Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meiltä kaikilta poistetaan perusturva

Vierailija
02.12.2023 |

Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.

https://yle.fi/a/74-20062472

Kommentit (558)

Vierailija
141/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Sinulla on täysin vääristynyt ajatusmaailma. Minä olen hakenut yli tuhatta työpaikkaa saamatta töitä. Minulla on 6 tutkintoa. Ei kutsuta edes haastatteluun.

Minä hain 500 työpaikkaa ennen kuin pääsin vakiduuniin. Pääsin vakiduuniin vasta 7 vuotta valmistumiseni jälkeen. Minulla on kaksi tutkintoa. Nyt työssä jo 20 vuoden ajan. Työ vaikka huonompikin poikii lisää työmahdollisuuksia. Pätkistä minäkin aloitin ja vuokrafirmatkin tulivat tutuiksi. Aikanaan sain T&T-potkut vakiduunista. Jatkoin yrittäjänä pahiomman yli kunnes löysin uuden vakiduunin. Neuvopni sinulle työnhakuun. Laajenna työnhakualuettasi. Minäkin olen muuttanut monta kertaa työn perässä maan puolelta toiselle.

Vierailija
142/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tussa tommonen valtion oma rosvokopla kun ek on edes laillinen? Johan siinä laulaa eturistiriidat hoosiannaa jo ideasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi sairastuu niin kannattaa viedä se mummolaan hoitoon, jos on asuntovelkaa. 

Kohta ei ole kenelläkään irtosanomissuojaa ja tehokkuus on a ja o. 

Ei sairasta lasta mummolaan. Jonka ne on siellä itsekin töissä tai niin vanhoja, että ei ole hyvä tartuttaa. 

Mun vanhemmat oli lapsen syntyessä 78 ja 70. Lähdettiin  sieltä kotiin, jos oltiin viikonloppua siellä ja lapsi sairastui. 

Vierailija
144/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ ja orjatyö on parasta sosiaaliturvaa. 

Terkuin Kokoomus

Olette pelkkiä orjia meille. Rahoitatte kansanedustajien yms päättäjien leveän elämän verorahoistanne.

T. Pjotr Orpov/Petteri Orpo

Vierailija
145/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni persuja äänestänyt katuu nyt katkerasti. Ennen vaaleja persut uhosi, että vähäosaisia ei potkita päähän. Nyt juuri sairaita ja vammaisia ja vanhuksia ja köyhiä sinimusta hallitus hakkaa surutta. Ja persut ovat siinä mukana.

Ei kaduta yhtään ja äänestetään jatkossakin.

Vierailija
146/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suomi oy luopuu tasan ainoasta duunistaan? Valtion ainoa duuni on huolehtia omistaan, päätökset jotka ei kumpua suoraan siitä on nimeltään korruptiota.

Mitäs veikkaatte bullabyllyt miten pärjäätte venäjän vallan alla kun venäjä keksii et hei me tarjotaan teille toimeentulo kun teidän omat tyrkkäs teiät vaan hankeen? Kohti sisällissotaa taivaallisen mandaatin turvin eiks jeh?

Suomi on luopunut myös toisesta valtion tärkeimmistä asioista, eli valtakunnanrajojen huolehtimisesta. 

Vierailija
147/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Minä hain 500 työpaikkaa ennen kuin pääsin vakiduuniin. Pääsin vakiduuniin vasta 7 vuotta valmistumiseni jälkeen. Minulla on kaksi tutkintoa. Nyt työssä jo 20 vuoden ajan. Työ vaikka huonompikin poikii lisää työmahdollisuuksia. Pätkistä minäkin aloitin ja vuokrafirmatkin tulivat tutuiksi. Aikanaan sain T&T-potkut vakiduunista. Jatkoin yrittäjänä pahiomman yli kunnes löysin uuden vakiduunin. Neuvopni sinulle työnhakuun. Laajenna työnhakualuettasi. Minäkin olen muuttanut monta kertaa työn perässä maan puolelta toiselle.

Kiitos hyödyttömästä neuvosta. Hakualueenani on ollut alusta asti koko Suomi. Työhaastatteluissa minulle on kuittailtu mm. siitä, että olen muuttanut opintojeni perässä ympäri Suomea. Sanotaan, että tuskin viihdyt täälläkään.

Vierailija
148/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi olette olleet niin typeriä että ette ole huolehtineet ITSE omasta perustoimeentulostaan. Minä olen. Näin ei paljon hetkauta moiset suunnitelmat. Hätätilanteessa selviän pääomatuloillani.

