Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa miehen eroamaan 50-vuotiaana ja aloittamaan suhteen roimasti nuoremman kanssa?

Vierailija
01.12.2023 |

Rakkaus.?

Kommentit (986)

Vierailija
161/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutus. Luin naisten alkavan nalkuttaa vanhetessaan ja se toteutui myös omassa suhteessa. Rouvalla 55 mittarissa ja ei päivää ilman nalkuttamista. Ennen osasin kaikki kotityöt, nykyään en kuullosta osaavan enää mitään. Taitaa naisella parisuhteen kriteerit nousta sitä mukaa kun tuijottaa TV:stä hyvesignaloivia saippuaoopperoita ja parinmuodostus-ohjelmia, joissa käydään läpi vain hyviä puolia. TV:ssä kaikki parisuhdekandidaatit ovat toinen toistaan hienompia ihmisiä. Osaavat puhua rakkaudesta ja tunteista väittävät tekevänsä vain kaikkea hyvää. Roivan pää menee pyörälle kun kotona ei olekaan Rickard Gere 42.

Vierailija
162/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä. Viimeinen mahdollisuus kokea nuoruuden huuma. Ja monelle nuori nainen on myös "saavutus"."

Paremminkin mahdollisuus kokea rakkautta ja yhteenkuuluvaisuutta, mitä mies on koko elämänsä aikana kaivannut. Näin miehen näkökulmasta kun luen teidän naisten kommentteja, niin niistä huokuu todella oudosti kylmyys, katkeruus, vihamielisyys, välinpitämättömyys, kateus, ilkeys ja suoranainen toive, että ikäeroparisuhde päättyisi huonosti.

Ja tottahan se on, että kyllä miehelle on melkoinen saavutus löytää Suomesta hyvä nainen, josta ei tarvitse erota tämän ominaisuuksien takia.

Näinpä. Moni mies voi kokea elämänsä rakkauden nuoren naisen kautta ja kohdella tätä paremmin kuin ketään koskaan 🌹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ei se ole mitään kriisiä, jos mies haluaa tehdä muutakin, kuin kuunnella vanhan eukkonsa narinaa ja seinäkellon lyöntiä tasatunnein.

Vierailija kirjoitti: Tuosta mies saa syyttää itseään. Olisi valinnut paremman naisen.

Niinpä. Jos ei mentäisi suhteeseen sellaisella asenteella, että nainen kuin nainen käy, niin voisi löytyä jotakin yhteistä vielä vuosikymmenten päästäkin. Jos toinen on alusta saakka vain kodinkone, niin mikään rakkaus ja sielujen sympatia tuskin pitää suhdetta kovin lämpimänä. 

Tuotakin varmasti tapahtuu, mutta itse olen joutunut torjumaan elämäni aikana koko joukon naisia, joille päällimmäisenä näytti merkitsevän se, että olen ihan hyvännäköinen, hyvä sängyssä, hyvä huumorintaju ja käyn töissä. En minä uskaltanut ryhtyä perustamaan perhettä tuollaisten naisten kanssa.

Vierailija
164/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö täällä nyt moittia ihmisiä, ketkä saa rakkautta toisesta täysikäisestä ihmisestä?

Vierailija
165/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat alkavat näissä suurten ikäerojen parisuhteissa viimeistään siinä vaiheessa, kun mies on esim 65-70w ja nainen 45 eli vielä työelämässä, hyvässä kuosissa, mutta ukko on yksinkertaisesti vanha! Eipä auta ukkelin uhot enää, kun ajan hammas on puraissut hapertuvaa. Harva nainen enää siinä vaiheessa jaksaa katsella käpristyvää vanhaa ukkoaan, vaan alkaa elämään omaa elämäänsä, kuten esm Päivi Lipponen on lehtijutuissa kertonut. 

Vierailija
166/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tuossa iässä liittoa/parisuhdetta on takana vuosikymmeniä, vaimo on muuttunut, itse on muuttunut, alkaa miettimään nuoruuden haaveita, jotka eivät toteutuneet ja kun kuvioihin astuu nainen, joka edustaa noita haaveita, on se miehelle menoa.. alkuun voi kamppailla tunteita vastaan mutta lopulta ne vievät voiton (esim pikkujouluissa)

Vierailija
167/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka +50w voisi olla vastustamatta 20-30 vuotiata naisia jotka tekevät aloitteen?

Vierailija
168/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihan tilastollinen totuus, että 1% parisuhteista on yli 10 vuoden ikäerolla. 

Ja pitää muistaa että näiden 1% parisuhteista on vanhempi mies ns. alfauros, eli rikas, kuuluisa, menestynyt. (Sauli Niinistö, Renny Harlin jne) tavallisella köyhällä duunarimiehelle   On mahdotonta löytää viisikymppisenä löytää 20-25 vuotias fitness kissaa vierelle.,

Toki miehet kilpaa Somessa väittävät muuta mutta ei se silti muuta sitä tosiasiaa mitä oikeasti tapahtuu parisuhdemarkkinoilla. 

