Vietän taas yksinäisen lauantai-illan
Yksi lisää tuhansien joukkoon, eihän sen pitäisi tuntua miltään. Jouluaatto lähenee. Sekin yksin. Yksin yksinään yksinäisesti kaikkialla. Yksin. Yksin. Yksin. Koska mitä muutakaan enää on? Kaikki on yksinäisyyttä. Sellaista se on.
Kommentit (92)
Yksin oon minäkin. Sain hetki sitten viestin tutulta, että heillä on pikkujoulut ystävän luona. Kiva kuulla, ei ollut tullut mieleen että on pikkujoulu. Yksin oon kiin kuin viime viikonlopun ja yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen vai mies?
Nykyään kysytään: mies, nainen, muusu tai en halua ilmoittaa. Tiedoksi vaan sinullekin kärryiltä pudonneelle.
Niin ei mua kutsuttiin mihinkään, tuli vain viesti, että toiset viettää pikkujoulua yhdessä.
Minäkin olen yksin. Puoliso töissä taas muutaman viikon ulkomailla. Ja nautin yksinolosta. Usko pois; parempi yksin, kuin hälläväliä parisuhteessa. Ihmisen pitää osata olla yksin. Kun sen oppii niin vasta sitten voi edes miettiä parisuhdetta.
Tsemppiä sinulle. Ajattelen sinua.
Vierailija kirjoitti:
Saisinpa tuollaisen yksinäisen illan.
Työssäni olen ihmisten ympäröimä, työpäivänä aikana voisin koskettaa tuhansia ihmisiä!
Minulla on kolme lasta ja itsellä kolme harrastusta joissa ihmisiä ympärillä- mies, kaksi veljeä, meidän molempien vanhemmat yms päivittäiselämässä!
En ole milloinkaan itsekseni!
Joskus vien koiran rantaan kävelylle, ja silloinkin olemme kahden
Jos olisin yksin illan, haluaisin kyllä koirani mukaan, niin:
Katsoisin ehkä elokuvaa mutta enimmäkseen vain makaisin hiljaisuudessa. Söisin keksejä. Nauraisin itsekseni. Pierisin äänekkäästi. Joisin teetä ja lukisin.
Niin, se on eri asia, kun sitä haluaa silloin tällöin eikä silloin, kun se on koko elämä. Haluatko vaihtaa rooleja?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Asut varmaan yksin yksiössä😅
Niin asun ja enköhän asu lopun elämääni. Ajatella, että silloin lapsena oli itsestäänselvyys, että tulee perhe ja omakotitalo...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä. Siltä tuo kuulostaa. Uhriutumiselta.
Voi kuule. Sellaista se on kun joutuu olemaan paljon/kauan/aina yksin. Ajatukset ja tunteet kiertävät sen oman yksinäisyyden ympärillä. Sinun kaltaisesi eivät auta asiaan yhtään.
Yksin jo vuosikymmenen ajan kaikki illat ollut, tähän kait on jo tottunut kun en enää.haluakkaan seuraa. Tässä kuussa vietän yksin 60-vuotispäivänikin.
Joskus se on että mitä haluat et saa ja mitä et halua saat. Siinä voi mietiskellä mitä haluaa ja mitä ei. Tällästä.
En juo lainkaan alkoholia enkä käytä muitakaan päihteitä. Enkä ole mikään hyttynen.
Ap
Ikävä ehdottaa alkoholia mutta jos ei ole mitään menetettävää niin sitten.
Toki voit vaikka käydä vaikka leffassa tai lätkämatsissa tai teatterissa vaikkei niistä nyt pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus se on että mitä haluat et saa ja mitä et halua saat. Siinä voi mietiskellä mitä haluaa ja mitä ei. Tällästä.
Kaikelle ei aina ole järkevää selitystä. Joskus elämä vain on paskaa. Hyville ihmisille tapahtuu pahoja asioita ja pahoille hyviä. Sellaista se on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En juo lainkaan alkoholia enkä käytä muitakaan päihteitä. Enkä ole mikään hyttynen.
Ap
Ikävä ehdottaa alkoholia mutta jos ei ole mitään menetettävää niin sitten.
Toki voit vaikka käydä vaikka leffassa tai lätkämatsissa tai teatterissa vaikkei niistä nyt pitäisi.
En ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä alkoholissa on se juttu. Se on pahaa ja se on myrkkyä. Se tekee elimistössä tuhoja. Niin minun pitäisi nyt väkisin juottaa itselleni pahanmakuista litkua, josta pitää vielä maksaa? Ei kiitos. Tarpeeksi paha olo jo ilmankin. Enkä voi käydä, kun ei se ole mitään yksin. Ette ymmärrä, jos teillä on joku ihminen elämässänne. Ihan hyvä niin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työssäni olen ihmisten ympäröimä, työpäivänä aikana voisin koskettaa tuhansia ihmisiä!
Minulla on kolme lasta ja itsellä kolme harrastusta joissa ihmisiä ympärillä- mies, kaksi veljeä, meidän molempien vanhemmat yms päivittäiselämässä!
Katsoisin ehkä elokuvaa mutta enimmäkseen vain makaisin hiljaisuudessa. Söisin keksejä. Nauraisin itsekseni. Pierisin äänekkäästi. Joisin teetä ja lukisin.
Miksi sinä tuon halusit kertoa? Hieroa oikein suolaa haavoihin ja syyllistää ap:ta surustansa? Sinä et nyt erota mitä on hyvää tekevä yksinolo -omasta halusta!-silloin tällöin kun muuten elämässä ihmisiä ja läheisiäkin riittää vs kaiken läpitunkeva YKSINÄISYYS jonka muuten on tutkittu voivan sairastuttaa ja aiheuttaa jopa kuoleman (enkä puhu itseaiheutetusta sellaisesta).
Vierailija kirjoitti:
Ap on hankala
Miten niin olen hankala?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä tuon halusit kertoa? Hieroa oikein suolaa haavoihin ja syyllistää ap:ta surustansa? Sinä et nyt erota mitä on hyvää tekevä yksinolo -omasta halusta!-silloin tällöin kun muuten elämässä ihmisiä ja läheisiäki
Eiköhän se ollut juuri se tarkoitus.
Ap
Niin täälläkin. Yksin, yksin, yksin, enkä todellakaan kaipaa ketään viereen mesoamaan. Ihanaa kun saa olla rauhassa.
Aluksi minäkin tein kaikkea. Ehkä uskoin, että tämä ei jatku ikuisesti. Nyt ei enää jaksa. Mikään ei tunnu enää miltään eikä mistään saa mielihyvää.
Ap