Jos sulla on sijoitusasunto niin olet vastuussa sen kerrostalon osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja moni on maksanut niitä sovitellulla päivärahalla joka nyt leikataan pois. 

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa. 

Ylitarjontaa vuokra-asunnoissa on isommissa kaupungeissa,muualla on huutava pula.

Vierailija
149/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suomi oy luopuu tasan ainoasta duunistaan? Valtion ainoa duuni on huolehtia omistaan, päätökset jotka ei kumpua suoraan siitä on nimeltään korruptiota.

Mitäs veikkaatte bullabyllyt miten pärjäätte venäjän vallan alla kun venäjä keksii et hei me tarjotaan teille toimeentulo kun teidän omat tyrkkäs teiät vaan hankeen? Kohti sisällissotaa taivaallisen mandaatin turvin eiks jeh?

Minä olen pitkään uskonut että perskokkareet molemmat ajavat suomea venäjän syliin ihan tahalteen tekemällä kaikki samat vanhat törkeimmät temput joilla valtiot on ajettu alas kautta aikojen, kohta ne samat maanpetturit muuttaa ulkomaille, pois rytinän alta.

Tää on liian tyhmää ja systemaattista ollakseen vahinko tai puhdasta ahneutta.

Sitähän se on. Ensiksi kupataan valtio tyhjiin, rahat ulkomaisille tileille ja kadotaan kuin tuhka tuuleen johonkin veroparatiisiin.

Niin huonosti hoidettu koko rajaselkkauskin, kaikki kielii venäjämielisestä touhusta.

Vierailija
150/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Sinulla on täysin vääristynyt ajatusmaailma. Minä olen hakenut yli tuhatta työpaikkaa saamatta töitä. Minulla on 6 tutkintoa. Ei kutsuta edes haastatteluun.

Minä hain 500 työpaikkaa ennen kuin pääsin vakiduuniin. Pääsin vakiduuniin vasta 7 vuotta valmistumiseni jälkeen. Minulla on kaksi tutkintoa. Nyt työssä jo 20 vuoden ajan. Työ vaikka huonompikin poikii lisää työmahdollisuuksia. Pätkistä minäkin aloitin ja vuokrafirmatkin tulivat tutuiksi. Aikanaan sain T&T-potkut vakiduunista. Jatkoin yrittäjänä pahiomman yli kunnes löysin uuden vakiduunin. Neuvopni sinulle työnhakuun. Laajenna työnhakualuettasi. Minäkin olen muuttanut monta kertaa työn perässä maan puolelta toiselle.

Tuo jolle vastasit on hakenut kaksi kertaa niin paljon kuin sinä, tutkintojakin on kolminkertaisesti verrattuna sinuun. Melkoisen ylimielinen -ja suo anteeksi, suorastaan typeräkin tuo neuvosi- eiköhän se työnhakualue jo melkoisen laaja ole tuolla otannalla.

Ja muutenkin, olet ollut työssä 20 vuotta, et itedä tämän päivän työttömyyden todellisuutta etkä ole pätevä neuvomaan yhtään mitään.

Eri

Vierailija
151/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö alkoi itkettämään? Tehän olette kovasti kehuneet miten hyvin pärjäätte työttömänä ja ilkkuneet toimeentulotuella oleville, että heidän rahankäytössään on vikaa. Tervetuloa nyt joukkoon, kun se rahankäyttö ei olekaan niin helppoa silloin kun tulot putoavat. Omaisuutta teillä toki yhä on enemmän, joten vuosikymmenten tukiloukkuun joutuneiden kärsimyksiä ette koskaan joudu kohtaamaan.

HAH HAH teille :D

Yksin pärjää todella pienellä, jos maksaa vain asumisen, sähkön, nettiliittymän ja ruuan. Ja toivoo ettei mikään laite hajoa tai terveys romahda. Todella pienellä pysyy hengissä kun on pakko, mutta voi unohtaa kaiken kivan.

Ja nehän väistämättä hajoavat. Pari vuotta varmaan menee ihan ok ja sitten alkaa kulua vaatteet, kodinkoneet, kengät, pyykinpesukoneet, pakastimet, puhelimet,

On sulla huonot koneet kun näin pian hajoavat.

Vierailija
152/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteellinen työttömyys ei ole ihmisten omaa syytä.