Monet valkkaa muidun thaikkulaisesta katalogista, maksaa kulut ja roudaa Suomeen.

Ne, joilla on ulkomaalainen nainen, tietävät, ettei se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Tuota katalogihömppää hokevat vain valkoiseen roskaväkeen kuuluvat pudokkaat.

Vierailija
169/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä saattaa olla se, että mies näkee vanhempana ne virheet, mitä tuli tehtyä perheasioissa, kun oli aina kiire eikä ollut perheelle aikaa. Myös rahat olivat aina tiukoilla. Nyt vanhempana taloudellinen tilanne on kunnossa ja arvotkin ovat muuttuneet. Ehkä hän haluaa vielä kauniin nuoren vaimon ja lapsen, jolle voi antaa kaiken mitä edelliset jäivät paitsi olosuhteiden pakosta. Ehkä hän haluaa alkaa puhtaalta pöydältä, saada uuden tilaisuuden ja tehdä kaiken oikein. 

Vierailija
170/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään, ei mikään tuo niin paljon elämänvoimaa kuin tuore hetelmä.!

M43

Vierailija
171/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittisivustoilla sen huomaa. Laittavat ikähaarukaksi 18-30v Itse en tuon ikäisenä olis ikimaailmassa huolinut jotain 50v äijänkäppänää.  

Moni huolii.

Gold diggereiden lisäksi näitä naisia löytyy ujoista ja yksinäistä.

Tiedän erään syrjäytyneen, hiljaisen naisen, joka jossain työkokeilussa ollessaan päätyi 20v vanhemman toimitusjohtajan salarakkaaksi ja sitten vaimoksi. No, onnelliselta vaikuttavat.

Mikäpä siinä, mutta 20v ikäero alkaa näkyä vääjäämättä ennenpitkää, vaimosta tulee keski-iässä vanhuksen omaishoitaja.

Vierailija
172/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän ketjun tarkoitus keksiä keinoja joilla hillitä miesten tapaa pitää nuoria kumppaneita tavoiteltavina vai pelkästään taivastella, päivitellä ja tuntea moraalista ylemmyyttä?

Ehkä vain pohtia tätä ilmiötä. Kuten täällä on pohdittu sitä, miksi nelikymppiset naiset hakevat niin usein eroa.

Itse olen sitä mieltä, että kyseessä on ihan tavallinen ihastuminen. Kumminkin päin. Kun on oltu yhdessä pitkään, asiat muuttuu rutiiniksi ja toiseen tottuu.

Tulee joku uusi ihana vastaan, johon ihastuu. Se sitten kestää tai ei.

Olemme mieheni kanssa lähemmäs kuusikymppisiä ja on niitä ihastumisia ollut kummallakin vuosikymmenien aikana. Mutta ei niin vakavaa, että olisi harkinnut eroa ja uutta suhdetta. Näistä on paljon juteltu keskenämme.

Vierailija
173/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunkumppanuus

Vierailija
174/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluu hedelmällisen naisen ja nainen haluaa turvallisen aikuisen miehen rinnalleen.

Turvallisen aikuisen miehen, vai varoissaan olevan

vapaamaa, tehköön kukin mitä tykkää. Totuus varmastion, että harvempi tuollainen nuori nainen alkaa sen vanhenevan miehen kanssa kotona kiikkustuolissa kökkimään.

Vierailija
175/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluu hedelmällisen naisen ja nainen haluaa turvallisen aikuisen miehen rinnalleen.

Okei. Mä oon hedelmällinen nainen, mutta en todellakaan halua viiskymppistä ukkoa.

Vierailija
176/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittisivustoilla sen huomaa. Laittavat ikähaarukaksi 18-30v Itse en tuon ikäisenä olis ikimaailmassa huolinut jotain 50v äijänkäppänää.  

No luuletko että nykyäänkään nuoret naiset huolis kaljuuntuvaa, harmaahapsista vatsakasta pulleroa kun saatavilla oman ikäisiä salskeita miehiä. Ei tietenkään vain se pullero itse haaveissaan haluaa niin kuvitella kun erektio-ongelmat alkaa.

Vierailija
177/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä saattaa olla se, että mies näkee vanhempana ne virheet, mitä tuli tehtyä perheasioissa, kun oli aina kiire eikä ollut perheelle aikaa. Myös rahat olivat aina tiukoilla. Nyt vanhempana taloudellinen tilanne on kunnossa ja arvotkin ovat muuttuneet. Ehkä hän haluaa vielä kauniin nuoren vaimon ja lapsen, jolle voi antaa kaiken mitä edelliset jäivät paitsi olosuhteiden pakosta. Ehkä hän haluaa alkaa puhtaalta pöydältä, saada uuden tilaisuuden ja tehdä kaiken oikein. 

