Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palautin taas keräämiäni tölkkejä kauppaan

Vierailija
04.12.2023 |

Ja palautuskone laittoi 3 tölkkiä pantittomaksi. Olihan ne vähän lommolla mutta silti ihan tölkin näköisiä ja viivakoodi luettavissa (puhelimen sovelluksella kokeilin) sekä ihan kotimaisia. Onko koneet nykyään krantumpia ettei tölkeissä saa olla yhtään lommoja vai mistä kiikastaa?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se oo kuin 45 senttiä, mitä tuosta valitat?

Entäs sit ku se sun Rainbow-kaljatölkkis on kallistunut 45 senttiä hyllyssä niin siitä kyllä varmaan nousee kauhea häly. Tai vaikka bensalitraan 45 senttiä lisää. Tai sähkön kilowattitunti 45 senttiä. Mitä valitat, sehän on vain 45 senttiä!

Vierailija
42/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut ongelman niin että varastan kaupasta täyden tölkin jokaisesta hylätystä tyhjästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppa saa kivasti lisäfyffee kun vaikka päivässä 100 asiakasta palauttaa 20 tölkkiä kukin ja kaikilla vaikka 3 tölkistä jää pantti saamatta. Vuodessa tekis päälle 16 tonnia, ihan kivat bonukset johtajille.

Ei saa. Kauppa saa Palpalta takaisin juuri sen verran, kuin kone on niitä rekisteröinyt, eli ne joista asiakas ei saa palautusta, menee kaikilta hukkaan. 

Eli Palpako tässä sitten tienaa? Kyllähän se pantti nyt kuitenkin jollekin on maksettu alunperin.

Vierailija
44/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin käy usein niin että yhdestä tölkistä ei saa panttia vaikka kaikki on ollut samanmoisia. En jaksa tapella, nuolen haavani.;)

Vierailija
45/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla yksi kone ei hyväksynyt aivan tavallista, lommotonta ja puhdasta Lapin Kullan tölkkiä, vaikka hyväksyi samasta sixpackistä olleet muut tölkit. Kokeilin toistakymmentä kertaa, ei tunnistanut kuulemma viivakoodia. Hukkaan meni 15 senttiä, lykkäsin sen roskiin.

Palpan mukaan sen pantin voi muka vaatia kassalta jos ei automaattiin kelpaa, viitattaavat johonkin jätelakiin. Täytyy ensi kerralla kokeilla viittaamista lakiin, kun kassan kommentti on yleensä voi, voi, ei siitä sitten mitään saa.

Välillä menee ihan omassa käytössä olleet siistit muovipullot menneet hylättynä suoraan läpi, kone ei edes yritä työntää takaisin kelpaamattomana. Niistäkin hylätyistä valittaessa kommentti on, että oletko ihan varma että oli panttipullo. Kummasti siitä on panttimaksu otettu kaupassa pulloa ostaessa.

Minä kun palpalta kysyin juuri näin että kone imaisi pantillisen tölkin sisäänsä eikä antanut panttia, että siitäkin pitäisi kyllä kassalla pantti pyydettäessä saada. Käytännössä ei vaan taida oikein toimia tämä.

Vierailija
46/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin käy usein niin että yhdestä tölkistä ei saa panttia vaikka kaikki on ollut samanmoisia. En jaksa tapella, nuolen haavani.;)

Taidat useinkin vaan nuolla haavojasi kun sieltä sun täältä niistetään vähän ylimääräistä pois.

Vierailija
47/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat useinkin vaan nuolla haavojasi kun sieltä sun täältä niistetään vähän ylimääräistä pois.

Valitettavasti mutta yritäppä neuvotella jonku kassan kanssa jostain.;)

Vierailija
48/72 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viivakoodia ei voi lukea niin konehan palauttaa tölkin ulos niinkuin pitää. Mutta miksi se ottaa tölkin pantittomana sisään jos viivakoodi voidaan lukea mutta tölkki on lommon vuoksi väärän muotoinen yms. Senhän pitäisi kaikissa vikatapauksissa palauttaa tölkki ulos. Sen sijaan kirjaimellisesti varastetaan pantti ja asiakashan ei kehtaa asiasta valittaa koska niin "pikku juttu" ja täälläkin joidenkin kettuilusta päätellen tämä asia on ilmeinen. Kyllähän tämä jonkinlaiselta huijausviritykseltä vaikuttaa.

