Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä jatkuvasta ahdistuksesta eroon?

Vierailija
02.12.2023 |

Minulla on jatkuvaa ahdistusta ja paniikkikohtauksia typeristä syistä.

Minua ahdistaa se kun ihmiset soittelevat minulle koko ajan, mutta jos he eivät soita riittävän usein, ahdistun myös koska pelkään että olen tehnyt jotain väärin. Pelkään myös soittaessa että olen tehnyt jotain väärin.

Minulla on jatkuva paniikki puheluista ja myös viesteistä, jos näen jonkun kirjoittavan pitkään tulee paniikkikohtaus.

Elämäni on yhtä helvettiä näiden jatkuvien paniikkikohtausten ja pelkotilojen kanssa. Mitään syytä näille ei ole, on vain selittämätön pelon tunne ja jatkuva ahdistus. En voi edes nauttia siitä soittelemattomuudesta kun ahdistuin vain miksi toinen ei jo soita. 

Nämä soittelijat on siis tuttavia, yksi soittaa yleensä joka ilta sellaisen 1-3h puhelun ja nyt ei ole kahteen päivään soittanut ja alan ahdistua. Pelkään että hän on kuullut minun valittaneen jollekin tuosta soittelusta ja on nyt suuttunut minulle. En uskalla soittaa hänelle itselleen enkä edes jaksaisi puhua eikä minua edes kiinnosta puhua hänen kanssaan, pelkään vain että olen jotenkin loukannut.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aiheutti raudanpuute ahdistusta ja jatkuvasti paniikkikohtauksia vaikka ei ollut mitään todellista syytä ahdistua jostain. Pahimmillaan en pystynyt poistua kotoa. Ferritiini pitää olla ainakin 100, mulla oli 5..

Vierailija
2/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on raudat ihan kunnossa. Tämä on kyllä selkeästi psyykkistä, olen siis jollain tavalla vainoharhainen ja tiedostan sen itsekin. En ole koskaan saanut apua vainoharhaisuuteeni koska en ole kuitenkaan psykoottinen. Jotenkin ajattelen vinksahtaneesti että koko maailma pyörii minun ympärilläni vaikka haluaisin olla yksin ja että kaiken täytyy aina liittyä minuun ja vain minuun. Itsetunto minulla on ihan ok mutta ahdistus ja toisinaan masennus vaivaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet yksinäinen. Jos on liian kauan yksin niin alkaa rakentelemaan vaikka mitä harhoja.

Vierailija
4/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja kaikki päihteet pois

Mua autto myös ihmismieltä käsittelevien kirjojen kuunteleminen, opin ymmärtämään monta asiaa mistä mulla ei ennen ollut mitään hajua. 

Vierailija
5/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun tietäis. Kokonaan sitä ei saa kai ikinä pois. Pitää oppia elämään sen kanssa. Anna olla ja elä elämää, usein on vaikeita päiviä mutta tulee helpompikin päivä. Katso hauskoja ohjelmia ja tee asioita mistä tykkäät.

Vierailija
6/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kirjavinkki noista.

Vierailija
7/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pakkoajatuksilta. Kokeile hengitysharjoituksia ja kaikkea mikä rentouttaa. Saunominen, kylmä-altistus, jooga, mindfulness, miellyttävien äänikirjojen tai podcastien kuunteleminen. Käy hierojalla tai hemmotteluhoidossa.

Vierailija
8/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ja lääkitys.

Vierailija
9/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä varmaan jo tiedät eli nukkuminen, liikunta ja syöminen suunnilleen kuntoon. Itse tiedät jos jostain kiikastaa.

Sopivasti sosiaalista elämää.

Koska keho reagoi ajatuksiin ja ajatukset reagoivat kehon reaktioon niin kannattaa harjoitella itsensä rauhoittamista ettei turhaan pahenna ahdistusta. Ongelmasihan vaikuttavat mitättömiltä loppujen lopuksi ja ovat pääsisäistä katastrofiajattelua vailla totuuspohjaa. Pitkiä uloshengityksiä ja sisäistäpuhetta miksei ääneenkin tai kirjoittamista, jolla katkaisee omaa negatiivista uhka-ajattelua. Joskus onnistuu ja usein ei, mutta toistamalla oppii ja välillä huomaa ettei ajatussynkistely lähtenytkään pidemmälle, kun sai ne muualle.

Tekeminen on ahdistukseen hyvä ja toimiva keino. Kroppa liikkeelle liikunnalla, muiden tapaamista, mielestä tekemistä!

Tsemppiä yhdeltä ahdistujalta

Vierailija
10/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. mulla oli kans 30 vuotta.  Kunnes vihdoin viimekesänä sain lääkitysken ja nyt ei ole enää ahdistusta.

Vierailija
11/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö keksiä aivoille jotakin muuta tekemistä kun kytätä puhelinta koko ajan?

