Meiltä kaikilta poistetaan perusturva
Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään ja se koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä.
Ja valtio on vähentämässä palkkarahoja eli voidaan irtisanoa ne kenelle on kertynyt lisiä ja lomia.
Kuulemma raskaussyrjintä tulee lisääntymään.
Kun olin valtiolla töissä, tein pelastussuunnitelmaa ja kävin läpi koko talon henkilöstön.
Todella moni oli täydet kolmisen vuotta ja vielä ketjutetusti äitiyslomalla ja kotihoidontuella.
Ihmiset nappaa varman työpaikan ja jää sitten perhettään hoitelemaan.
Tälle pitäisikin tehdä jotakin. Siinä on sitten sijaisia ja sijaisten sijaisia.
Vierailija kirjoitti:
No miksi olette olleet niin typeriä että ette ole huolehtineet ITSE omasta perustoimeentulostaan. Minä olen. Näin ei paljon hetkauta moiset suunnitelmat. Hätätilanteessa selviän pääomatuloillani.
Jos sulla on sijoitusasunto niin olet vastuussa sen kerrostalon osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja moni on maksanut niitä sovitellulla päivärahalla joka nyt leikataan pois.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä on selkeästi tavoite lopettaa työttömyyskassat.
Ammattiliitot. Eli ei enää mitään turvaa työntekijöille.
Ha, ei ole töitäkään ollut. Konkursseja. Mistähän valtio sitten ottaa. Onko taas pettuleivän teko taidot kunniassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö alkoi itkettämään? Tehän olette kovasti kehuneet miten hyvin pärjäätte työttömänä ja ilkkuneet toimeentulotuella oleville, että heidän rahankäytössään on vikaa. Tervetuloa nyt joukkoon, kun se rahankäyttö ei olekaan niin helppoa silloin kun tulot putoavat. Omaisuutta teillä toki yhä on enemmän, joten vuosikymmenten tukiloukkuun joutuneiden kärsimyksiä ette koskaan joudu kohtaamaan.
HAH HAH teille :D
En ole ikinä ilkkunut kuinka hyvin työttömänä pärjäisin. Päinvastoin, pitkittynyt työttömyys olisi katastrofi koska tukeni olisi pelkkä työmarkkinatuki. Jos saisin muita tukia niin eihän siinä silloin mitään hätäpäivää olisikaan. On se kumma jos toimeentulotuella ei pärjää kun sen päälle maksetaan sähkölaskut ja jopa hammaslääkärilaskut. Mitään ei itse tarvitse kustantaa.
Jaa, että vesimaksutkin kustannetaan? Kas kun ei saunavuoroja...
Vierailija kirjoitti:
No miksi olette olleet niin typeriä että ette ole huolehtineet ITSE omasta perustoimeentulostaan. Minä olen. Näin ei paljon hetkauta moiset suunnitelmat. Hätätilanteessa selviän pääomatuloillani.
Kovaa tekstiä 12 vuotiaan elämänkokemuksella? : D
Vierailija kirjoitti:
Sosiaali ja terveyspalvelut on myös jo poistossa, senhän näkee siitä kun hoitoon ei pääse, vanhukset tapaetaan tietoisesti kokonaan kuormittamasta systeemiä. Niin ihan loogista että muutkin yhteiskunnan tuet poistetaan. Vielä kun osaisivat verot poistaa. Johonkin ne löytää niille käyttöä.
Rajalta tulleita hyysätään kuin viimeistä päivää, eikä kestetä laittomien ulkomaalaisten kuolemaa (jos kuolevat pakkaseen omaa tyhmyyttään), mutta vanhuksien kuolemista ei välitetä. On sellainen mentaliteetti, että "vanhukset kuolkoon pois yhteiskuntaa kuppaamaasta".
Tämä hallitus ei piittää suomalaisista pätkääkään.
Höpö höpö, aloittaja. Taidat laskea perusturvaan kaikki elämän mukavuudet, yleinen perusturva tietysti säilyy.
On vain hyvä, että tukia muutetaan tuikia todella tarvitseville, ei yleisesti kaikille jaettavaksi ikuisiksi tuiksi. Valtion rahat ovat aina jonkun ahkeran taskuista napattuja, rahaa ei paineta tukien mukaan. Vastuu mukavuuksista kuuluu yksilölle, ei yhteiskunnalle. Tuet on tarkoitettu väliaikaisiksi avuimsi, ne eivät ikuisia saavutettuja etuja.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa.
Katselin uutta vuokrayksiötä jossa vuokra 835.
Ei tollasta pysty vuokraamaan, kun asumistuet leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suomi oy luopuu tasan ainoasta duunistaan? Valtion ainoa duuni on huolehtia omistaan, päätökset jotka ei kumpua suoraan siitä on nimeltään korruptiota.
Mitäs veikkaatte bullabyllyt miten pärjäätte venäjän vallan alla kun venäjä keksii et hei me tarjotaan teille toimeentulo kun teidän omat tyrkkäs teiät vaan hankeen? Kohti sisällissotaa taivaallisen mandaatin turvin eiks jeh?
Minä olen pitkään uskonut että perskokkareet molemmat ajavat suomea venäjän syliin ihan tahalteen tekemällä kaikki samat vanhat törkeimmät temput joilla valtiot on ajettu alas kautta aikojen, kohta ne samat maanpetturit muuttaa ulkomaille, pois rytinän alta.
Tää on liian tyhmää ja systemaattista ollakseen vahinko tai puhdasta ahneutta.
No itse ajattelen, että ek:lla ei ole kykyä tai tarvetta ajatella kokonaisuutta.
Nyt ovat saaneet vallan, vaikka se pitäisi olla politikoilla joiden pitäisi tehdä päätöksiä kokonaisuus huomioiden valtion ja sen kansalaisten etu edellä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, aloittaja. Taidat laskea perusturvaan kaikki elämän mukavuudet, yleinen perusturva tietysti säilyy.
On vain hyvä, että tukia muutetaan tuikia todella tarvitseville, ei yleisesti kaikille jaettavaksi ikuisiksi tuiksi. Valtion rahat ovat aina jonkun ahkeran taskuista napattuja, rahaa ei paineta tukien mukaan. Vastuu mukavuuksista kuuluu yksilölle, ei yhteiskunnalle. Tuet on tarkoitettu väliaikaisiksi avuimsi, ne eivät ikuisia saavutettuja etuja.
Jep, vuokralla asuvat saa tuet kuten ennenkin.
Mutta kun sut asuntovelkaisena irtisanotaan ja sulla on 5 lasta niin et saa toimeentulotukea ruokaan etkä lääkkeisiin, olette leipäjonon jauhopussin varassa.
Vierailija kirjoitti:
Äänsestettiin ilmeisesti rüssät valtaan. Puutinilla on varmaan hauskaa.
Kotiry s s i ä riittää tässä maassa. Kuinkahan moni ovat saaneet rahoitusta Kremliltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suomi oy luopuu tasan ainoasta duunistaan? Valtion ainoa duuni on huolehtia omistaan, päätökset jotka ei kumpua suoraan siitä on nimeltään korruptiota.
Mitäs veikkaatte bullabyllyt miten pärjäätte venäjän vallan alla kun venäjä keksii et hei me tarjotaan teille toimeentulo kun teidän omat tyrkkäs teiät vaan hankeen? Kohti sisällissotaa taivaallisen mandaatin turvin eiks jeh?
Minä olen pitkään uskonut että perskokkareet molemmat ajavat suomea venäjän syliin ihan tahalteen tekemällä kaikki samat vanhat törkeimmät temput joilla valtiot on ajettu alas kautta aikojen, kohta ne samat maanpetturit muuttaa ulkomaille, pois rytinän alta.
No itse ajattelen, että ek:lla ei ole kykyä tai tarvetta ajatella ko
Kokoomuksen ja persujen toiminta on aina perustunut siihen, että valehtelevat ajavansa "koko kansan" asiaa. Tosiasiassa he ovat aina ajaneet vain pääomilla eläjien ja EK:n asiaa, mutta eihän niiden äänillä valtaan pääse, joten pakko valehdella. Kansa taas on niin tyhmää, että nielee säännöllisin väliajoin nämä valheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sut asuntovelkaisena irtisanotaan ja sulla on 5 lasta niin et saa toimeentulotukea ruokaan etkä lääkkeisiin, olette leipäjonon jauhopussin varassa.
Miksi otit asuntolainaa.
Irtisanomissuoja poistuu myös valtion ja kaupungin työntekijöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta nyt jo, tuo mukavuuksista ja ylellisyyksistä puhuminenon äärimmäisen epärehellinen olkiukko joka on tunnustettu jo 70 luvulla älyllisesti epärehelliseks temppuiluks jonka ainoa tarkotus on suistaa koko keskustelu raiteiltaan.
Mistä teitä rys sänkätyreitä koko ajan sikiää? Hus eturintamalle kuoleen poies kiitos nam <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lapsista saa saikkua. Nuo ovat ensimmäisenä irtisanomislistalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään ja se koskee myös valtion ja kaupungin työntekijöitä.
Ja valtio on vähentämässä palkkarahoja eli voidaan irtisanoa ne kenelle on kertynyt lisiä ja lomia.
Kun olin valtiolla töissä, tein pelastussuunnitelmaa ja kävin läpi koko talon henkilöstön.
Todella moni oli täydet kolmisen vuotta ja vielä ketjutetusti äitiyslomalla ja kotihoidontuella.
Nykyään ei sijaisia edes yleensä oteta valtiolle.
Kaatuu muiden niskaan sen lapsia saaneen työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei sijaisia edes yleensä oteta valtiolle.&n
Kyllä joissakin yksiköissä on määräaikaisia työntekijöitä.
Jos lapsi sairastuu niin kannattaa viedä se mummolaan hoitoon, jos on asuntovelkaa.
Kohta ei ole kenelläkään irtosanomissuojaa ja tehokkuus on a ja o.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ajattelen, että ek:lla ei ole kykyä tai tarvetta ajatella ko
Minä en usko sekunttiakaan etteikö ekssa tiedetä tasan tarkkaan mitä he ovat tekemässä, heitä pommitetaan tällä hetkellä selvityksillä aiheesta.
Jos he eivät tiedä, niin se on tahallista.
Ei ruotsin valtiollakaan ole väkivalta monopolia, se katoaa ennen kun lintukodossa uskalletaan edes vielä ajatella sitä, en minä tunne enää ketään joka kunnioittais poliisia tai virkamiestä lukuunottamatta syöttöporsaita vanhuksia.