Meiltä kaikilta poistetaan perusturva
Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Mänkee röihin!
Sut irtisanotaan ensi vuonna. Joudut ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä työttömien haukkumista. Ollaan niin iloisia, kun "työttömät pakotetaan töihin" tukia leikkaamalla. Heh heh!
Itse olen työtön työnhakija. Hakenut yli 200 paikkaan, ei ole otettu. Jotenkin naurattaa, kun nyt alkaa hitaimmillekin valjeta, että niin sitä vaan voi menettää työnsä ja joutua HUOM! ei päästä vaan JOUTUA työttömäksi ja elää noin 600e korvauksella joka kk.
Sitten voitte huomata, että ei sitä työpaikkaa löydy vaikka tuet olisi 0e. ;
Töitä kyllä löytyy mutta jotkut ei näytä pääsevän millään.Toisten taas ei tarvitse kuin hakea ja pääsevät helposti.Mistä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
liitot pitää luuserit leivässä. ei multa työt lopu kun hoidan ne kunnolla enkä saikuta. mun panoksesta firma hyötyy eikä mun touhuja tarvi korjailla jälkeen päin. mun palkka nousis kun pääsis noista vätyksistä eroon
On sulla luottamus, ettei mikään kosketa sinua. Suomi ajautuu nyt perkokareiden tekemään lamaan eikä kukaan ole suojassa. Työttömänä saat käteen sen 500. Toki se sinulle riittääkin.
.Suurimmalla osalla firmoista menee aivan hyvin ja hyvistä työntekijöistä pidetään taatusti kiinni.Mutta eihän tätä voi tietää kun eletään kuvitelmien varassa eikä ole oikeata työtä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistövero nousee 40 % ja työmatkoja saa vähentää 7000 kun ennen 8400 ja omavastuu nousee 150 euroa.
Oikein hyvä, että leikataan. Jokainen on itse vastuussa asuinpaikastaan.
Muuttakoot työpaikkan lähelle.
Ja sähkölämmitys on oma valinta, mieti mitä ostat.
Mitä vikaa on sähkölämmityksessä?Luuletko että sähkö on yhtä kallista kuin viime keväänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistövero nousee 40 % ja työmatkoja saa vähentää 7000 kun ennen 8400 ja omavastuu nousee 150 euroa.
Mitä vikaa on sähkölämmityksessä?Luuletko että sähkö on yhtä kallista kuin viime keväänä?
On, sähkö on kallista.
Ikinä ei tule enää aikaa, että sähkö maksaisi 5 snt/kWh.
Kukaan ei halua ostaa eikä vuokrata enää sähkölämmitteista asuntoa.
Ei ole enää edes mitän turvaa työttömyyden varalle, kun ansiosidonnaista leikataan. Kukaan ei halua enää sähkölämmitteistä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sut irtisanotaan niin Kelalla on lämmityksessä katto ja yhdellä ihmisellä ei kovin suurta asuntoa saa olla.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka voi olla, ettei keskiluokka näe mitä meille tehdään?
Minä en ole sinulle mitään velkaa. Koko kouluajan sinä olit se joka heitit tavaroitani vessanpöntöön, lumihankeen, jne. Milloin olin opettajan perseen nuolija, jne. Olisit katsonut sinne sinne taululle kiusaamisen sijaan. Ja nyt minun pitäisi kokea jotain empatiaa sinua kohtaan? Te olitte ne jonka sen kyvyn minulta veitte.
Päästä hyvä ihminen jo irti! Helpottaa itseäsi monin verroin enemmän kuin ymmärrätkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä työttömien haukkumista. Ollaan niin iloisia, kun "työttömät pakotetaan töihin" tukia leikkaamalla. Heh heh!
Itse olen työtön työnhakija. Hakenut yli 200 paikkaan, ei ole otettu. Jotenkin naurattaa, kun nyt alkaa hitaimmillekin valjeta, että niin sitä vaan voi menettää työnsä ja joutua HUOM! ei päästä vaan JOUTUA työttömäksi ja elää noin 600e korvauksella joka kk.
Töitä kyllä löytyy mutta jotkut ei näytä pääsevän millään.Toisten taas ei tarvitse kuin hakea ja pääsevät helposti.Mistä johtuu?
Ainakin entisessä elämässä olin hyvä puhumaan. Jos se puuttuu ihmisiltä? Kaikkin työpaikkoihin jopa päivän sijaisuuksiin menin sillä hengellä, että tulin taloon loppuelämäksi ja sitten ne halusi pitääkin.