Vierailija
153/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä on selkeästi tavoite lopettaa työttömyyskassat. 

ytk on perustettu sitä varten, saadaan jösenet pois etuja ajavista liitoista, niin saneli on sitten mahdollista. Nyt se realisoituu.... mutta olihan se niin halpa se ytkn maksu. Nyt on takaisin maksun aika.

Tästä varoitin jo 10v. sitten.

Olen pienituloinen duunari. PAMin jäsenmaksu olisi noin 500e vuodessa, YTK:n noin 100e. 

YTK ei aja palkankorotuksia eikä puolusta vuorolisiä. 

PAM ei puolusta yhtään mitään,surkein liitto mitä voi olla.Ja joku maksaa noille jäsenmaksuja vapaaehtoisesti...

Vierailija
154/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä soopaa. Ei vähäosaisten edes äänestä, ihan sama mitä kiukuttelevat 

Kaali haisee, eikä lukijat edes tajua kuka näitä itkuketjuja jankkaa 

Vierailija
155/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistautukaa yhteiskuntaan, johon ei voi osallistua ilman digiID:ta. Valuutta muuttuu digitaaliseksi, joka voidaan jäädyttää, jos olet tottelematon. Saat tietyn määrän hiilikrediittejä joita voit kuukaudessa käyttää. 

Vierailija
156/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loisimisen suosiminen tosiaan loppuu.

No mutta pitkäaikainen lois*minenhan ei nimenomaan lopu mihinkään. Ne jotka edes yrittävät (käyvät töissä jne) joutuvat näistä kärsimään. Ne jotka tttukea saavat, saavat sitä jatkossakin ja jopa vielä enemmän kun perusosaa nostetaan (indeksikorotus). Eli nimenomaan makoilijoiden elämä ei muutu. 

Tämä on se suurin ongelma. Tuntuu ettei ole ajateltu loppuun.

Voi ymmärtäkää jo että on tarkasti ajateltu loppuun asti ja tätä halutaan. Kun ihmisellä ei ole vaihtoehtoja, on häntä helppo hallita. Tapahtuu kaikissa läntisissä maissa.

No, mitäs niissä itäisissä maissa sitten?

Vierailija
157/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni persuja äänestänyt katuu nyt katkerasti. Ennen vaaleja persut uhosi, että vähäosaisia ei potkita päähän. Nyt juuri sairaita ja vammaisia ja vanhuksia ja köyhiä sinimusta hallitus hakkaa surutta. Ja persut ovat siinä mukana.

Minä äänestin persuja enkä kadu ollenkaan. En ole vähäosainen eikä leikkaukset kohdistu minuun mitenkään.

Mitä ajattelet niistä persujen äänestäjistä, jotka uskoivat puheenjohtajanne sanoja, ettei köyhiltä leikata? Onko se kaikki ok sun mielestä? Vai ajatteletko elämässäsi ykeensä mitään muuta kuin itseäsi?

Vierailija
158/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole toimeentulotukea saanut ennenkään. Ihan vapaasti saa leikata. Mulla onkin ollut kutina, että ihmiset saa niin paljon tukia, että töihin ei riitä tekijöitä sen takia.

Vierailija
159/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia loisivat ovat tämän maan vihollisia jotka pitäisi karkottaa muualle. Ainakin kansalaisuus pitäisi näiltä prkleliltä viedä.

Vierailija
160/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loisimisen suosiminen tosiaan loppuu.

No mutta pitkäaikainen lois*minenhan ei nimenomaan lopu mihinkään. Ne jotka edes yrittävät (käyvät töissä jne) joutuvat näistä kärsimään. Ne jotka tttukea saavat, saavat sitä jatkossakin ja jopa vielä enemmän kun perusosaa nostetaan (indeksikorotus). Eli nimenomaan makoilijoiden elämä ei muutu. 

Tämä on se suurin ongelma. Tuntuu ettei ole ajateltu loppuun.

Voi ymmärtäkää jo että on tarkasti ajateltu loppuun asti ja tätä halutaan. Kun ihmisellä ei ole vaihtoehtoja, on häntä helppo hallita. Tapahtuu kaikissa läntisissä maissa.

No, mitäs niissä itäisissä maissa sitten?

Määrittele itäiset maat? Kiina on diktatuuri, Venäjä on diktatuuri, entä sitten? Pitääkö meidän idän ongelmien takia alkaa fasisistiseksi maaksi ja maanosiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi