Tunnelmallisin joululaulu, miksi
Oma: Taas kaikki kauniit muistot
Soi niin harvoin, että pakko pysähtyä kuuntelemaan...🎼
Ihania muistoja lapsuusjouluista
Tehdään tästä hyvänmielenketju (ei niin mukavia lauluja voi muistella eri ketjussa)
Ak
Kommentit (232)
Tässä on mukavaa lasten laulu ja reipas polska meininki.
Oi jouluyö on ehkä yksi parhaista lauluista koskaan, ei tarvitse edes rajata jouluun. Kielellä ei ole väliä, mutta mitä mahtipontisempi versio, sitä parempi. :)
Sylvian joululaulua pidin aikaisemmin vähän turhan synkkänä, mutta kun rupesin maastamuuttajaksi, johan alkoi kolahtaa. Nyt nousee ruuhkabussissakin kyyneleet silmiin.
Koppången on myös kaunis, eikä minun kokemukseni mukaan niin hyvin tunnettu kuin ansaitsisi.
Sika.
Siinä on joulun koko kuva.
Rinneradion "Heinillä" on kova. Avaruusromuissa kuulin aikoinaan. Olisikohan ollut jouluna 2000: silloin aatto sattui sunnuntaille.
Lapsi sylissäni
Näin äitinä koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Maa on niin kaunis ja En etsi valtaa loistoa. Niistä tulee mieleen lapsuus ja ala-asteen joulujuhlat ja vanha kotikylä.
Minulla nämä samat, samoista syistä :) Lisäksi Jouluaamuna ja Tuikkikaa oi joulun tähtöset, vaikka jälkimmäinen onkin surullinen.
Joulupukki puree ja lyö. Siinä on sitä kunnon vanhanaikaisen joulun tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jussi Björling: O Helga Natt.
Tämä on mahtava, Isäni jätti perinnöksi minulle.
Kautta tyynen, vienon yön. Liian harvoin kuulee.
Toinen on Oi jouluyö, joka on jo moneen kertaan täällä mainittu. Kuulin sen Nicolai Geddan ja Espoon Mieslaulajien esittämänä vuosia sitten Espoon Tuomiokirkossa. Järisyttävä kokemus!
Juice Leskisen sika. En pysty kuuntelemaan. Sikakin aavistaa ja pelkää kuolemaansa.
Hiljaa, hiljaa joulun kellot kajahtaa. Ihana, alkuperältään suomalainen jouulaulu, joka henkii optimismia ja hyvää mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ave Maria. Rakastin sitä jo lapsena.
Muistan sun laulaneen sitä. Oli kauheeta. 😂
Plop, plop, plop. Plop, plop, plop. Plop, plop, plop plop, ploop.
En osaa sanoa yhtä
Amerikkalaisissa vanhoissa on hyviä myös,mutta jos esim. nämä kolme
Aave Maria
On hanget korkeat nietokset
Varpunen jouluaamuna
Taivas sylissäni.
On todella koskettava. 💔
O holy night, Home Town yhtyeen esittämänä.
Esittäjä tekee tästä erityisen kauniin.