Vierailija
49/72 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan mietin, että eikö se viivakoodin voisi laittaa sinne tölkin pohjaan? Tai laittaa sinne toisen viivakoodin. Silloin jokaisen tölkin voisi rutistaa itse, eikä veisi paljon tilaa kassissa.

Vierailija
50/72 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikaise vähän tölkkejä viivakoodin kohdalta, niin konekin osaa lukea ne oikein. Sinunkin käsivoimasi riittävät varmaan siihen, mihin aivokapasiteettisi ei riitä.

Luulis sunkin aivokapasiteetilla tajuavan että mikäli viivakoodia ei pysty lukemaan niin tölkki palautuu tunnistamattomana ulos.

En minä halua alkaa jotain Virosta tuotuja tölkkejä kanniskelemaan enää minnekään muualle, parempi että menevät pantittomina. Sikäli ap:lla on pointti, osa automaateista hylkää ihan kelvollisia suomalaisen palautusjärjestelmän tölkkejä ja pulloja. Vähävaraisena se yksikin menetetty viisitoista senttiä, saattoi siirtää kauppareissua toiseen kertaan.

Vierailija
51/72 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikaise vähän tölkkejä viivakoodin kohdalta, niin konekin osaa lukea ne oikein. Sinunkin käsivoimasi riittävät varmaan siihen, mihin aivokapasiteettisi ei riitä.

Luulis sunkin aivokapasiteetilla tajuavan että mikäli viivakoodia ei pysty lukemaan niin tölkki palautuu tunnistamattomana ulos.

En minä halua alkaa jotain Virosta tuotuja tölkkejä kanniskelemaan enää minnekään muualle, parempi että menevät pantittomina. Sikäli ap:lla on pointti, osa automaateista hylkää ihan kelvollisia suomalaisen palautusjärjestelmän tölkkejä ja pulloja. Vähävaraisena se yksikin menetetty viisitoista senttiä, saattoi siirtää kauppareissua toiseen kertaan.

Näin se homma nyt kuitenkin tällä hetkellä toimii, että mikäli viivakoodia ei pysty lukemaan niin tölkki tulee ulos. Jos tölkki menee sisään niin viivakoodi on luettu ja tunnistettu. Viron tölkit tunnistuu viivakoodeista erikseen kuten myös kotimaan tölkit. Joten kun kotimaan tölkki imeytyy pantittomana sisään niin se ei johdu mistään virheestä.

Vierailija
52/72 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan mietin, että eikö se viivakoodin voisi laittaa sinne tölkin pohjaan? Tai laittaa sinne toisen viivakoodin. Silloin jokaisen tölkin voisi rutistaa itse, eikä veisi paljon tilaa kassissa.

Tölkin ja pullon pitää olla kuitenkn oikean muotoinen joten tuollainen ei toimi. Muutenhan sinne voisi sitten lätkiä jotain tulostettuja viivakoodilappusia vain ja huijata pantit.

Vierailija
53/72 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei voi olla mitään sattumaa enää. Taas kun vein tölkkejä niin alkuvaiheessa kone imi 3 täysin virheetöntä tölkkiä pantittomina ja sen jälkeen meni vaikka mikä ruttutölkki pantin kanssa läpi. Alkaa vaikuttamaan siltä että koneeseen on ohjelmoitu 3 tölkin kiintiö jotka otetaan aina pantittomina. Kohtalaisen kelvotonta touhua etten sanoisi.

Vierailija
54/72 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei voi olla mitään sattumaa enää. Taas kun vein tölkkejä niin alkuvaiheessa kone imi 3 täysin virheetöntä tölkkiä pantittomina ja sen jälkeen meni vaikka mikä ruttutölkki pantin kanssa läpi. Alkaa vaikuttamaan siltä että koneeseen on ohjelmoitu 3 tölkin kiintiö jotka otetaan aina pantittomina. Kohtalaisen kelvotonta touhua etten sanoisi.