Vierailija
12/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin päihteet, menin terapiaan ja sain avattua lukkoja, joita en edes tiennyt olevan. Ulkoilen päivittäin. Teen itselle mukavia asioita, olen aika eristäytynyt omaa perhettä lukuunottamatta. Töissä saan sosiaalisen kanssakäymisen tarpeet täytettyä. Niin paljon helpompi olla. Terapian yhteydessä aloitettiin pienin mahdollinen lääkitys ahdistukseen ja se vielä päällä, en tiedä kauanko.. 

Vierailija
13/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä varmaan jo tiedät eli nukkuminen, liikunta ja syöminen suunnilleen kuntoon. Itse tiedät jos jostain kiikastaa.

Sopivasti sosiaalista elämää.

Koska keho reagoi ajatuksiin ja ajatukset reagoivat kehon reaktioon niin kannattaa harjoitella itsensä rauhoittamista ettei turhaan pahenna ahdistusta. Ongelmasihan vaikuttavat mitättömiltä loppujen lopuksi ja ovat pääsisäistä katastrofiajattelua vailla totuuspohjaa. Pitkiä uloshengityksiä ja sisäistäpuhetta miksei ääneenkin tai kirjoittamista, jolla katkaisee omaa negatiivista uhka-ajattelua. Joskus onnistuu ja usein ei, mutta toistamalla oppii ja välillä huomaa ettei ajatussynkistely lähtenytkään pidemmälle, kun sai ne muualle.

Tekeminen on ahdistukseen hyvä ja toimiva keino. Kroppa liikkeelle liikunnalla, muiden tapaamista, mielestä tekemistä!

Tsemppiä yhdeltä ahdistujalta

Jos ihminen oikeasti kärsii ahdistushäiriöstä, ei mitkään kikkakolmoset auta.  Itselläni oli tai on ahdistushäiriö ja nuo negatiiviset ajatukset aiheutuivat myös siitä.  Kun sain lääkityksen niin nekin loppuivat.

Vierailija
14/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että minulla on liikaakin seuraa välillä, haluaisin pystyä nauttimaan omasta ajasta ja rauhasta edes joskus ilman ahdistusta.

Olen kokeillut lääkkeitä mutta ne eivät ole poistaneet muuta kuin fyysiset oireet paniikkikohtauksista, terapia lopetettiin tarpeettomana koska terapeutti totesi minun olevan vain herkkä ja jollain tavalla itsekeskeinen ja sanoi että ei aina tarvitse vastata jos ei halua.  

Saatan viettää siis päivästä jopa 8 tuntia puhelimessa puhuen, teen myös ihmisläheistä työtä ja tapaan paljon ihmisiä vapaa-ajallani.

Ap

Vierailija
15/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä puhelut mitä minulle tulee ovat siis aivan turhia, kuuntelen vain kun toinen juoruaa minulle tuntemattomien ihmisten asioita ja haukkuu ihan jokaisen joka kerta. Ei mitään tärkeitä puheluita, lähinnä urkkimista ja juoruamista jota ilman voin paljon paremmin. Tämä soittelija on kuitenkin yksinäinen ja häntäkin tavallaan säälin 

Ap

Vierailija
16/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miten pääsee. 

- alko, kahvi, valkoinen sokeri ja muut päihteet pois

- Välimeren ruokavalio

- säännöllinen riittävä uni 

- tarpeeksi vettä päivässä

- liikuntaa

- vähemmän ruutuaikaa ja enemmän hyviä harrastuksia kuten lukeminen ja vapaaehtoistyö

- saavutettavia tavotteita ja unelmia

3kk näillä niin takaan että kaikki muuttuu. Mutta ette te näitä noudata kuitenkaan.

Vierailija
17/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Vierailija
18/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää varmaan poistaa tuo toksinen ihminen sun elämästäsi.

Vierailija
19/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että minulla on liikaakin seuraa välillä, haluaisin pystyä nauttimaan omasta ajasta ja rauhasta edes joskus ilman ahdistusta.

Olen kokeillut lääkkeitä mutta ne eivät ole poistaneet muuta kuin fyysiset oireet paniikkikohtauksista, terapia lopetettiin tarpeettomana koska terapeutti totesi minun olevan vain herkkä ja jollain tavalla itsekeskeinen ja sanoi että ei aina tarvitse vastata jos ei halua.  

Saatan viettää siis päivästä jopa 8 tuntia puhelimessa puhuen, teen myös ihmisläheistä työtä ja tapaan paljon ihmisiä vapaa-ajallani.

Ap

Ahaa eli ihan itse kerjäät. No kai sua ahdistaa jos teet ahdistavia asioita? Ota käsi pois nuotiosta niin ei polta enää.

Vierailija
20/36 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu useammin kotoa.

Vähennä puhelimen käyttöä.

Täytä elämäsi muulla.

Eli hanki elämä. Harrasta. 

Helpommin sanottu kuin tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän