Vilkutatko auton valoja vastaantulevalle jos ohitit juuri äskettäin ratsian?
Harvemmin noita kyllä nykyisin edes näkee. 1980- luvulla iisän kyydissä istuessa useinkin ja miltei jokainen vastaantuleva ystävällisesti ilmoitti kohta edessä olevasta ratsiasta.
Kommentit (27)
En koska minulla ei ajokorttia ,ei autoa. Pääsen mukavasti sujuvasti Metrolla,sinne minnen tarve matkustaa.
En vilkuta. Voisin väläyttää valoja korkeintaan jostain hirvistä tms potentiaalisista vaaratilanteista mutta en tiedä olisiko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä.
Olen itse ollut osallisena onnettomuudessa jossa vastapuoli ajoi kännissä ilman korttia. Muuta kysyttävää?
En mutta joka kerta kun pimeällä vastaan tulee joku sumuvalot päällä !
Vierailija kirjoitti:
En koska minulla ei ajokorttia ,ei autoa. Pääsen mukavasti sujuvasti Metrolla,sinne minnen tarve matkustaa.
Miksi ihmeessä ratsiasta pitäisi varoittaa? Sehän on vain hyvä, että saadaan kiinni ne, jotka ovat liikenteessä vaaraksi muille.
En todellakaan. Hymähdän vain vahingoniloisesti kun vastaan tulee audi tai bemarikuski runsasta ylinopeutta.
Alle promillen humalassa voi hyvin vielä ajaa, kunhan ajaa hitaasti ja muutenkin rauhallisesti.
en. vilkutan valoja jos olen nähnyt hirviä/peuroja tms tiellä.
En. On sen verran kirkkaat lisävalot keulassa ,ettei viitsi häikäistä vastaantulijoita.
Vierailija kirjoitti:
En vilkuta. Voisin väläyttää valoja korkeintaan jostain hirvistä tms potentiaalisista vaaratilanteista mutta en tiedä olisiko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä.
Sama. Hirvet tai peurat tai esteen tiellä nähtyäni vilkutan vastaantulijoille
Puhallusratsiasta en varoita koskaan, ylinopeusratsiasta väläytän valoja ainoastaan taajaman ulkopuolella. (Kaupunkialueella ei ole syytä ajella ylinopeutta, se on oikeasti vaarallista).
En vilkuta mutta merkkaan Wazeen, jotta muut käyttäjät näkevät poliisin. En merkkaa jos näen kyseessä olevan puhallusratsia.
Eikö tuo ole rikollisten avustamista mikäli ratsiaa kohti menevillä vastaantulijoilla ei ole puhtaat jauhot pussissa. Entä jos jollain on vaikkapa kaapattu nainen takakontissa, tattista vaan vilkuttelija!
Pohjoisessa väläytellään poroista. Muu varoittelu ei tule kysymykseenkään.
Juu, olen neuvonut lasteni isää tekemään niin.