Miten te lapsiperheet kestätte sitä jatkuvaa mölinää?
Olen ihan hajalla jo siihen, mitä kuuluu seinän läpi naapurista. Mutta jos tuota pitäisi kuunnella koko ajan??
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Joskus näen lapsiperheitä, jotka ovat ihan hiljaa. Se tuntuu tosi oudolta. Pelkäävätkö lapset vanhempiaan vai eikö heillä vain ole mitään asiaa?
Meidän lapset ovat juuri näitä pahamaineisia ölisijöitä. Juttelevat, laulavat, nauravat ja aina liian kovaa. Kantavat toisiaan reppuselässä tai heittelevät kärrynpyöriä.
Ainakin teoriassa olen sitä mieltä, että juuri tuollaisia lasten pitääkin olla. Mutta kyllähän se välillä vähän rasittaa.
"Välillä vähän rasittaa".
Joo, junassa ei pääse tätä meteliä karkuun. On hirveää sattua samaan vaunuun. Meteli on ikävää. Ei minua huvita kuunnella lapsesi laulua, ei se ei ole kaunista vaan lähinnä häiritsevää. Lapset on lapsia, mutta julkisilla paikoilla pitää osata käyttäytyä hillitymmin.
Sitä toivoisi että näin lämpimillä keleillä lähdettäisiin vaikka niiden lasten kanssa vaikka vähän rannalle tai ainakin edes ulos niin purkaantuisi vähän se ylimääräinen energia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen mölinää. Lapset ovat terveitä, kun he jaksavat peuhata.
Ei lasten äänet voi vaivata keitään muita kuin heikkohermoista.
Heikkohermoiseksi tulee, kun rivitalossa joutuu kuuntelemaan meteliä aamukuudesta iltakymmeneen joka ikinen päivä. Lapset kirkuvat ja huutavat, pelaavat palloa sisällä, hakkaavat pattereihin, kirkuvat trampoliinilla, huutavat vanhempiensa kanssa sisältä ulos ja ulkoa sisään... Heikkohermous johtuu metelöivästä naapurista. Lapsiperheen meteli teki sen.
Se on sitä minulle oikeaa elämää.Baareissa kännikalojen huutoa en jaksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus näen lapsiperheitä, jotka ovat ihan hiljaa. Se tuntuu tosi oudolta. Pelkäävätkö lapset vanhempiaan vai eikö heillä vain ole mitään asiaa?
Meidän lapset ovat juuri näitä pahamaineisia ölisijöitä. Juttelevat, laulavat, nauravat ja aina liian kovaa. Kantavat toisiaan reppuselässä tai heittelevät kärrynpyöriä.
Ainakin teoriassa olen sitä mieltä, että juuri tuollaisia lasten pitääkin olla. Mutta kyllähän se välillä vähän rasittaa."Välillä vähän rasittaa".
Joo, junassa ei pääse tätä meteliä karkuun. On hirveää sattua samaan vaunuun. Meteli on ikävää. Ei minua huvita kuunnella lapsesi laulua, ei se ei ole kaunista vaan lähinnä häiritsevää. Lapset on lapsia, mutta julkisilla paikoilla pitää osata käyttäytyä hillitymmin.
Juna, bussi, kauppa, ravintola, paikka kuin paikka. Toisille tuntuu olevan hoploppi jokapaikassa. Lasten kirkuminen on korviin sattuvaa meteliä, jota ei vaan jaksa kuunnella. Kailottaminen, huutaminen ja muu kova meteli sopii leikkipuistoihin, muttei muualle. Joten voisitteko ystävällisesti kasvattaa niitä lapsianne, kiitos.
Nykyään on onneksi hyviä vastamelukuulokkeita ja äänikirjoja. Saa lapset mellastaa miten lystäävät :D
Sellaiset lapset millainen kasvatus. Lapset on lapsia selitys ei mene läpi, silloin on inhimillinen kasvatus jäänyt laiskuuttaan laiminlyötyä. Esim. kerrostalossa on huomioitava myös muut asukkaat. Jos asumisrauha menetetään uuden lapsiperheen muuttaessa, on aiheellista asiasta huomauttaa, toistuvasti. Leikit ja normaalit asumisäänet on ok, ryskääminen, pomppiminen, jatkuva juokseminen, jatkuva metelöinti ei ole tavallista leikkimistä.
Rajat on rakkautta ja luovat turvalliset puitteet.
Meillä kans naapurissa asuu hirveä lapsiperhe. Huutaminen kuuluu jokapuolelle asuntoamme. Viisi lasta ja kauhea kirkuminen ja kiljuminen. Sitten vielä hakkaavat lattiaan ja patteriin. Todella inhottava perhe, tahallaan tekevät meteliä. Tuollaisia mielenköyhiä tyyppejä tuntuu riittävän moneen paikkaan. Valitettavasti !