Tunnelmallisin joululaulu, miksi
Oma: Taas kaikki kauniit muistot
Soi niin harvoin, että pakko pysähtyä kuuntelemaan...🎼
Ihania muistoja lapsuusjouluista
Tehdään tästä hyvänmielenketju (ei niin mukavia lauluja voi muistella eri ketjussa)
Ak
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Aavistus
Joo, Kuoppamäen kaunis sävellys. En vaan ymmärrä, mikä aavistus. Olen kai liian vanha alla tajuamaan mitä koko laulu tarkoittaa. Miksi annetaan lahjat? Ja koristellaan kuuset? Koska se on aavistus. Siis anteeksi mikä?
Ave Maria. Rakastin sitä jo lapsena.
Jouluhymni (Rauhaa vain rauhaa)
Kaunis melodia ja kertoo joulun sanoman.
Armas Maasalo: Mä kanssa enkelten, Sulo Saaritdin laulamana
Taneli Kuusisto: Oi saavu, suuri rauhan juhla, Soile Isokosken laulamana
Humperdinck: Leise wehs't durch alle Lande, Elisabeth Schwartzkophin laulamana
Motörheadin Run Run Rudolf. Siinä menoa ja meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kate Bush - December Will Be Magic Again
Tätä harvoin kuulee. Kappale on pieni taikamaailma, johon voi upota kokonaan.
Spotifysta kuunneltuna aivan hirveä... onko sen tarkoitus kuulua kuin jostain maan alta tai lankapuhelimen luurista? Muu musiikki kuuluu täysin normaalisti.
Sting Gabiels Message. Rahoittava, mystinen, ikiaikainen ja moderni.
Vierailija kirjoitti:
Varpunen jouluaamuna
Muistelen kaikkia edesmenneitä kuunnellessani
Varpunen pienoinen, syönyt kesäeinehen, järven aalto jäätynyt talvipakkasessa Pillahdan aina itkuun kun kuulen tämän. Nuo sanat on järkyttävän surulllsen kauniit.
https://youtu.be/WqUVGeBvkzs?si=fmpN0_NOW7VGJth-
Tämä Joulu metsämaille saapui on ollut yksi. Lapsuudessa tuo lause "niin joulu saapui metsämaille, kyliin kaukaisiin" oli totta ja asuin sellaisessa kylässä. Myöhemmin muutimme muualle, mutta mielessäni aina tuon biisin kuullessani haikailin niihin lapsuuden jouluihin ja sinne kylään missä joskus asuin. Sen vuoksi tuo on jäänyt mieleen. Aika harvoin enää kuulen tuota missään radiossa yms. Tuli heti tämä mieleen, kun joku toinen kertoi lapsuusmuistojaan. Muuten minulla on hyvin vähän sellaisia oikeasti tärkeitä joululauluja.
Tässä laulussa, Suutari ja vieras on minusta hyvä sanoma ja oikeastaan kuvastaa sitä omaakin ajattelutapaa.
Jos vielä mietin niin kyllä se Walking in the air on tärkeä. On todella paljon erilaisia lauluja joissa lauletaan tontuista tai jotain uskontoon liittyvästä. Minulle oikeastaan tuo biisi on se tärkein koska siinä ei ole tonttuja tai uskontoa mukana. Varsinkin jokin rock yms sovitus siitä. Se on sopivan tunnelmallinen ja samalla sopii monille ihmisille. Yhdistän sen mielessäni jouluun ja se on aina tärkein.
Jouluterveisiä taivaasta. Tulee kaikki täältä jo lähteneet mieleen. Myös lemmikkini. Olin lukiossa, kun kuulin tuota yhdeltä levyltä. Oli sellainen hyvä joulu vuonna 2011 ja oli kiva fiilis vaikeiden juttujen jälkeen. Silloin tuo herkisti.
Myös Tulkoon joulu vie lukiovuosiin. Oli vaikeaa aikaa ja tuohonkin biisiin liittyy muisto, kun muut lauloivat sitä ns ilolla yhteen tapahtumaan liittyen ja minä mietin monia synkkiäkin asioita. Kohdeltiin lukiossa ikävästi ja mietin monesti sitä, kun muut lauloivat tuota biisiä niin monet heistä eivät "eläneet" sen biisin sanoman mukaan. Näin se jäi mieleeni.
Tonttu biisi taas tuo mieleen koirani kun siinä lauletaan "kopissaan vahti hyvin voi, herää ja häntä liehakoi. Se kuvaa niin hyvin koiraani. En meinaa kestää sitä kohtaa, kun muistan kuinka aina menin koirani luokse tuossa biisin kohdassa ja silitin sitä. Nisse-polkka oli lapsuudessa tärkeä, koska siinä lauletaan Mirri. Minulla oli kissa nimeltä Mirri. Näitä kaikki on vaikeaa kuunnella, koska ne tuovat muistoja mieleen niin paljon.
Joulupuu on rakennettu...
Heti alkaa itkettää.
Lapsellinen, lasten oma joululaulu.Suloinen.
Its heading up to Easington
Its coming down the Tyne
Its bloody Maggie Thatcher
And Michael Heseltine.
Tämä tarina sopi sinusta hyvän mielen ketjuun? Kiitos kaikille, jotka jakavat alkuperäisessä tarkoituksessa. Hyvää joulua <3
Varmaan jo monta kertaa mainittu Adamin "O heliga natt" ja Jussi Björlingin laulamana. On vain niin kaunis ja Joulun tunnelman tuova laulu. Eilen illalla toisaalta ihastutti Kummeleissa Juicen "Sika".
Elviksen Lonely This Christmas on aina osunut jotenkin sydämeeni....
Oi sä riemuisa