Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei toimeentulotuessa huomioida lemmikkejä? :(

Vierailija
03.12.2023 |

Ovat kuitenkin perheenjäseniä siinä missä muutkin. 

Ruokakulut, eläinlääkärikulut. 

Monelle yksinäiselle ja syrjäytyneelle lemmikki olisi pelastus, mutta sitten ei ole varaa maksaa kalliita eläinlääkäreitä kun Kela ei huomioi 🥺

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olettaa, että yhteiskunta maksaa muuta kuin oikeasti tarpeellisen.

Lemmikit ovat vapaaehtoisesti otettuja ja kalliita ylläpidettäviä.

Itsellä 3 kissaa ja 2 koiraa eli tiedän kuinka kallista on, mutta pystyn itse ne elättämään.

Vierailija
2/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillekin pitäisi asettaa sitten työnhaku velvoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleehan jotkut, että omalla Kelakortilla saa alennusta lemmikin lääkkeistä ja että Kela maksaa eläinlääkärin jos käy kunnaneläinlääkärillä... Oi ihana kommunismiaate.

Vierailija
4/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä vielä valtion pitäis maksaa 😂

Vierailija
5/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 3 kissaa ja 2 koiraa eli tiedän kuinka kallista on, mutta pystyn itse ne elättämään.

Miten niin lemmikki ei olisi välttämätön juuri esim yksinäiselle ja syrjäytyneelle? Sairaseläkkeellä olevalle, jolla ei ole muuta kuin se lemmikki?, 😞

Vierailija
6/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit on harrastus. Periaatteessa minusta yhden lemmikin satunnaiseen kuluun voisi harkinnanvaraista hakea. Ruuat ym pitää maksaa perusosasta.

Vierailija
7/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakko jotain elättää niin ihmisiä.

Lemmikit on turhia, menkööt ulos ja metsään seuraamaan eläinten esim, lintujen touhuja.

Siinä saa ulkoilua ja piristystä samalla.

Vierailija
8/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö ne hevosetkin meidän elättää? Entäs vuohet ja kamelit. 

Vierailija
9/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko haluaisit maksaa enemmän veroja kelan kustantamiin lemmikkeihin.

Oma vika jos tarvitsee pelastajan eikä sitä voi toisten selkänahasta repiä rahaa sellaiseen. Hankkikoon edullisempia harrastuksia.

Vierailija
10/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties ainakin siksi, että lemmikit eivät ole välttämättömiä.

Tarpeellisia ja tärkeitä toki yleensä ovat omistajilleen.

Vierailija
11/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä vielä valtion pitäis maksaa 😂

Vähintään pullo viinaa perjantaisin. 

Niille yksinäisille ja syrjäytyneille joista ap on kovin huolissaan voisi valtio myös tarjoilla jotain Pervitiinin tapaista niin tulisivat ulos kuoristaan ja täten eivät olisi enää yksinäisiä. 

Vierailija
12/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kuinka itsekäs ihminen  on, että ei ymmärrä miksi jotain ei voi ilmaiseksi saada. Jos ei kykene itsestäänkään huolehtimaan, niin ei silloin voi olettaa jotta eläimiäkin pitäisi yhteiskunnan elättää.

Minäkin haluaisin ajaa kalliilla autolla, mutta rahat ei riitä kuin vanhaan Volvoon. Kuka ostaisi minulle kalliin auton? Kela?

Vierailija
13/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi tehdä tällaisia aloituksia. Tulee sellainen tunne, että eikö ihmisten ahneudella ole mitään rajaa. Ei ilmeisesti ole. Moni työssäkäyväkin joutuu pohtimaan onko rahaa lemmikkeihin. Samaan aikaan meillä Suomessa on valtava määrä köyhissä oloissa eläviä lapsiperheitä. Tukea heille mieluummin kuin elämäntapaloisille ja elukoille. Todellakaan kenenkään koira- tai kissaharrastuksia ei tueta verovaroin. Koira- ja kissavero saisi olla ennemminkin.

Vierailija
14/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kuinka itsekäs ihminen  on, että ei ymmärrä miksi jotain ei voi ilmaiseksi saada. Jos ei kykene itsestäänkään huolehtimaan, niin ei silloin voi olettaa jotta eläimiäkin pitäisi yhteiskunnan elättää.

Minäkin haluaisin ajaa kalliilla autolla, mutta rahat ei riitä kuin vanhaan Volvoon. Kuka ostaisi minulle kalliin auton? Kela?

Jos olisit bakolainen, ei tarvitsisi ajaa vanhalla romulla, vaan saisit hienon tila - auton sossun piikkiin 💪

Vierailija
15/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska ne toimeentulotuen asiakkaat hankkisi lemmikin ja ne lisät ja sitten pistäisikin sen koiran jo lihaksi, että saisi ylimääräistä toimeentulotukea sitä röökiä varten...

Vierailija
16/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joudut onnettomuuteen etkä pysty enää työelämään, niin lopetatko lemmikkisi?

Vierailija
17/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joudut onnettomuuteen etkä pysty enää työelämään, niin lopetatko lemmikkisi?

Jos et pysty huolehtimaan lemmikeistäsi asiaan kuuluvalla tavalla, niin sitten annat ne eteenpäin. Se on ihan oikea ja rakastavan ihmisen teko antaa lemmikki kotiin, missä se saa ruokaa ja tarvitsemaansa hoitoa.

Vierailija
18/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mies ja 2 aikuista lasta sekä omaisuutta reilusti, että eiköhän joku pysty nämä elättämään.

En muuten ole nytkään ns työelämässä vaan yrittäjän puolisona teen milloin mitäkin.

Vierailija
19/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille pitäisi huomioida muita "pelastavia" harrastuksia samalla rahalla. kuten hierontaa, maksullisissa käynnit, shoppailua, etelän matkan jne. mikä pelastaa. 😊

Ei se koira ole ainoa pelastava ja sille voi olla allerginen tai ei kiinnosta. Minä ottain ne rahat johonkin hemmoittelu hoitoihin.

Vierailija
20/42 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan silloin olisi korvattava isännälle thaihierontakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan