Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kokevat työvoimatoimistossa asioimisen hankalaksi?

Vierailija
02.12.2023 |

Kertokaa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskaa stressaa joku yksi käynti joskus? Miten ne töissä pärjäisi, siellä pitää käydä päivittäin eikä saa rahaa tyhjästä.

ei ne pärjääkkää eikä halua.täällä vaa vingutaan ilmasta rahaa.

Vierailija
22/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan asianajajan mukaan jos kutsuvat työkkäriin. Se on pahempi paikka kuin vaikka vankila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä 20 vuotta täydessä kaaoksessa ja käytä sen jälkeen seuraavat 10 vuotta saadaksesi elämäsi raiteille, opiskeltua ja traumat käsiteltyä ja kuuntele sitten, kun idiootti tenttaa, miksi et valmistunut tavoiteajassa ja miksi et ole hankkinut työkokemusta opiskeluaikana. Kun sanot totuuden, pyöritellään silmiä.

Hain apua niin kuin ihmisten halutaan tekevän, mutta se ei saisi näkyä missään eikä vaikuttaa mihinkään. Jos olisin tiennyt, sen mitä tiedän nyt, olisin jättänyt terapian ja opiskelun väliin, ja käyttänyt energiani eläkkeelle pyrkimiseen. 

Vierailija
24/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan asianajajan mukaan jos kutsuvat työkkäriin. Se on pahempi paikka kuin vaikka vankila.

mitä jos menisit töihin ja lopettaist pelleilyn.niin sinun ei tartte olla missään tekemisissä työkkärin kanssa ja työstä saat rahaa mikä on enemmä ku kelan hilut.

Vierailija
25/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä jos menisit töihin ja lopettaist pelleilyn.niin sinun ei tartte olla missään tekemisissä työkkärin kanssa ja työstä saat rahaa mikä on enemmä ku kelan hilut.

Työtä ei saa jos pyytää työstä rahaa.

Vierailija
26/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä 20 vuotta täydessä kaaoksessa ja käytä sen jälkeen seuraavat 10 vuotta saadaksesi elämäsi raiteille, opiskeltua ja traumat käsiteltyä ja kuuntele sitten, kun idiootti tenttaa, miksi et valmistunut tavoiteajassa ja miksi et ole hankkinut työkokemusta opiskeluaikana. Kun sanot totuuden, pyöritellään silmiä.

Hain apua niin kuin ihmisten halutaan tekevän, mutta se ei saisi näkyä missään eikä vaikuttaa mihinkään. Jos olisin tiennyt, sen mitä tiedän nyt, olisin jättänyt terapian ja opiskelun väliin, ja käyttänyt energiani eläkkeelle pyrkimiseen. 

Sulla mitään traumoja ole, lehmä. Kuvittelet vaan.

Ylilauta maksaa liikaa?

Vierailija
27/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla mitään traumoja ole, lehmä. Kuvittelet vaan.

Psykiatrit ja terapeutti ovat olleet eri mieltä, mutta onneksi tiedät paremmin. 

Vierailija
28/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisten kanssa asiointi on aina pelottavaa, heillä on vain oikeuksia, mutta sinulla vain velvollisuuksia.

Vierailija
29/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten kanssa asiointi on aina pelottavaa, heillä on vain oikeuksia, mutta sinulla vain velvollisuuksia.

elä hae mitään tukia ni ei tartte.

Vierailija
30/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun yritin asioida siellä, miin ulko-ovi oli lukossa. Tämä tapahtui arkena, ilmoitettujen aukioloaikojen sisällä.

Vierailija
31/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työttömänä pitkiäkin aikoja kerrallaan vuodesta 1992, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa käydä työkkärissä, aina on ollut ihan asiallista ja mukavaa palvelua. 

Jos ei saa asiallista palvelua, vika löytyy peilistä. Tässäkin ketjussa näkee, että ne jotka tulee sanomaan jotain että on kauheeta käydä työkkärissä että kuulustellaan ja syyllistetään, ovat ihmisiä joiden korvissa kaikki asiallinenkin lain mukainen kysely on kuulustelua ja syyllistämistä.

Miten te itse työkkärin virkailijoina toimisitte kun pitää asiakkaalta saada tietoja? Puhuisitte säästä ja toivoisitte että se asiakas sattuu jostain syystä sanomaan ne asiat joita sun pitää kirjata järjestelmään? Mikä siinä on niin kauheaa, että jos menee työkkäriin, että siellä kysytään työn hakemiseen liittyvistä asioista? Miksi se on syyllistävää? Miksi se olisi kuulustelua? Minulta on aina kysytty, ei kuulusteltu eikä syyllistetty, ja näiden vuosikymmenten aikana on tullut nähtyä aika monet virkailijat.

Ja kukaan virkailija ei tee mitään karenssipäätöksiä, ne tekee aina heidän esimiehensä, ja niissä on aina lakipykälä takana. Koskaan ei ole karenssia tullut ilman syytä. Ja jos typin asiakkuus tulee, niin yleensä aiheesta. Minulle ei ole koskaan ehdotettu typin asiakkuutta, ei vaikka olen neljä kertaa ollut pitkäaikaistyötön, enkä ole koskaan ollut palkattomassa työssä, en edes työkokeilussa. Ainoat palkattomat harjoittelut liittyy opiskeluun tai kurssiin. Lain mukaan ei ole pakko laittaa omaan suunnitelmaan, että menen työkokeiluun. En ole sellaista suunnitelmaani koskaan laittanut, joten en ole koskaan työkokeiluun mennyt.

Sama juttu kuntouttavassa työtoiminnassa, kun en ole aikuissosiaalityön asiakas, en kuulu typpiin, eikä siis ole asiakkuutta tahoon joka ohjaa kuntouttavaan työtoimintaan tarpeen vaatiessa.

Vierailija
32/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut työttömänä pitkiäkin aikoja kerrallaan vuodesta 1992, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa käydä työkkärissä, aina on ollut ihan asiallista ja mukavaa palvelua. 

Jos ei saa asiallista palvelua, vika löytyy peilistä. Tässäkin ketjussa näkee, että ne jotka tulee sanomaan jotain että on kauheeta käydä työkkärissä että kuulustellaan ja syyllistetään, ovat ihmisiä joiden korvissa kaikki asiallinenkin lain mukainen kysely on kuulustelua ja syyllistämistä.

Miten te itse työkkärin virkailijoina toimisitte kun pitää asiakkaalta saada tietoja? Puhuisitte säästä ja toivoisitte että se asiakas sattuu jostain syystä sanomaan ne asiat joita sun pitää kirjata järjestelmään? Mikä siinä on niin kauheaa, että jos menee työkkäriin, että siellä kysytään työn hakemiseen liittyvistä asioista? Miksi se on syyllistävää? Miksi se olisi kuulustelua? Minulta on aina kysytty, ei kuulusteltu eikä syyllistetty

ammatti työtön neuvoo lukekaa tarkasti mite ilmasta rahaa tulee.

Vierailija
33/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elä hae mitään tukia ni ei tartte.

Eli myönnät, että viranomaisilla on vain oikeuksia ja sinulla vain velvollisuuksia, etkä näe siinä mitään ongelmaa?

Vierailija
34/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioimisen tekee vaikeaksi 1) että se on pakko, ja 2) tehokas palvelunestobyrokratia.

Vierailija
35/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä, mikä asioinnissa on muka vaikeaa. Jäin työttömäksi koronan seurauksena, ja koin asioinnin työkkärin kanssa todella helpoksi. En tiedä mistä kuulustelusta täällä oikein puhutaan.

Kyseltiin, uskonko työllistyväni ja haenko aktiivisesti töitä, mihin vastasin että kyllä - ja hainkin aktiivisesti paikkoja. Selvittelin työvoimakoulutuksia ja sain niistä aina asiallisia vastauksia ja tukea niihin hakemiseen. Sain töitä muutamassa kuukaudessa ja minulle jäi erittäin positiivinen vaikutelma työkkärin toiminnasta. Autettiin kun oli kysyttävää, mutta annettiin rauha hakea töitä. Jonkun kerran sieltä soitettiin, ja kyseltiin tilanteesta, minusta oikein ystävällisessä ja asiallisessa hengessä ja haluttiin aidosti olla avuksi. Kertokaa nyt, että miten ihmeessä teitä oikein  työkkärin toimesta kuulustellaan?

Vierailija
36/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan ollut työkkärin kanssa ongelmaa. Viime vuosina tullut ikävän paljon niiden kanssa asioitua mutta aina on homma sujunut asiallisesti ja oltu niin sanotusti samoilla linjoilla. Johtuneeko oamsata asenteesta vaiko mistä vai siitä, että mulla on aina selvä suunnitelma työllistymiseksi. Sille en mahda mitään ettei työnantajat halua keski-ikäistä palkata. Korkeintaan lyhyiksi pätkiksi.

Ei mullakaan mitään ongelmaa koskaan. Eihän siellä tarvitse edes käydä. Itse olen tehnyt kaiken netin kautta. 

Vierailija
37/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä

Vierailija
38/52 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen sen hankalaksi siksi, että se on pelkkää ajanhukkaa ja täysin turhaa. Te-toimiston virkailijat ovat täysin pihalla minun alastani ja jopa siitä, miten minun alallani työllistytään - tämä ei toki itseäni haittaa, koska saan aina työt omatpoimisesti. Alani on sellainen, että välillä voin olla vaikka 1,5 vuotta työssä, välillä sitten lyhyempiä pätkiä, ja sitten välissä voi olla työttömyyspätkiä, jotka ovat olleet muutamasta kuukaudesta vajaan vuoden mittaisia. Asioinnit te-toimiston kanssa ovat olleet lähinnä tekopirteää teeskentelyä, kun soittavat ja kyselevät, ja välillä he antavat ideoita ja kommentoivat jotain, mistä tajuaa heti, että ovat täysin pihalla. No, kaikki eivät varmaan sitten voi kaikkia maailman ammatteja ymmärtää. 

Vierailija
39/52 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen sen hankalaksi siksi, että se on pelkkää ajanhukkaa ja täysin turhaa. Te-toimiston virkailijat ovat täysin pihalla minun alastani ja jopa siitä, miten minun alallani työllistytään - tämä ei toki itseäni haittaa, koska saan aina työt omatpoimisesti. Alani on sellainen, että välillä voin olla vaikka 1,5 vuotta työssä, välillä sitten lyhyempiä pätkiä, ja sitten välissä voi olla työttömyyspätkiä, jotka ovat olleet muutamasta kuukaudesta vajaan vuoden mittaisia. Asioinnit te-toimiston kanssa ovat olleet lähinnä tekopirteää teeskentelyä, kun soittavat ja kyselevät, ja välillä he antavat ideoita ja kommentoivat jotain, mistä tajuaa heti, että ovat täysin pihalla. No, kaikki eivät varmaan sitten voi kaikkia maailman ammatteja ymmärtää. 

Mikä ala kyseessä?

Vierailija
40/52 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENKÄÄ TÖIHIN 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi