Vilkutatko auton valoja vastaantulevalle jos ohitit juuri äskettäin ratsian?
Harvemmin noita kyllä nykyisin edes näkee. 1980- luvulla iisän kyydissä istuessa useinkin ja miltei jokainen vastaantuleva ystävällisesti ilmoitti kohta edessä olevasta ratsiasta.
Kommentit (27)
Välkyttelen ihan muuten vaan. Se piristää vastaantulijoiden oloa ja terästää heidän huomiokykyä.
Vierailija kirjoitti:
En koska minulla ei ajokorttia ,ei autoa. Pääsen mukavasti sujuvasti Metrolla,sinne minnen tarve matkustaa.
Kiva että vastasit näin kun kysymys oli juurikin niille jotka ajavat. Kiitos, missasit pointin
En todellakaan. Liikennesääntöjen rikkoja ansaitsevat sakkonsa. Enempi sais olla ratsioita ja puskapolliiseja nappamassa liikenteeseen soveltumattomat pois.
Puhallusratsiasta en väläytä valoja, mutta jos huomaan jonkun pellen tutkan kanssa, niin sitten varoitan vastaantulevia siitä.
Sain ajokortin 80-luvun puolivälissä. Tuolloin oli maan tapana vilauttaa valoja varoituksena tutkasta tai ratsiasta. Minä en vilkutellut, koska ylinopeutta ajavat ansaitsevat jäädä kiinni.
Tällä vuosituhannella ei ole pahemmin vilkuteltu, ja ne vähätkin näkyvät koskevan tiellä liikkuvista eläimistä tai muista vaaroista varoittamista.
Ilkeyden kulttuuri levinnyt autoilijoihinkin. Toista se oli 1980-luvulla jolloin pidettiin toistemme puolia.
Vilautan kyllä.
Ajan aina ylinopeutta ja arvostan sitä kun minua varoitetaan ja laitan hyvän kiertämään.