Kyseessä lienee hedelmäpelien kaltainen ohjelmallinen kotiin päin vetäminen että talo voittaa aina?

Vierailija
55/72 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on useita koneita 1 hylkää, toinen ehkä ei.  Kolmas kerta voi viedä pantin.  Kerran kone tunnisti vanhan pullopantin 30v ? takaa. Kassa ei aikonut ensin hyväksyä.

Vierailija
56/72 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on useita koneita 1 hylkää, toinen ehkä ei.  Kolmas kerta voi viedä pantin.  Kerran kone tunnisti vanhan pullopantin 30v ? takaa. Kassa ei aikonut ensin hyväksyä.

Minulla ei koskaan hylkää eli sylje tölkkiä pois vaan aina varastaa pantin ja imaisee pantillisen pantittomana. Ja tuo 3 tölkin sääntö on toden teolla alkanut epäilyttämään. ap

Vierailija
57/72 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kerron AINA kassalla, jos ei tullut raha kuittiin, vaikka purkki tai pullo oli ihan ok. S-ryhmän marketissa ei alettu hyvittään mitään, joten enpä asioi siellä enää. 

Oikaisutyökaluna mulla vanha ruokailuveitsi tai ruuvimeisseli, välttämätön näin ammattikerääjällä.

Vierailija
58/72 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin kerron AINA kassalla, jos ei tullut raha kuittiin, vaikka purkki tai pullo oli ihan ok. S-ryhmän marketissa ei alettu hyvittään mitään, joten enpä asioi siellä enää. 

Oikaisutyökaluna mulla vanha ruokailuveitsi tai ruuvimeisseli, välttämätön näin ammattikerääjällä.

Paikallisessa S-marketissa minulla tämä ongelma palautuskoneen kanssa ja kerran myös sanoin kassalla asiasta, että näistä pantittomista olisi oikeasti pitänyt saada pantti, mutta kassatyyppi oli vain pällinä siinä eikä osannut tehdä mitään asialle. ap

Vierailija
59/72 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Mä en kerää pulloja mutta palautan tietysti omat ostamani pullot. Näin tiedän tasan tarkkaan, että pullot on pantillisia ja jopa mistä ne on ostettu.

Minullakin on näiden vähäisten pullomäärien kanssa ollut ongelmia palautusautomaattien kanssa.

Kerran palautin kaksi samalla kertaa ostettua identtistä pikkukuoharipulloa. Toisen laite hyväksyi mutta toisen se imaisi syövereihinsä ja ilmoitti: pantiton. Pantti olisi ollut kymmenen senttiä. Minkäs teet?

Tämä ei siis ollut ainoa kerta. Ja mun palautukseni ovat aina siistejä ja lommottomia.

Ymmärrän, että viivakoodin pitää olla luettavissa mutta en oikeastaan sitä, että pantin pitää olla lommoton. Eihän niitä sinällään kierrätetä vaan runtattavaksi ne menevät.

Mutta kuten sanottu, mun pantit on aina virheettömiä ja silti tulee hylkäyksiä ja siis vielä niin, että kone vie pantin eikä sylje sitä takaisin.

Koska niin monilla on tästä samoja kokemuksia, kannattaisi asiaa oikeasti alkaa tutkia. Yhdelle ihmiselle se vaan on kohtuuton vaiva mutta kun tämä siis vaikuttaa olevan jo ihan systemaattista!

Vierailija
60/72 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisessa S-marketissa minulla tämä ongelma palautuskoneen kanssa ja kerran myös sanoin kassalla asiasta, että näistä pantittomista olisi oikeasti pitänyt saada pantti, mutta kassatyyppi oli vain pällinä siinä eikä osannut tehdä mitään asialle. ap

Vähän väärä neuvo Palpalta jos on sanonut, että kaupan kassalta voi vaatia puuttuvat pullorahat.

Ei kai se kassa voi kaivaa niitä rahoja omasta kassastaan ilman mitään todisteita että vinkujalta on automaatti nielaissut pari tölkkiä pantittomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän