Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palautin taas keräämiäni tölkkejä kauppaan

Vierailija
04.12.2023 |

Ja palautuskone laittoi 3 tölkkiä pantittomaksi. Olihan ne vähän lommolla mutta silti ihan tölkin näköisiä ja viivakoodi luettavissa (puhelimen sovelluksella kokeilin) sekä ihan kotimaisia. Onko koneet nykyään krantumpia ettei tölkeissä saa olla yhtään lommoja vai mistä kiikastaa?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerään hyvin lommoisetkin panttitölkit, koska olen keksinyt millä ne saa ainakin hyvin lähelle sitä alkuperäistä muotoa, jonka ansiosta pullonpalautuskone ne sisuksiinsa huolii.

Ja et voi kertoa sitä minulle tässä ja nyt vai??

Vierailija
22/72 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin niitä keräät tai on aikaa kerätä sinun?

Silloin kun sinä päivystät sohvalla nettiä ja mussutat herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie ne lommoiset tölkit kassalle kovaäänisen valituksen kanssa. Joku tulee kyllä auttamaan ja saat panttisi takaisin. Pakko ottaa kansalaistottelemattomuus käyttöön, koska muuten asioihin ei tule korjausta. Ongelma ei ole sinun, vaan se on systeemeissä, jotka ovat helposti korjattavissa.

Nämä uusimmat koneet, joihin voi kaataa tölkit ja muovipullot kerralla, on suunniteltu siten, että lommoiset tölkit kyllä menevät koneen läpi, mutta pantittomina. 

-pullonpalautuskoneen suunnitteluinsinööri

Kyseessä oli ihan vanhanmallinen liukuhihnakone joka varasti minun tölkkini eikä antanut panttia.

Vierailija
24/72 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talviaikaan, jos tölkin tai pullon pohjalla on jäätynyttä limua tai kaljaa, niin sit tulee usein hylky. Viime talvena tuli usein kerättyä isoja mustia muovisäkillisiä kerralla tietyistä paikoista ulkoa ja ne piti malttaa pitää yön yli sulamassa, niin sitten kelpasi lähes kaikki. Paitsi tietysti pantittomat virontuliaiset, mutta hyvä nekin oli kerätä pois luontoa pilaamasta.

-winner-

Vierailija
25/72 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerään hyvin lommoisetkin panttitölkit, koska olen keksinyt millä ne saa ainakin hyvin lähelle sitä alkuperäistä muotoa, jonka ansiosta pullonpalautuskone ne sisuksiinsa huolii.

Kyllähän se kone ne huolii mutta panttia et niistä saa.

Vierailija
26/72 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa ottaa myydessään täyden tölkin hinnassa pantin itselleen muttei anna sitä palauttaessa takaisin jos tölkissä on pienikin lommo vaikka muuten viivakoodin lukee oikein ja tunnistaa tölkiksi. Miksikä tätä nyt kutsuisi tällaista touhua.

Vierailija
27/72 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa saa kivasti lisäfyffee kun vaikka päivässä 100 asiakasta palauttaa 20 tölkkiä kukin ja kaikilla vaikka 3 tölkistä jää pantti saamatta. Vuodessa tekis päälle 16 tonnia, ihan kivat bonukset johtajille.

Vierailija
28/72 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän ne luottaa että kyseessä olisi niin pieni ja naurettava asia ettei siitä kehtaisi kukaan valittaa. Moniko muka viitsii kassalla alkaa pänäämään menettämiään pantteja takaisin kun kone imaisi pantittomina pantilliset sisään? Ei varmasti monikaan. Siksi kehtaavat virittää koneet sellaisiksi että vetävät vähän välistä ja saavat huijattua itselleen ylimääräistä. Yhdelle asiakkaalle menetys on toki joitain kymmeniä senttejä, mutta suuressa mittakaavassa tekee jo paljon.

Vierailija
29/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika uskomatonta. Taas meni 3 tölkkiä muka pantittomina kun vähän kolhiintuivat siellä pussissa toisiaan hinkaten. Siis aivan minimaalinen n. sentin kokoinen kolhu ja menee pantittomaksi! Voiko tästä valittaa suoraan palpalle vai kuka noista masiinoiden säädöistä on vastuussa, sillä tämähän on selvää huijausta.

