Miksi jotkut kokevat työvoimatoimistossa asioimisen hankalaksi?
Kommentit (52)
Kuntakokeilun toimipisteen edessä ei ole ilmaisia parkkipaikkoja. Todella ikävä kun pitää karseessa kelissä jotkut siistimmät vaatteet päällä tarpoa selittelemään työttömyyttään jostain kilometrin päästä.
Ei se ole hankalaa vaan turhauttavaa. Yhtään työpaikkaa en ole sitä kautta saanut. Kyllä ne on ihan muualta löytyneet. Nyt tosin ei löydy sieltä muualtakaan, kun rakennusalalla menee huonosti ja minulla alkaa tuota ikäää olla sen verran että 40v poikaset vie työpaikat nenän edestä.
Piti saada lausunto, soittelin kolme tuntia, sitten tavoitin jonkun joka sanoi että ohhoh puhelinlinjat on olleet kiinni aamupäivän. Toisen kerran menin suoraan luukulle niin sanoivat että mene kotiin tekemään selvitys netissä. Mutta aina ovat lausunnot tehneet, liekö syynä se että olin aikanaan yhtäjaksoisesti yli 30 vuotta työelämässä. Kun irtisanottiin viisikymppisenä ei enää saa kun pätkätöitä silloin tällöin. TE toimiston kautta en ole työllistynyt kertaakaan. Että melko turhaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koen sen hankalaksi siksi, että se on pelkkää ajanhukkaa ja täysin turhaa. Te-toimiston virkailijat ovat täysin pihalla minun alastani ja jopa siitä, miten minun alallani työllistytään - tämä ei toki itseäni haittaa, koska saan aina työt omatpoimisesti. Alani on sellainen, että välillä voin olla vaikka 1,5 vuotta työssä, välillä sitten lyhyempiä pätkiä, ja sitten välissä voi olla työttömyyspätkiä, jotka ovat olleet muutamasta kuukaudesta vajaan vuoden mittaisia. Asioinnit te-toimiston kanssa ovat olleet lähinnä tekopirteää teeskentelyä, kun soittavat ja kyselevät, ja välillä he antavat ideoita ja kommentoivat jotain, mistä tajuaa heti, että ovat täysin pihalla. No, kaikki eivät varmaan sitten voi kaikkia maailman ammatteja ymmärtää.
Mikä ala kyseessä?
Kulttuuriala.
Ahdistava ja nöyryyttävää koko laitos sanoinkin virkailijalle et pidät minua vähäälysenä kolme neljä kertaa kysyy samoja kysymyksiä.Ei koulussakaan tarvinnu jankata vastausta ainakaan samalla kertaa monesti.
Koskaan en ole saanut töitä työkkärin kautta. Olen käynyt niissä vain saadakseni itseni työttömyyskorvauksen piiriin.
Nykyisenkin työpaikan löysin itse.
Kun viimeksi kävin Tikkurilan työkkärissä , oli siellä tunnelma kuin Mogadishun basaarissa. Ihmiset olivat tulleet lapsineen mitä lie laatuaikaa viettämään. Virkailijalta sain vinkin, että kaikki asiani hoituu helpommin netissä
Aiemmalle kommentoijalle: Helsingissä ainakin hyvä palvelu kulttuurialan työnhakijana. Siellä on oma tiimi tälle alalle.
Jotkut kokevat asioimisen hankalaksi esim. sijainnin takia. Kaikissa kaupungeissakaan kun ei työvoimatoimisto tmv. sijaitse kovinkaan helpossa paikassa vaan kauempana keskustasta ja on jopa hankalammin löydettävissä. Sitten on niitä jotka kokevat virkailijoiden suhtautumisen ja käytöksen epämiellyttäväksi ja tylyksi ja jotkut eivät vain koe saavansa sieltä tarvitsemaansa apua tai tietoa.
Eihän noissa ole tarvinnut käydä vuosikausiin.
Puhelimessa ja netissä nuo asiat hoidetaan nykyisin.
Voisin kyllä käydä, ei mua haittaisi.
Työvoimatoimistoja ei ole ollut noin 30 vuoteen.