Sossutukia leikataan
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/70ed9a78-8501-4d64-92f9-1bc7fff9a…
Miltä tuntuu olla entistä köyhempi.
Kommentit (17)
Pimeitä töitä pitää tehdä, muuten ei pärjää.
Luulin että kaikki mammat on mielisairauden vuoksi eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen perusosan määrää korotetaan 1.1.2024 kansaneläkeindeksin mukaisesti 5,9 %:lla.
Työttömyysrahalla elävä yksinasuja jos saa tttukea niin hänelle korvataan vedestä, sähköstä, lääkkeet korvataan, lääkärissä käynnit maksetaan, silmälasit ostetaan, passi tai henkikökortti maksetaan.Harkinnan varaiset lisät päälle.
Sitten on pienituloiset jotka jää tttuen ulkopuolelle nipinnapin, he maksaa itse kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ollaankin.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen perusosan määrää korotetaan 1.1.2024 kansaneläkeindeksin mukaisesti 5,9 %:lla.
5 euroa saa enemmän eli ei mitään hyötyä.
Aion tienata ensi vuonna 300-500 euroa joka kuukausi pimeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysrahalla elävä yksinasuja jos saa tttukea niin hänelle korvataan vedestä, sähköstä, lääkkeet korvataan, lääkärissä käynnit maksetaan, silmälasit ostetaan, passi tai henkikökortti maksetaan.Harkinnan varaiset lisät päälle.
Sitten on pienituloiset jotka jää tttuen ulkopuolelle nipinnapin, he maksaa itse kaiken.
Jää tuille jos ärsyttää. Pääset nauttimaan herraskaisesta elämästä, jota kadehdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit on myos meita tyottomia (jotka btw ei todellakaan haluaisi olla sita, mutta toihin ei huolita, koska liian koulutettu jne?), jotka saa vaan tuota tyottomyystuen perusosaa, mutta ei ole oikeutettu toimeentulotukeen, koska puoliso ansaitsee liikaa. Mulla jaa kuussa tosta tyottomyyskorvauksesta verojen jalkeen kateen n.470e, mitaan muuta en saa. Mulla onneksi puoliso pitaa hengissa, mutta eihan kaikilla ole nain hyvin asiat. En makaan voi vaikkapa hammaslaakariin, laakariin jne menna, tai uusia lapparia tai puhelinta jotka hajoamassa, vaikka molemmat tyollistymisen kannalta aarettoman tarkeita. Ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää tuille jos ärsyttää. Pääset nauttimaan herraskaisesta elämästä, jota kadehdit.
En pyytänyt siulta kommenttii tähän.Ethän sinä tiedä minun taloudestani.Minulla ei ole kateutta, tietoa on.
Köyhät kyykkyyn. T: hallitus menkää töihin.
Köyhien kaljarahoja vähennetään. Ai kun kamalaa.
Sama itselläni, lisäksi lapsia.
Nyt jos lapsikorotukset poistuvat, mies joutunee kummalliseen yksinhuoltajan rooliin, mutta elareita ei tule mistään.
About 500 euroa on siis se, jolla minun pitäisi maksaa ihan kaikki, asuminen, ruuat, terveydenhoitokulut, vaatteet.
En halua ajatella kuinka moni joutuu taloudellisen väkivallan uhriksi, kuinka moni eroaa tai eroaa paperilla.
En näe oikeudenmukaisena sitä, että aikuinen ihminen joutuu elättämään toista aikuista ihmistä siksi, että töitä ei yksinkertaisesti ole kaikille sitä haluaville.
Vierailija kirjoitti:
.
.
.
se valuvika on geneettistä ja kaikki naiset kantaa niitä geenejä.
ne saa upeat sukuelimet itelleen mutta geenien takia aivot käy tuulella
ja oma arvostus on nolla tai jopa miinus merkkinen
vaihtakaa osotetta niin saatte iilmaseksi toiset asumistuet !
ja työssäkäyvät voi yrittää nolla-tunti-sopparia saaha.
tv: suomalaiset nousuun ja turpaan hallitukselle !