Vierailija
30/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla usein prisman kone ei anna panttia Pirkan vichypullosta, mutta seuraavan jo rekisteröi. Kolme panttia hukkaan tekee jo 1,2€.

Vierailija
31/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla usein prisman kone ei anna panttia Pirkan vichypullosta, mutta seuraavan jo rekisteröi. Kolme panttia hukkaan tekee jo 1,2€.

Niinpä ja ajatelkaahan paljonko se tekee pidemmällä aikavälillä ottaen huomioon moniko asiakas niitä pulloja ja tölkkejä palauttelee. Joku palautusketjussa tekee hyvän tilin tällä koijauksella.

Vierailija
32/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla kerran valitin asiasta kun kone vei tölkit eikä antanut panttia ja nuori kassamuija oli siinä vaan ihan suu pyöreenä eikä tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä. En kuitenkaan muutaman tölkin takia viitsinyt jäädä siihen taistelemaan ja kassaa tukkimaan. Että ihan laillista ryöstöä tämä näköjään.

Vierailija
33/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaupat on kyllästyneet palautuskoneella huijaaviin asiakkaisiin joten alkoivat itse huijaamaan asiakkaita kostoksi.

Vierailija
34/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu olevan kauheasti logiikkaa koneiden toiminnassa. Tölkki pikku lommon kanssa -> sisään menee ilman panttia ja sitten sellainen vähän enempi rusinan näköinen tölkki jossa viivakoodi kuitenkin OK ja pantti tulee kuitenkin siitä.

Vierailija
35/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla yksi kone ei hyväksynyt aivan tavallista, lommotonta ja puhdasta Lapin Kullan tölkkiä, vaikka hyväksyi samasta sixpackistä olleet muut tölkit. Kokeilin toistakymmentä kertaa, ei tunnistanut kuulemma viivakoodia. Hukkaan meni 15 senttiä, lykkäsin sen roskiin.

Palpan mukaan sen pantin voi muka vaatia kassalta jos ei automaattiin kelpaa, viitattaavat johonkin jätelakiin. Täytyy ensi kerralla kokeilla viittaamista lakiin, kun kassan kommentti on yleensä voi, voi, ei siitä sitten mitään saa.

Välillä menee ihan omassa käytössä olleet siistit muovipullot menneet hylättynä suoraan läpi, kone ei edes yritä työntää takaisin kelpaamattomana. Niistäkin hylätyistä valittaessa kommentti on, että oletko ihan varma että oli panttipullo. Kummasti siitä on panttimaksu otettu kaupassa pulloa ostaessa.

Vierailija
36/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se oo kuin 45 senttiä, mitä tuosta valitat?

Vierailija
37/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone voisi tosiaan sylkäistä tölkin ennemmin ulos sillä tuo on aika arveluttavaa toimintaa että viivakoodista tölkki tunnistetaan pantilliseksi mutta jonkun lommon vuoksi ei anna panttia ja vie kuitenkin tölkin.

Vierailija
38/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se oo kuin 45 senttiä, mitä tuosta valitat?

Kaltaisesi vähättelijöiden ansiosta tällainen kaikenlainen kusettaminen on mahdollista.

Vierailija
39/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkan vichypullot on niitä huonosti kelpaavia ihan K-marketin koneessakin. Etiketti ei pysy tasaisena vaan on jotenkin laineilla.

Vierailija
40/72 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa saa kivasti lisäfyffee kun vaikka päivässä 100 asiakasta palauttaa 20 tölkkiä kukin ja kaikilla vaikka 3 tölkistä jää pantti saamatta. Vuodessa tekis päälle 16 tonnia, ihan kivat bonukset johtajille.

Ei saa. Kauppa saa Palpalta takaisin juuri sen verran, kuin kone on niitä rekisteröinyt, eli ne joista asiakas ei saa palautusta, menee kaikilta hukkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi