolainen, ja annoin tuolle viestille alapeukun, se oli todella törkeä.
Minusta ei ollut. Yksilö on uhrattavissa, vaikka sitten syövälle, että jatkossa kokonaiskuvassa meillä olisi parempia poliitikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän Hit astusosialisoi juutalaisten omaisuuden näppärästi "Reichille" ja naxxipomoille.
Hyvin yhteistyö meidän omien nasssilaisten kera on Kokkareilla he lukevat yhdessä etuovea.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010038147.html
Vain vihervassarit uhrataan. Mitäköhän luulit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Kokoomushan on pitkään selittänyt olevansa aina "yksilön" puolella! "Minä, eikä varmasti me!"
Erikoista, Kokoomus on pitkään selittänyt olevansa tolkun puolue.
Kokoomus on kokoomuslaisen puolella.
Teillä punikeilla on ne omat kaartinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiho saisi kuolla syöpään.
Vasemmiston parempaa vihaa taas havaittavissa.
Olen vasemmistolainen, ja annoin tuolle viestille alapeukun, se oli todella törkeä.
Olet poikkeus. Yli 99% vasemmistolaisista toivoo Laihon sairastuvan syöpään.
En ole vasemmistolainen mutta en myöskään halua hänelle syöpää, se aiheuttaisi kuluja meille muille. Sen sijaan jos hän jää auton alle ja kuolee paikanpäällä niin sillä ei ole merkitystä koska yksilöillä ei ole väliä. Taidan olla kokoomuslainen.
Kannattais tutustua muihinkin ammatteihin kuin poliitikkaan ja hallintoon.