Mikä oli syy Stubbin koulukiusaamiseen?
Onko paljastanut syyn "katuessaan" eli myöntäessään asian?
Kommentit (124)
Helsingin Sanomat kertoi jo 2014 että Stubb oli luokkakaverien kertomuksen mukaan pahan luokan koulukiusaaja, uhrina esimerkiksi luokan sokea poika .
Stubb oli jo lukiossa, täysi-ikäinen.
Stubb on presidentiksi liian ylimielinen ja epävarma ( hän itse sanoo että koulukiusaaminen johtui epävarmuudesta, hän myöntää Iltalehdessä olleensa koulukiusaaja)
https://www.hs.fi/nyt/art-2000002729071.html
Rehn on ehdokkaista luotettavin ja tasapainoisin. Taidan äänestää Rehniä.
Koulukiusaajaa en koskaan pysty äänestämään, tyttäreni joutui kiusaajan kohteeksi ja on kenties loppuelämänsä masentunut
Ihan vain yksinkertaisesti veemäinen luonne ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan. Ei siinä sen kummempaa.
Näköjään äsken poistettiin asiallinen keskusteluketju jossa pohdiskeltiin aihetta "Miksi Stubb oli koulukiusaaja"
Iltalehden haastattelussa tänään Stubb itse kertoo kiusanneensa heikompiaan koulussa koska tunsi itsensä epävarmaksi.
Luokkakaverit ovat kertoneet että hän kiusasi lukiossa.
Minua kiusattiin koulussa, mutta en minä siitä enää näin keski-ikäisenä ulise. Melkoisia itkupillejä nuo Stubbin koulukaverit. Ilmeisesti mitään fyysistä ei edes tapahtunut.
Minun tytärtä kiusattiin koulussa, hän oli kiltti ja tunnollinen kympin tyttö.
Hänet jätettiin yksin, eristettiin tuttöpoeukan ulkopuolelle.
Nyt aikuisena hän on ollut masentunut ja käy terapiassa. Eli todellakin "ulisee" kiusaamisesta aikuisena, silloin kouluaikana hän ei koskaan puhunut siitä kenellekään, ei edes minulle joka olen hänen äitinsä.
Kiusaaminen saattaa jättää syvät haavat ihmiseen. Siksi siitä on hyvin tärkeää puhua ja kiusaaminen pitää kouluissa saada loppumaan Kiusaajat on eristettävä.
Epäpätevä luikuri. Lapsensa kasvattanut ulkomaalaisiksi - eivät edes osaa suomea. Maiskutellut viiniä italiassa vuosikausia, täysin ulkona suomen asioista. Ei ole meidän presidentiksemme hänestä. Niin, ja totesi aikoinaan vihaavansa kansallisvaltioita. Tästäkö muka suomen kansallisvaltion presidentti?
NO EI TODELLAKAAN!
Vierailija kirjoitti:
Veemäinen kypsymätön kakara, adhd ekstrovertti pomoilija.
Sittemmin on sentään kypsynyt vähän ja pyytänyt anteeksi.
Sanahelinää anteeksipyynnöt.
Haavisto on sen sijaan myös nykyinen työpaikkakiusaaja.
Jos Stubb ja Haavisto on toisella kierroksella, se olisi kuin valinta ruton ja koleran väliltä. Stubbia joutuisi silti äänestämään.
Stubb on kyllä yks niistä jota en toivo voittavan vaaleja. Kaikki nuo on ihan surkeita, mutta tuo spede on synytynyt kultalusikka poikittain perseessä, mitään tietoa millasta elämä on köyhänä/alemmassa keskiluokassa, opiskellut vanhempien sponssaamassa jenkkiyliopistossa, koska Suomessa varmaan ei olisi edes päässyt yliopistoon en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veemäinen kypsymätön kakara, adhd ekstrovertti pomoilija.
Sittemmin on sentään kypsynyt vähän ja pyytänyt anteeksi.
Sanahelinää anteeksipyynnöt.
Sanoi voivansa pyytää anteeksi, ei pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos Stubb ja Haavisto on toisella kierroksella, se olisi kuin valinta ruton ja koleran väliltä. Stubbia joutuisi silti äänestämään.
Toivotaan, että mestari on jatkokierroksella.
Stubb oli epävarma itsestään? Sekö on ainoa selitys ko. asialle? Kukkua, prkl!
Vittumainen luonne selvästi. Lisäksi valehteluun taipuvainen kun kehtaa esiintyä 'professorina' vaikka tutkimustuloksia ei ole ja EU-yliopisto on poliitikoille tehty suojatyöpaikka. Inheä maansa myyjä ja Brysselin mies koko Stubido.
Olisihan koulukiusaaja ja työpaikkakiusaajaa kuitenkin kansansa näköinen parivaljakko jatkokierroksella. Kiusata tämä kansa tosiaan osaa! On ihan h-tin hyvä siinä!
Stubbin koulutus ja kielitaito ovat niin vakuuttavia, että pakkohan häntä on äänestää.
Mannerheim oli edellinen, jonka saattoi päästää puhumaan kieliä ilman myötähäpeää.
Ovatko koulukiusaajat siis aina epävarmoja, ja siksi kiusaavat itseään heikompia?
Ehkä niin on. Ehkä heikompien kiusaamisella ja alentamisella alkaa oma olo tuntua itsestä vahvemmalta..
Onko totta ettei Stubbin lapset osaa kunnolla suomen kieltä, niinkuin joku täällä sanoo? No ehkä kuitenkin osaavat, luulen. Mutta ehkä brittiäidin puhuma kieli on ollut englant? Onko lapsilla ollut suomenkielinen vai ruotsinkielinen koulu? tai joku kansainvälinen koulu englanniksi? Ainakin Stubbin lapset ovat myös Englannin kansalaisia, ehkä heillä kaksoiskansalaisuus.
No en tiedä onko lapsilla merkitystä. USAssa tosin otetaan lapsetkin mukaan presidentinvaalikampanjaan.
Mutta minusta olisi hyvä jos Suomen presidentti olisi enemmän kiinnostunut kotimaan asioista kuin omasta kansainvälisyydestään.
Eikös se "Kansainvälinen" ole laulunakin jo vanhanaikainen. :)
Linnan juhlissa Stubbin vaimo kertoi Iltalehdelle että perheen kotikieli on englanti mutta suomenruotsalainen Aleksander puhuu lapsille omaa äidinkieltään eli ruotsia.
Suomea lapsille ei ole puhunut kotona siis ilmeisesti kukaan, Ehkä koulukin on ollut ruotsiksi tai englanniksi
Kukaan ei ole omalla nimellään tullut kertomaan, että Stubb olisi kiusannut. Huhujen tasolla liikutaan. Ilmeisesti Stubb on ollut aika empaattinen alfa.