Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haetteko suvun vanhukset luoksenne jouluaatoksi?

Vierailija
03.12.2023 |

Tämä kysymys vain heille, joilla ei satoja kilometrejä välimatkaa, vaan asutaan suht lähekkäin. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, haemme anopin, menemme joulukirkkoon, sitten iltaa viettämään meille kolmistaan. Tänä vuonna aikuiset lapsemme ovat puolisoidensa perheiden luona aattona. 

2/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jouluksi (menevät mun siskolleni), mutta itsenäisyyspäiväksi haen. Asuvat viereisessä talossa, mutta käyn silti hakemassa, jotta äiti ei kaadu. Isä liikkuu rollaattorin kanssa ja pääsee itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan sisareni ei hae. Isä viettää yksin vuokrayksiössään jouluaaton. Viettänyt jo vuosikymmeniä. 

Vierailija
4/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haeta. Meidän asuntoon pitää kulkea portaissa eikä kummankaan vanhemmalla ole kykyä selvitä niistä. Toisaalta kumpikaan ei halua tulla ja minä en haluaisi mennä kummankaan luo.

Vierailija
5/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen mun vanhempien luo. Mulla ei ole autoa. 

Vierailija
6/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi kaikki olettavat, että vanhukset haluaa tulla teille jouluksi. Ihanaa kun viimein saa viettää joulun niin kuin haluaa, yksin ja omalla aikataululla.

Vierailija
7/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saisi vastata kun omat vanhempani ovat edesmenneet jo vuosia sitten, olin alta 30 eli nuori vielä. Mutta hakisin joo ja tunnen haikeutta ja suruakin ja vähän "kadehdin" heitä joilla on mahdollisuus (ja tietysti sellaiset välit että haluavat) viettää Joulu yhdessä. Lapseton olen ja eronnut, nautin kyllä omasta ajasta ja rauhasta mutta yksinäisyydeltä ei aina voi välttyä. 

Vierailija
8/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haemme, on ollut tapana viettää joulua aina huomioiden myös vanhukset, toki muutenkin.

Vierailija
9/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haemme. On enempikin sukua samassa pöydässä.

Vierailija
10/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haeta. Lähtevät reissuun etelän lämpöön jouluksi.

Vierailija
11/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan sisareni ei hae. Isä viettää yksin vuokrayksiössään jouluaaton. Viettänyt jo vuosikymmeniä. 

Et hae sinäkään? 

Vierailija
12/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mummi tulee jouluaattona ihan mielellään kylään, mutta sillä ehdolla ettei Kauniit ja rohkeat vaan jää katsomatta!

Vierailija
13/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu tulee omalla autolla juhlapaikkaamme. On vielä hyväkuntoinen. 

Vierailija
14/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, minulla on omat jouluperinteeni, jotka eroavat lapsuudenperheen perinteistä ja ne eivät vanhemmilleni sovi. Eli oman joulurauhani takaamiseksi en vietä sitä vanhempieni kanssa.

Vierailija
15/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne sukuani, vaikka kävelis kaupassa vastaan. 

Vierailija
16/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää haettavia.

Vierailija
17/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et hae sinäkään? 

En hae,  koska mulla on satoja kilometrejä matkaa eikä isä jaksa enää autossa matkustaa.Sisareni asuvat lähellä häntä.

Vierailija
18/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna ehdotin äidilleni että olisi tullut meille ruokailemaan jne. Olisimme hakeneet. Suuttui ideasta. Hän ei lyhyellä varoitusajalla lähde jne. Oli katkera marttyyri koko joulun kuten aina ennenkin. 

Vierailija
19/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä haettiin aina isovanhemmat jos halusivat tulla ja olivat siinä kunnossa että jaksoivat tulla. Mulla ei oo omia lapsia, joten vietän joulun vanhempien luona erilaisilla kokoonpanoilla :)

N31

Vierailija
20/34 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi kaikki olettavat, että vanhukset haluaa tulla teille jouluksi. Ihanaa kun viimein saa viettää joulun niin kuin haluaa, yksin ja omalla aikataululla.

Joku haluaa viettää joulun omassa rauhassaan ja joku toinen ei. Toinen ahdistuu yksinäisyydessä ja joku toinen siitä nauttii.

Parasta on, jos suvun kesken tiedetään, miten kukin haluaa joulunsa viettää, yksin vai muiden kanssa.

Itse tykkään vielä siitä, että aikuiset lapset tulee kotiin jouluksi, kumppaniensa kanssa tai ilman ja kokoonnutaan yhteen viettämään mukavaa joulua. 

Yksinäinen joulu ei tällä hetkellä kiinnosta yhtään.

Ap:n kysymykseen sen verran, että omia eikä miehen vanhempia enää ole. Omat vanhemmat asuivatkin satojen kilometrien päässä, eli heitä ei jouluisin nähty. Miehen vanhemmat  noin kilometrin päässä ja siellä poikettiin joulupäivänä. Anoppi ja appi ei mistään hinnasta olisi lähteneet kotoaan minnekään, ei arkena eikä juhlapäivinä.