Niin ansiosidonnaiselle ei pääse esim pätkätöistä. Tai jos viransijaisuus on alle vuoden
Tippuu aivan järkky määrä ihmisiä kelan päivärahalle mutta samalla myös loppuu tekijät.
Kyllä moni heittää hanskat tiskiin ja yli 40 niin mitenkäs he
Ja mitäs kun lapsiperheen vuokrat on jo toista tonnia ja tulee työttömyyttä
Tää palsta on kyllä nykyään kuin joku työttömien, työkyvyttömien ja mielisairaiden torikokous.
Leikkaukset sitä ja leikkaukset tätä. jankutijankuti ja tavallista ihmistä kiinnostaa kuin kilo paskaa. Tuskin monikaan haluaa rahansa menevän teidän "perusturvaan" eli kaljaan, tupakkaan ja tatuointeihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös laki velvoita sitten toimeentulotukeen? Kadulle ei kai Suomen nykyisillä laeilla voida ketään laittaa. Tosin tt tukea ei mitenkään oo varaa maksaa niin paljon koska työssäkäyviä on vähän niin ei verotulot riitä. On siis mahdollista että lakeja lähdetään muuttamaan siihen suuntaan ettei valtiolla ole enää velvollisuuksia elättää tai tukea.
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on kyllä nykyään kuin joku työttömien, työkyvyttömien ja mielisairaiden torikokous.
Leikkaukset sitä ja leikkaukset tätä. jankutijankuti ja tavallista ihmistä kiinnostaa kuin kilo paskaa. Tuskin monikaan haluaa rahansa menevän teidän "perusturvaan" eli kaljaan, tupakkaan ja tatuointeihin.
Kaikki meistä ei ole sosiopaatteja kuten sinä, jota kiinnostaa vain oma napa ja selviäminen. Moni meistä välittää ympärillä olevista ihmisistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sut irtisanotaan niin Kelalla on lämmityksessä katto ja yhdellä ihmisellä ei kovin suurta asuntoa saa olla.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Kelalla ei ole mitään neliörajoja asunnon koon suhteen, niitä kiinnostaa vain vuokran määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös laki velvoita sitten toimeentulotukeen? Kadulle ei kai Suomen nykyisillä laeilla voida ketään laittaa. Tosin tt tukea ei mitenkään oo varaa maksaa niin paljon koska työssäkäyviä on vähän niin ei verotulot riitä. On siis mahdollista että lakeja lähdetään muuttamaan siihen suuntaan ettei valtiolla ole enää velvollisuuksia elättää tai tukea.
Ja miksikäs niitä työssäkäyviä on niin vähän? Ihmiset hakevat töihin, mutta työpaikkaa ei tipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
liitot pitää luuserit leivässä. ei multa työt lopu kun hoidan ne kunnolla enkä saikuta. mun panoksesta firma hyötyy eikä mun touhuja tarvi korjailla jälkeen päin. mun palkka nousis kun pääsis noista vätyksistä eroon
On sulla luottamus, ettei mikään kosketa sinua. Suomi ajautuu nyt perkokareiden tekemään lamaan eikä kukaan ole suojassa. Työttömänä saat käteen sen 500. Toki se sinulle riittääkin.
.Suurimmalla osalla firmoista menee aivan hyvin ja hyvistä työntekijöistä pidetään taatusti kiinni.Mutta eihän tätä voi tietää kun eletään kuvitelmien varassa eikä ole oikeata työtä tehty.
Jokainen työntekijä on korvattavissa ja ne hyvin pärjäävät firmat kyykkääsamalla kun saamme perskokkareiden aiheuttaman laman.
Kukaan ei ole turvassa, kun nyt on perusturva poistossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju käsittelee juurikin meitä tavallisia ihmisiä, jotka kohta tippuvat tuohon halveksumaasi joukkoon. Eli sinä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketkä nyt pääsevät töihin. Minä en ole vuoteen päässyt ja hakenut olen satoja paikkoja.
No onhan tuo ansiosidonnaisilla lorviminen ja kikkailu ollutkin ihan älytöntä! Aivan sairasta, että tuollainen mahdollistetaan yhteiskunnan toimesta.
Monia on myös elämäntapatyöttöminä, ei heillä ole pienintäkään aikomusta saati haluakaan mennä töihin. Eipä nuo ole vielä nälkään kuolleet ja monet sanovat kyllä rahojen riittävän. Että ei tässä mitään perusturvaa keneltäkään olla viemässä.
Se ei ole mitään perusturvaa eikä mikään ihmisoikeus pystyä elämään työttömänä samanlaista elämää kuin työssä käyvänä.
Mänkee röihin!