Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palautin taas keräämiäni tölkkejä kauppaan

Vierailija
04.12.2023 |

Ja palautuskone laittoi 3 tölkkiä pantittomaksi. Olihan ne vähän lommolla mutta silti ihan tölkin näköisiä ja viivakoodi luettavissa (puhelimen sovelluksella kokeilin) sekä ihan kotimaisia. Onko koneet nykyään krantumpia ettei tölkeissä saa olla yhtään lommoja vai mistä kiikastaa?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kerään hyvin lommoisetkin panttitölkit, koska olen keksinyt millä ne saa ainakin hyvin lähelle sitä alkuperäistä muotoa, jonka ansiosta pullonpalautuskone ne sisuksiinsa huolii.

Ja et voi kertoa sitä minulle tässä ja nyt vai??

Minä voin. Olen puisesta, pitkästä salaatin ottimesta saanut oivallisen lommojen oikojan. Varsi siinä on niin kapea että mahtuu suu aukosta sisään. Ja kaikkein tärkeintä on että viivakoodin kohta on melko suorassa. Aivan harrastuksen ja rahan vuoksi pullot kerään kun kesäisin pyöräilen pitkiä matkoja. Pantittomatkin kerään , en hyväksy luonnon roskaamista.

Vierailija
62/72 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin kerron AINA kassalla, jos ei tullut raha kuittiin, vaikka purkki tai pullo oli ihan ok. S-ryhmän marketissa ei alettu hyvittään mitään, joten enpä asioi siellä enää. 

Oikaisutyökaluna mulla vanha ruokailuveitsi tai ruuvimeisseli, välttämätön näin ammattikerääjällä.

Paikallisessa S-marketissa minulla tämä ongelma palautuskoneen kanssa ja kerran myös sanoin kassalla asiasta, että näistä pantittomista olisi oikeasti pitänyt saada pantti, mutta kassatyyppi oli vain pällinä siinä eikä osannut tehdä mitään asialle. ap

Vähän väärä neuvo Palpalta jos on sanonut, että kaupan kassalta voi vaatia puuttuvat pullorahat.

Ei kai se kassa voi kaivaa niitä rahoja omasta kassastaan ilman mitään todisteita että vinkujalta on automaatti nielaissut pari tölkkiä pantittoma

Tarkemmin ajatellen käsitti sielläkin varmaan väärin ja kuvitteli että tarkoitin tölkkiä jota kone ei ota lainkaan vastaan, kun tässäkin ketjussa näytti olevan sakkia jotka ei ymmärtäneet että aloituksessa tarkoitin sitä että kone varastaa tölkin eikä anna panttia. Tämä tuntuu olevan monelle suorastaan käsittämätön skenaario että aivan ihmetyttää. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Mä en kerää pulloja mutta palautan tietysti omat ostamani pullot. Näin tiedän tasan tarkkaan, että pullot on pantillisia ja jopa mistä ne on ostettu.

Minullakin on näiden vähäisten pullomäärien kanssa ollut ongelmia palautusautomaattien kanssa.

Kerran palautin kaksi samalla kertaa ostettua identtistä pikkukuoharipulloa. Toisen laite hyväksyi mutta toisen se imaisi syövereihinsä ja ilmoitti: pantiton. Pantti olisi ollut kymmenen senttiä. Minkäs teet?

Tämä ei siis ollut ainoa kerta. Ja mun palautukseni ovat aina siistejä ja lommottomia.

Ymmärrän, että viivakoodin pitää olla luettavissa mutta en oikeastaan sitä, että pantin pitää olla lommoton. Eihän niitä sinällään kierrätetä vaan runtattavaksi ne menevät.

Mutta kuten sanottu, mun pantit on aina virheettömiä ja silti tulee hylkäyksiä ja siis vielä niin, että kone vie pantin eikä sylje sitä takaisin.

Koska niin mo

Kuten minäkin totesin niin lommoilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, koska kone otti alkuvaiheessa 3 täysin sileää kotimaista tölkkiä pantittomana ja sen jälkeen meni mukinoitta vähän lommoisammatkin ulkoa löytämäni yksilöt läpi ja niistä pantin sai. Kyllä tässä joku haisee ja väittäisin että koneet tarkoituksella ottaa pientä "veroa" kun luottavat siihen ettei näin pienistä kukaan jaksa tai kehtaa älähtää. Itsellä alkaa jo periaatteet kyllä paukkumaan tällaisessa huijaamisessa.

Vierailija
64/72 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aiemmin viestiä kaupalle palautuskoneesta ja nyt vastattiin että kuulemma joidenkn tuotteiden viivakoodeja koneella hankaluuksia lukea ja huollon kanssa selvitellään asiaa. Eikö se muka mene niin että viivakoodi joko pystytään lukemaan tai sitten ei ja jos ei pysty niin sitten tölkki palautuu ulos. Ei kai sitä mitenkään väärin voida lukea niin että pantillinen menee pantittomaksi.

