Mia Laiho (kok.) on valmis uhraamaan yksittäiset ihmiset "kokonaiskuvan" hyväksi
Esimerkiksi asumistuessa kyse oli joistakin yksittäisistä ihmisistä. Ne ovat yksilötasolla isoja asioita, mutta pitää katsoa kokonaiskuvaa, kun teemme lainsäädäntöä valtakunnan tasolla, Laiho sanoo.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010032074.html
Kommentit (79)
Mitäköhän Laiho sanoisi sellaisesta kokonaiskuvatarkastelusta, että on on rikkaimpien omaisuuden takavarikoiminen on kyllä ikävää näiden yksittäisten ihmisten kannalta, mutta kokonaisuuden kannaltahan siitä saataisiin aika hyvä potti valtion kassaan...
Vierailija kirjoitti:
Uhrautumisen voi välttää menemällä töihin.
Minne voi vaan mennä töihin? Menen heti huomenna kun kerrot mihin menen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kyse on sosiaalipolitiikasta, pitää nimenomaan tarkastella heikoimmassa asemassa olevien yksilöiden tilannetta.
Juuri näin!
Mikä tässä on niin vaikeaa poliitikoille?
Siis oikeistopoliitikoille. Vasemmistossa tuo kyllä ymmärretään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös hän kuulostakin vasemmistolaiselta?
Stalinisteilta kuultiin samanlaista logiikkaa, kun he puolustivat kommunistimaita. Mutta voi siis sanoa, että kokoomuslaisuus on tämän päivän stalinismia. Yksilöt ovat aina uhrattavissa.
Saa nähdä miten asunnottomuus kehittyy, voi olla että tällaisia videoita ei enää jatkossa tehdä
Ikävää kun se mistä on ollut suomalaisena niin ylpeä, vedetään vessasta alas
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ensin olla niin kunnollisia, vakituisia palkkatöitä kaikille, sellaisia joiden palkalla elättää itsensä tämän maan nykyisellä hintatasolla ilman sosiaalietuuksia ja Kelan tukia. Suuri osa esim. asumistuen saajista on työssäkäyviä.
Kaikki on kallistunut valtavasti, mutta palkkataso ei ole noussut samaa tahtia. Ja hallitushan on pysyvästi laittamassa kapuloita rattaisiin matalapalkka-alojen palkkatason kehitykseen. Millä ihmiset elättää itsensä tulevaisuuden Suomessa?
Minusta taas Suomella ei ole varaa enää yhteenkään syrjäytyneeseen lisää, mutta näin me ihmiset tarkastellaan asioita eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Koska politiikassa tehdään aina näin. Kokonaisuus on tärkeämpi kuin yksilö. Ongelma vain on se että juuri yksilöt muodostavat sen kokonaisuuden.
Tämän takia koronaa ei torjuta ja julkisen terveydenhuollon annetaan rapistua. Heikot joutavat kuolla! Olemme talousajattelun vuoksi päätyneet sellaiseen yhteiskuntaan, jonka olisimme saaneet jo aikaisemmin, jos Saksa olisi voittanut toisen maailmansodan.
Vierailija kirjoitti:
Äitis meni ja on vieläkin hommissa siellä torin kulmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiho saisi kuolla syöpään.
Vasemmiston parempaa vihaa taas havaittavissa.
Olen vasemmistolainen, ja annoin tuolle viestille alapeukun, se oli todella törkeä.
Olet poikkeus. Yli 99% vasemmistolaisista toivoo Laihon sairastuvan syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kyse on sosiaalipolitiikasta, pitää nimenomaan tarkastella heikoimmassa asemassa olevien yksilöiden tilannetta.
Nimenomaan sen heikoimman eikä laiskimman. Siksi aidosi työkyvyttömän tukia ei leikata, mutta mukavuustyöttömälle todetaan, että et ole niin heikossa asemassa, että valtion tulee sinua elättää.
Minun havainnot kaikista leikkauksista on kyllä sellaiset, että ne, jotka eivät ole tehneet päivääkään tuottavaa työtä, saavat aina täydet tuet, kun taas ne, jotka ovat tehneet töitä paljon ja haluaisivat tehdä jatkossakin, mutta eivät enää voi esimerkiksi sairastumisen, vammautumisen, ikäsyrjinnän tai yksinkertaisesti työpaikkojen puutteen vuoksi, kärsivät leikkauksista aina kaikista eniten. Jotenkin se menee aina niin.
Mihin hävisi kokoomuksen liberaalit yksilönvapautta korostavat arvot? Suomi ei koskaan ole ollut yhtä rikas kuin nyt, missä on se kokoomuksen hehkuttama talousosaaminen, jos ei rahat muka riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Ensinnäkin moni on työkyvytön tai osatyökyvytön mutta Kela evää sairaseläkkeelle pääsyn systemaattisesti kaikenlaiseen höpö höpöön vedoten.
Sitten on äitejä joilla ei ole puolisoa.
Mietis nyt vielä mitä suustasi päästät.
Katkera saa olla muttei tyhmä.
Lapsen voi viedä hoitoon töissä ollessaan.
Ei ole hoitajia kun palkka ei riitä elämiseen ja tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
1. Kaikkia ei töihin huolita, vaikka haluaisivat. Se on työnantaja, joka päättää, kenet ottaa. Töihin ei voi omalla päätöksellä mennä.
2. Työn tekeminen ei välttämättä auta, jos se on huonosti palkattua työtä. Sosiaali- ja terveyspolitiikan professoti Juho Saari juuri kommentoi kaavailtuja leikkauksia niin, että iskevät matalapalkka-alojen työntekijöihin ankarasti. Ks. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/70ed9a78-8501-4d64-92f9-1bc7fff9a…
Helsingissä toimeentulotuen saajista jo nykyään noin kymmenesosa on töissäkäyviä, ja jos suunnitellut leikkaukset toteutuvat, määrä kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiho saisi kuolla syöpään.
Vasemmiston parempaa vihaa taas havaittavissa.
Olen vasemmistolainen, ja annoin tuolle viestille alapeukun, se oli todella törkeä.
Olet poikkeus. Yli 99% vasemmistolaisista toivoo Laihon sairastuvan syöpään.
Jos Laiho sairastuu syöpään, hän pääsee helposti hoitoon, ja taas on yksi ihminen enemmän kuluttamassa terveydenhuollon niukkoja resursseja. En toivo tätä.
Laiho sitä paitsi pääsee suoraan erikoissairaanhoitoon, joka onkin Suomessa paremmalla tolalla kuin perusterveydenhuolto. Laiho saisi hyvää hoitoa, jonka perusteella hän toteaisi, ettei suomalaisessa terveydenhoitojärjestelmässä mitään vikaa ole. Hän ei siis edes oppisi mitään.
Niinpä en toivo hänen sairastuvan. Ei siitä olisi mitään hyötyä kenellekään. (Ja en ole tuo jolle vastasit, joten on meitä ainakin kaksi.)
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin töihin mennään jos työnantaja valitsee sinut rekrytointiprosessissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne voi vaan mennä töihin? Menen heti huomenna kun kerrot mihin menen,
Minä voisin lähteä tästä vaikka yövuoroa tekemään jo nyt. Kun vain joku kertoisi, minne.
Erikoista. Kokoomushan on pitkään selittänyt olevansa aina "yksilön" puolella! "Minä, eikä varmasti me!"
Vierailija kirjoitti:
Eikös hän kuulostakin vasemmistolaiselta?
Joo, samalla kieroutuneella tavalla kuin "Kokoomus on työläisten puolue".
Niin. Minä tulen olemaan kusessa. Olen juuri sellainen väliinputoaja, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Asumistukeni laskee, enkä voi tehdä mitään parantaakseni tilannettani. En saa eläkkeensaajan asumistukea, koska lapseni asuvat kanssani. Voin tietysti heittää lapseni pihalle, koska ovat pian täysi-ikäisiä. Ahdistaa ja olen itkenyt paljon.