Näin se tavallaan on mennyt omalla kohdallani sillä erotuksella, että olen kyllä seurustellut monien naisten kanssa, mutta samalla kun on sivusta nähnyt, miten muilla miehillä on käynyt naistensa kanssa, en koskaan aiemmin mennyt naimisiin, enkä suostunut hankkimaan lapsia. Nyt olen yli 50v, vaimo täyttää pian 30v, pari lasta ja olemme onnellisia.

Vierailija
178/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah, turha aloitus koska jokaisella on omat syynsä. 

Jos jotain on pakko yleistää, niin tuossa vaiheessa usein lapset ovat sen ikäisiä, että suhde on muuttumassa perheestä uudelleen parisuhteeksi. Tuossa vaiheessa saattaa myös herätä miettimään elämän rajallisuutta, kun tietää että on loppupuoliskolla.

Nuorempi puoliso voi houkutella siksi, että saa elämään uutta sisältöä. Joskus ne suhteet toimivat ja joskus eivät. Iso ikäero ei ole automaattinen tie onnettomuuteen, ihan hyvin voi myös seurata hyvä pitkä liitto sekä miehelle, että eksälle.

Vierailija
179/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän kerran ihastuneeni vanhempaan mieheen, aika nopeasti se tunne häipyi, kun näki minkälaista on elo ikääntyvän miehen kanssa. Veltto iho, velttous muuallakin, aina vähän väsynyt, kuorsaa haisee. Hän oli varakkaampi minua, mutta totesin suuren osan siitä olevan ihan feikkiä, ja kävi selväksi, että ei hän minuun ja meihin halunnut rahojaan köyttää, vaan exä vei ison osan ja lapset loput. 

Oman ikäisestäni sain poikamaisen kivan kumppanin, ja rahallisestikin menee kivasti.

Vierailija
180/986 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä tavallaan ymmärrän tuon.

Naiset eivät aina ymmärrrä kahta asiaa, ainakaan ihan täysin.

Ensimmäinen asia on se, miten paljon nuoruus vaikuttaa naisen viehättävyyteen miehen silmissä. Te olette ilmiöstä tietoisia kyllä, mutta ette välttämättä siitä miten suuri vaikutus nuoruudella on. 40+ naisen pitää olla todella hyvännnäköinen ja hyväkuntoinen pärjätäkseen tuikitavalliselle parikymppiselle. Te katsotte eri asioita, teidän silmissännne huikea 40+ nainen on miesten silmissä menettänyt kroppansa. Katsokaa vaikka peppu/vatsa/reidet/vyötärö-sektoria.

Toinen on se, että naisen halut muuttuvat enemmän. Voidaan puhua vaiheista, joissa halutaan eri asioita. Miehen halut muuttuvat vähemmän.

Itselläni on ollut vähän erikoinen kaverisuhde tutun nuoremman naisen kanssa. Johtuen erinäisistä sosiaalisista asioista, se on pysynyt kaverisuhteena. Enkä tarkoita pettämistä, olemme molemmat sinkkuja. On siis sylissä istumista ja halailua, pusuja poskelle ja muuta. Olemme 40+ ja 20+. Myönnän että nuoruus viehättää. Ei vain ulkonäöllisesti, vaan siinä on toinenlainen energia joka tuo itselle energiaa myös. Minä olen se joka on estänyt tilannetta menemästä pidemmälle, vaikka myönnnän että mieli tekisi.

Oman ikäiseni naiset tuntuvat kiinnostuvan enemmän puitteista. Millainen paikka, millainen ruoka, millaiset mukavuudet. Koko ajan mielessä on arkiset velvollisuudet joista pääsee pakoon vain rahalla/vaivalla, pitää ostaa matka tai illanvietto. Hauskuus puuttuu, se ettei tarvitse suunnitella ja järjestää täydellistä iltaa. Muutama kalja Lidlistä, tai vain puistoon kuhertelemaan. Keski-ikäiset naiset halveksivat "teiniromanssia", se on suorastaan naisen halventamista kun ei tarjota mitään luksusta. Että muka vain mies itsessään riittäisi. Mitä se mies oikein kuvittelee olevansa!? (Nainen toki riittää sellaisenaan, toim. huom.)

Varmaankin tällaisista syistä. Eri asia on mennäänkö ojaan tai allikkoon. Siis jos vaikka perustaa perheen, koska pian se uusi nainenkin tulee rakennusvaiheeseen, ja ikäero voi olla isompi ongelma on kun mies on 50+. Jos lapsia ei suunnitella, niin sittenhän voi antaa mennä ja mitä väliä jos kyseessä ei ole loppuelämän suhde.