Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ps4/5-peliin olet viimeksi uppoutunut tuntikausiksi? Suosittele hyviä pelejä!

Vierailija
04.12.2023 |

Pitäisi jouluksi ostaa jotain kivaa pelattavaa. Olen harkinnut uutta Alan Wakea tai Baldur's Gatea. Tykkäsin kovasti myös House Flipperistä https://www.houseflippergame.com, tietäisikö joku jotain muita saman tyyppisiä? 

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Last of us 1& 2

Death stranding

Days gone

Tomb raiderit

Vierailija
42/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Watch Dogs on open world seikkailu hakkeri-maailmassa (gta:n tavoin voi kähveltää autoja, leikkiä pyssyillä jne).

Ihan hauskaa, etenkin kun siviileille ja poliiseille voi tehdä jäyniä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baldurs gate 3

Pelimittari näytti 233 tuntia ensimmäisen läpipeluun jälkeen ja nyt pelaan ystävän kanssa toista kierrosta. Nyt mittarissa 280+h ja edelleen on hyvä peli.

Vierailija
44/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starfield on ihan sairaan hyvä. Ai niin....

Vierailija
45/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa myös ääni Baldur's Gate 3:lle, vaikka sen loppu onkin ihan antikliimaksi pelin muuhun sisältöön verrattuna, ja itse en pidä siitä, että päähenkilö ei puhu tai elehdi, vaan lähinnä seistä tönöttää tattina kaikissa kohtauksissa sama ilme naamalla.

Witcher 3:een saa uppoamaan hyvät ajat niin halutessaan.

Ookamille iso käsi täältä, on todella rattoisa peli! 

Itse tykkäsin kovasti Last Guardianista, mutta se on kerrontatyyliltään hyvin japanilainen eli siinä ei varsinaisesti tapahdu mitään. Pääpaino on itse matkalla ja pojan sekä hirviön välisessä suhteessa.

Nier Automata on tosi hyvä. Olen pelannut 90-luvun alusta lähtien enkä ole koskaan pelannut mitään edes lähellekään samanlaista kuin Nier Automata. Peli pitää pelata 3 kertaa läpi, että koko tarinan saa auki. 3. pelikerta on kokonaan uusi peli.

Dragon Age Inquisition oli viihdyttävä, jos tykkää BG3:sta.

Tekken 8 tulee PS5:lle tammikuussa, sille ehdottomasti maininta, kun olen fani.

Vierailija
46/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baldurs gate 3

Pelimittari näytti 233 tuntia ensimmäisen läpipeluun jälkeen ja nyt pelaan ystävän kanssa toista kierrosta. Nyt mittarissa 280+h ja edelleen on hyvä peli.

Täällä 330 tuntia ja edelleen peli muuttuu niin pirusti omien valintojen mukaan, ettei ole tullut sellaista oloa, että uudelleenpelaisi samaa. 

Alan Wake 2 on hankala (tai sitten olen vaan niin vannoutunut pc-pelaaja, että tuon tyyppiset pelit konsolilla tuntuu hankalalta kun on tottunut näppis+hiirikomboon), mutta ehdottomasti pelaamisen arvoinen ja tässä kohden kannattaa toki suosia suomalaista (pienempää) pelikehittäjää ;) Mulla on viime vuosina joku ongelma noiden isompien studioiden pelien suhteen, koska kaikki näiltä isommilta tulleet pelit mitä olen kahlannut, on ollut turhan varman päälle laskelmoidun oloisia ja siksi ehkä jääneet vaisuksi siinä missä Remedy ja Larian on ottanut enemmän riskejä ja se on kannattanut. 

Vierailija
47/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako ensimmäinen Alan Wake pelata, vai onko liian vanha? Mulla on PS5.

Vierailija
48/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa, ehdottomasti. On selvästi "aikuisempaan makuun" suunniteltu peli kuitenkin. Tykkäsin tunnelmasta ja tarinasta jo tuossa ykkösessä. 

Vierailija
49/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horizon: Zero Dawn ja sen jatko-osa Horizon: Forbidden West. Näihin olen upottanut yhteensä yli 250 h. Molemmat on pelattu läpi lisäosineen 100 % asti. Molemmissa on hyvät pelimekaniikat, mielenkiintoinen tarina ja aidosti erilainen maailma. Pelin vaikeustasoa voi säätää omaan makuun sopivaksi, saa kunnolla haastetta tai voi vaan pienellä riskillä fiilistellä tarinan läpi.

Vierailija
50/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa, ehdottomasti. On selvästi "aikuisempaan makuun" suunniteltu peli kuitenkin. Tykkäsin tunnelmasta ja tarinasta jo tuossa ykkösessä. 

Ja tämä sekä AW 2 kytkeytyy mukavasti Controliin, joka on myös loistava peli.

Vierailija
51/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Story of seasons Friends of mineral town Ps4 - versiota on tullut pelattua tuntikausia.

Oikea elämä ihan liian hektistä niin ihanaa rentoutua maatilaa hoidellen.

Vierailija
52/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Watch Dogs on open world seikkailu hakkeri-maailmassa (gta:n tavoin voi kähveltää autoja, leikkiä pyssyillä jne).

Ihan hauskaa, etenkin kun siviileille ja poliiseille voi tehdä jäyniä

Näistä paras on 2. osa. Oon pelannu satoja tunteja.

Vierailija
53/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red dead redemption 2 on mun suosikki! Ja sims 4 pelaisin jos vaan aikaa olis. 

Vierailija
54/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fallout 4

Prey

Chost of Thushima

Immortals of Aveum

Kena bridge of spirits

Skyrim

Mass Effect Legendary edition ja Andromeda

Dishonored 1 ja 2

The Last of us 1

Demons Souls (2020)

Vierailija
55/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diablo 2 remasteroitu. Timantti kiilloitettu kiiltäväksi 👍

Vierailija
56/74 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tulee kanssa ääni Horizon Zero Dawnille ja sen jatko-osalle Forbidden Westille, ihan mielettömän hyvin käsikirjoitettu tarina ekassa osassa, eikä toka jää siitä kyllä paljoa vaille (en ole sitä ihan loppuun asti vielä pelannut). Lisäksi Zero Dawniin on lisäosa Frozen Wilds, joka sekin on pelaamisen arvoinen.

Lisäksi mainitsen kanssa Ghost of Tsushiman, todella koukuttava ja hyvä tarina siinäkin (pari kertaa olen sen jo läpi pelannut enkä kyllästynyt). Sen lisäosa Iki Island on kanssa pelaamisen arvoinen, mutta vasta kun pelin on läpäissyt.

Muutaman vuoden vanhemmista peleistä pakko suositella Uncharted-sarjaa, erityisesti nelososaa, mutta se nousee erityisesti arvoonsa, jos on pelannut kaikki aiemmat osat läpi. Jos tykkää enemmän open world -tyylistä, Uncharted-sarja ei ehkä uppoa, mutta sen verran hyvää räiskintää se on, että pakko silti suositella.

Vierailija
57/74 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ikäpolvea joka kasvoi vielä noista ulos.

Vierailija
58/74 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto. Mä pysyttelen kaukana erossa peleistä ja pelikoneista, kun olen niin hemmetin herkästi addiktoituvaa sorttia. Aikanaan pelasin ihan liikaa Pleikkarilla, meni päivästä turhan monta tuntia pelkkään pelaamiseen. 

Jos nyt haluaisi ruveta taas pelaamaan, se vaatisi investoinnit ensin. Ei riittäisi pelkän konsolin ja parin pelin ostaminen, vaan pitäisi tuo telkkari päivittää uudempaan ja parempaan. PS5, niin ei kyllä mikään 50/60 hertsin telkkari sovi. Sitten se olisi taas sitä pelaamista, kun vehkeisiin upposi reilusti toista tonnia. Hienolla kelillä istutaan vaan kotona, hakataan tattia riivatusti, eikä muisteta syödäkään. 

Vierailija
59/74 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red Dead Redemption 2 Online

Vierailija
60/74 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subnautica.