Karmeimmat ruuat, mitä syötte sen vuoksi, että sitä sanotaan "terveelliseksi"
Kommentit (149)
Kuten joku jo mainitsi, en syö mitään mistä en pidä. Elämä on lyhyt, ei sitä kannata tuhlata pahan makuiseen ruokaan, hyvä ruoka on myös osa hyvää elämää.
Vierailija kirjoitti:
En nyt kyllä keksi tähän mitään.
Yleensä terveelliset ruuat maistuvat hyvälle ja epäterveelliset kuten hampurilaiset, makkara-perunat ja monet makeiset pahalle.
Lohi, kaurapuuro ja hapankaali on hyvää. Hummus menettelee, enkä nyt sen terveellisyydestäkään mene takuuseen.
Kaurapuurossa ei ole juuri mitään terveellistä. Suolaa, hiilihydraatteja ja useimmiten se syödään rasvan kanssa.
En syö mitään vain sen takia että se olisi terveellistä mutta en tykkäisi. Terveellinen ruoka maistuu mielestäni paremmalta kuin epätrveellinen mättö. Parsakaali, pinaatti, poke-kulhot, paistettu lohi, nam.
Minun käsitykseni terveellisyydestä on hyvänmakuinen ruoka, jota syön mielelläni. En ole ihan niin pihalla, että antaisin ulkopuolisten määritellä, mitä minun pitää syödä. Se ei edes ole terveellistä, että väkipakolla nieleskelee jotain, mistä ei pidä. Ruoka pitää pureskella kunnolla ja se onnistuu vain jos ruoka maistuu hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro. En oikeasti ymmärrä miten joku voi pitää hyvänmakuisena.
Keitetty puuro on kauheaa limaa mutta tuorepuuro on tosi hyvää. Kaurahiutaleet, maito, ja vaikka vadelmahillo+vaniljasokeri, banaani+maapähkinävoi tai mustikat sekaisin kippoon ja aamulla purkki mukaan junaan työmatkalle. Tuorepuurossa on vielä vähän suutuntumaa.
Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun.
ps. Kauran seisottamisessa vedessä tai muussa nesteessä yön yli piilee bakteerivaara. Kaurassa on nimittäin korkea PH ja sen takia se on altis mikrobeille ja bakteerien lisääntymiselle siinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä söisin jotain karmeaa, kun voin syödä hyvänmakuista ja terveellistä`?
Sanos muuta. En keksi yhtään sellaista ruokaa jota söisin vain terveellisyyden vuoksi. Tai no ehkä liha, ihan vaan siksi kun en jaksa perehtyä kokoamaan riittävän monipuolista kasvisruokavaliota ja esim pavut ja sienet ei oikein kelpaa perheelle. En yleisesti ottaen pidä lihan mausta, mutta kyllä siitäkin ihan hyvää saa kun maustaa oikein ja valmistaa hyvin.
Maksa on niin oksettavaa että onneksi en joudu ikinä sitä syömään.
PS
Tajuatteko te maksalaatikon syöt että se haisee aivan paskalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuro. En oikeasti ymmärrä miten joku voi pitää hyvänmakuisena.
Keitetty puuro on kauheaa limaa mutta tuorepuuro on tosi hyvää. Kaurahiutaleet, maito, ja vaikka vadelmahillo+vaniljasokeri, banaani+maapähkinävoi tai mustikat sekaisin kippoon ja aamulla purkki mukaan junaan työmatkalle. Tuorepuurossa on vielä vähän suutuntumaa.
No tossahan ei ole edes kaurapuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Minun käsitykseni terveellisyydestä on hyvänmakuinen ruoka, jota syön mielelläni. En ole ihan niin pihalla, että antaisin ulkopuolisten määritellä, mitä minun pitää syödä. Se ei edes ole terveellistä, että väkipakolla nieleskelee jotain, mistä ei pidä. Ruoka pitää pureskella kunnolla ja se onnistuu vain jos ruoka maistuu hyvälle.
Muistapa tyttö myös pestä joka ilta korvantaustat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankaali, suolistomikrobivalistus on tehnyt tehtävänsä kohdallani.
Hapankaalihan on tosi hyvää. Esim. shepherd's pie jossa pohjana maustettua jauhelihaa, päälle hapankaalia ja sitten peruna-juurisellerisose ja uunin kautta ääntä kohti. Tuohan on ihan sairaan hyvää.
Selleri on tuossa ihan liikaa, pilaa koko ruoan. Pelkkä perunamuusi päällä voisikin olla herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä terveelliset ruuat maistuvat hyvälle ja epäterveelliset kuten hampurilaiset, makkara-perunat ja monet makeiset pahalle.
Lohi, kaurapuuro ja hapankaali on hyvää. Hummus menettelee, enkä nyt sen terveellisyydestäkään mene takuuseen.
Kaurapuurossa ei ole juuri mitään terveellistä. Suolaa, hiilihydraatteja ja useimmiten se syödään rasvan kanssa.
Hiilihydraatit ovat ihmiselle elintärkeitä. Aivojen ruokaa. Myös rasvaa tarvitaan, koska aivot ovat suurelta osin rasvaa. Suolakin on kohtuullisissa määrin tarpeellinen osa ihmisravintoa.
Tuolla syyllä en syö mitään sellaista, mistä en pidä. En keikkaa siis kesäkeittoa lautasellista syyllä terveellinen. Hampaat irvessä voin syödä jos olen paikassa tai tilaisuudessa jossa syömättä jättäminen olisi epäkohteliasta. Terveellinen teemalla en syö mitään mistä en tykkää. Ja kaikki kesäkeiton kasvikset uppoaa vaikka ennemin raakana.
Vierailija kirjoitti:
Maksa on niin oksettavaa että onneksi en joudu ikinä sitä syömään.
PS
Tajuatteko te maksalaatikon syöt että se haisee aivan paskalle?
Maksalaatikko ja palamaksakastike on mun mielestä parhaimpia ruokia ikinä. Kuka tykkää mistäkin:)
Tofu on kamalaa eikä ole miehille edes terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistapa tyttö myös pestä joka ilta korvantaustat!
Suus kii märkäkorva :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankaraan alapeukutukseen kiteytyy suomalaisten ylipainoepidemia.
Syön aamuisin Weetabixiä. Se maistuu ihan pahvilta, mutta suolisto kiittää. Ennen oli maha ongelmia, mutta ei enää.
Hapankaali. Välillä yritän mutta hyi. Työkaveri lappaa joka ruokatunnilla sitä suoraan rasiasta naamaan ja jo se haju ällöttää. Syön eri aikaan. Vihreä tee. Ei vain pysty vaikka miten yrittää.
Hillo ei ole terveellistä. Ja keitettyyn puuroonkin saa suutuntumaa kun sen osaa keittää oikein. Ei tule lainkaan limaista.