Vierailija
65/72 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin aiemmin viestiä kaupalle palautuskoneesta ja nyt vastattiin että kuulemma joidenkn tuotteiden viivakoodeja koneella hankaluuksia lukea ja huollon kanssa selvitellään asiaa. Eikö se muka mene niin että viivakoodi joko pystytään lukemaan tai sitten ei ja jos ei pysty niin sitten tölkki palautuu ulos. Ei kai sitä mitenkään väärin voida lukea niin että pantillinen menee pantittomaksi.

Kyllä mitä itse olen puhelimella viivakoodeja lueskellut niin ei koskaan ole mitään väärää tuotetta viivakoodilla tullut. Joko se lukee sen tai sitten ei eli vähän haiskahtaa tuo selitys ja veikkaan että mikään ei tule muuttumaan.

Vierailija
66/72 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti todella ovat tehneet palautuskoneelle jotain koska tällä kertaa vain yksi tölkki livahti pantittomana lävitse. Olin tästä perin positiivisesti yllättynyt. ap

Vierailija
67/72 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikaise vähän tölkkejä viivakoodin kohdalta, niin konekin osaa lukea ne oikein. Sinunkin käsivoimasi riittävät varmaan siihen, mihin aivokapasiteettisi ei riitä.

Ei onnistu näillä narukäsillä, mutta en ole mikään jälkeenjäänyt, saatana!

Kannattaa käyttää oikomiseen sopivaa työkalua. Heitän löytämäni poimimani tölkit jalkatilaan ja kauppaan mennessä oion tölkkejä isolla ruuvimeisselillä reiän kautta ulospäin painamalla. Siinä on oppinut melko taitavaksi vuosien mittaan. En niinkään rahasta, vaan periaatteesta poimin kaikki tölkit ja periaatteesta myös oion pantilliset. Kun se nyt on vaan tyhmää hukata alumiinia kierrosta ja tyhmää olla ottamatta se pantti. 

Tänään vein kolme tölkkiä ja yhden pullon. Yhdestäkään en itse ollut juonut.

Vierailija
68/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikaise vähän tölkkejä viivakoodin kohdalta, niin konekin osaa lukea ne oikein. Sinunkin käsivoimasi riittävät varmaan siihen, mihin aivokapasiteettisi ei riitä.

Ei onnistu näillä narukäsillä, mutta en ole mikään jälkeenjäänyt, saatana!

Kannattaa käyttää oikomiseen sopivaa työkalua. Heitän löytämäni poimimani tölkit jalkatilaan ja kauppaan mennessä oion tölkkejä isolla ruuvimeisselillä reiän kautta ulospäin painamalla. Siinä on oppinut melko taitavaksi vuosien mittaan. En niinkään rahasta, vaan periaatteesta poimin kaikki tölkit ja periaatteesta myös oion pantilliset. Kun se nyt on vaan tyhmää hukata alumiinia kierrosta ja tyhmää olla ottamatta se pantti. 

Tänään vein kolme tölkkiä ja yhden pullon. Yhdestäkään en itse ollut juonut.

Itse havaitsin että katkennut ohuehko puukeppi soveltuukin mainiosti tölkkien oikomiseen, toisesta päästä tasainen ja katkenneesta päästä vähän sellainen terävämpi. Kääntelen sitä aina tarpeen mukaan kun soveltuu nuo päiden eri muodot eri tyyppisiin ruttuihin. Pitäisi vain olla vähän pidempi ja metallinen ja päät pyöristettyjä. Ruuvimeisselit olen havainnut turhan teräviksi ja niillä saa vain reikiä tölkkeihin.

Vierailija
69/72 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a kyllä ne sen välistävetokiintiön näköjään haluaa pitää kun se pari-kolme tölkkiä otetaan pantittomina oli mikä oli. Yleensä ne ovat aivan täydellisessä kunnossa olevia tölkkejä. Ärsyttävää mutta minkäs teet. ap

Vierailija
70/72 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa tuntuu olevan paikallisessa marketissa pullonpalautuskoneen saaminen toimimaan kunnolla. Tällä kertaa meni pantittomana läpi jo aivan härski määrä ja kassahenkilö sitä selitteli menneellä ukkosella. Sentään tällä kertaa hyvitti pantittomat tölkit. Mutta on tämä kyllä huvittavaa. Lataan puhelimeeni viivakoodinluku-apin ja se lukee viivakoodit luotettavasti joka kerta joten miten kalliille palautuskoneelle se on niin hemmetin vaikeaa olevinaan. ap

Vierailija
71/72 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovinen kevyt olo lähdevesipullo ei kelvannut, ilmoitti ei tunnista . 

Vierailija
72/72 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hoitoon!

Mene ulos huutelee jos et osaa keskustella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi