Mielestäni alle 18v:lle ei saisi tehdä minkäänlaisia lävistyksiä, ei edes korviin.
Kommentit (16)
Korvakorut tytöllä on kyllä niin perinteiset etten sitä kieltäisi.
Itse sain 12-v lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni saa. Omapa on kroppansa.
Tämähän se, omaa kroppaansa voi käyttää niin kuin parhaaksi katsoo. Niin sinäkin teet ap ja teit jo alaikäisenäkin.
Onneksi sinä et päätä, mitä saa tai ei saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain 12-v lahjaksi.
Lasten kurittaminen remmillä oli myös perinteistä. Silti tästä kamalasta tavasta on päästy eroon. Samoin pitäisi päästä eroon lasten lävistämisistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain 12-v lahjaksi.
Ympärileikkaus tytöllä on kyllä niin perinteinen, että sitä en kieltäisi.
Omani sain 12-vuotiaana.
Oikeastaan sen pitäisi olla itsestään selvää. Kauhistelen pienten tyttöjen korviksia. Joskus he ovat vielä vauvoja.
Palstamammat varmaan tatuoisivat vauvansakin.
Onko ap:lla sekaisin lapselle häneltä kysymättä laitettavat lävistykset ja lapselle hänen itsensä toiveesta laitettavat lävistykset? En näe jälkimmäisessä mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla sekaisin lapselle häneltä kysymättä laitettavat lävistykset ja lapselle hänen itsensä toiveesta laitettavat lävistykset? En näe jälkimmäisessä mitään ongelmaa.
Ei lapsi saa muissakaan typeryyksissä tahtoaan läpi. Ei pitäisi lävistyksiäkään saada tehdä ennen kuin on 18v.
Katselin viime viikolla yhdessä sisäleikkipuistossa, miten noin kaksivuotias tyttö reuhoi ja pomppi siellä. Korvissa oli renkaat, ei siis edes nappeja. Mietin, että koskahan korvalehdet repeää irti.
Muilla kuin korvakoruilla voisi kyllä olla ikäraja, vaikka 15, mutta korvikset on niin perusjuttu ettei niitä ole mitään järkeä kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Muilla kuin korvakoruilla voisi kyllä olla ikäraja, vaikka 15, mutta korvikset on niin perusjuttu ettei niitä ole mitään järkeä kieltää.
Tyttöjen ympärileikkaus on niin perusjuttu, ettei sitä ole mitään järkeä kieltää.
Harva tyttö toivoo fgm:ää itselleen kuitenkaan? Lävistyshörhö voisi nyt rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen ympärileikkaus on niin perusjuttu, ettei sitä ole mitään järkeä kieltää.
Että sellainen olkiukko. Korvakorut eivät aiheuta vastaavaa pysyvää haittaa kuin sukuelimien silpominen. Jos koruja ei halua pitää, ne voi jättää pois ja reiät kasvavat lopulta umpeen ilman ongelmia. Itse tosin en laittaisi lapselle korvakoruja ennen kuin lapsi itse haluaa sellaiset. Vauvojen korvareikiä pidän vastuuttomana valintana, mutta en kieltäisi.
Mielestäni saa. Omapa on kroppansa.