Äänestääkö kaikki akateemiset kokoomusta?
Ennen saattoi osa äänestää vihreitäkin, mutta ei varmaan nykyisin kovin moni.
Kommentit (45)
Eivät. Eivätkä kaikki kokoomuslaiset ole akateemisia. Kokoomusta äänestävät myös monet menestyvät yrittäjät.
DI, yksityissektorilla töissä, vasemmistoliitto.
Kokoomus syyllistyi pahimman laatuiseen mannpetokseen päästäessä vieraan vallan asejoukot maahan rauhan aikana.
Lisäksi rajat vuotavat kaikilta ilmansuunnilta.
Historian kirjoitukset tuskin muistanevat kovin hyvällä.
Hymähdytti kun duunarikaverini osti ensimmäisen autonsa lainalla ja on nyt kokoomusta, niin kokoomusta :DDDDDD
Akateemisten alojen välillä on eroja. Sukupuolentutkijoissa on vähän kokoomuslaisia, mutta juristeissa, lääkäreissä, insinööreissä ja ekonomeissa paljon.
Äänestän Kokoomusta, koska jonakin päivänä minustakin tulee voittaja.
Lapseni ovat "akateemisia", mutta tiedän tasan tarkkaan etteivät koskaan äänestäisi porvaria.
TM ääni menee vasemmalle. Oikeistoa ei ole äänestänyt enkä äänestä.
Omassa tuttavapiirissäni Kokoomusta äänestävät lähinnä yrittäjät, oli heillä sitten akateeminen koulutus tai ei.
Alakohtaista. Olen opiskellut kehitysmaatutkimusta ja antropologiaa ja ihmettelisin todella, jos opiskelukaverini äänestäisivät kokoomusta.
Eiköhän kaikissa puolueissa ole kannattajia ja äänestäjiä monenlaisilla koulutustaustoilla. Arvothan puoluevalintaan vaikuttavat, eivät koulutus tai ammatti.
Vuonna 2019 Kokoomusta kannatti 25 % yliopistokoulutuksen saaneista, 22 % AMK-koulutuksen saaneista, 19 % keskiasteen koulutuksen saaneista, 13 % ammatillisen koulutuksen saaneista ja 18 % ihmisistä joilla ei ollut mitään koulutusta. Toisin sanoen Kokoomusta ei kannata noin 75-80 % korkeakoulututkinnon suorittaneista, kun koko väestöstä Kokoomusta ei kannata 82 % äänestäjistä.
KM ja FM, nykyisin yrittäjä, en äänestä Kokoomusta. Vihreitä ja demareita olen yleensä äänestänyt.
En tiedä yhtään akateemista, joka äänestäisi persuja. Siksi epäilen kovasti näitä ketjussa muka ps-kannattajiksi ilmoittautuvia. Toisaalta, voi olla, ettei monikaan uskalla tätä tunnustaa, sen verran halveksuen persujen maailmankuvaa vähänkin sivistyneiden ihmisten parissa katsotaan. Akateemisissa piireissä kannattaakin pitää r#sisminsa ja n#isvihansa piilossa.
Kokoomus on varakkaiden puolue. Kaikki akateemiset eivät ole varakkaita eivätkä kaikki varakkaat akateemisia.
Vierailija kirjoitti:
KM ja FM, nykyisin yrittäjä, en äänestä Kokoomusta. Vihreitä ja demareita olen yleensä äänestänyt.
En tiedä yhtään akateemista, joka äänestäisi persuja. Siksi epäilen kovasti näitä ketjussa muka ps-kannattajiksi ilmoittautuvia. Toisaalta, voi olla, ettei monikaan uskalla tätä tunnustaa, sen verran halveksuen persujen maailmankuvaa vähänkin sivistyneiden ihmisten parissa katsotaan. Akateemisissa piireissä kannattaakin pitää r#sisminsa ja n#isvihansa piilossa.
Akateemisia nämä Soinit, Halla-ahot, Huhtasaaret, Purrat ym. ainakin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Täällä n42, tohri ja perussuomalaisia äänestävät.
Älykkäät ihmiset ja koulutetut tietysti äänestävät asiansa tieteellä perustelevat puolueita kuten kokoomus, PS.
Vasemmiston äänestäjät näitä jotka tottuneet huutamaan laumoissa ja kerjäämään ruokansa (nykyään soosu ruokkii kerjäläiset mutta samaa porukkaa!)
Hyviä satuja kirjoittelette kyllä siellä persujen puoluetoimistolla. Onko teitä monta siellä aktiivihommissa ja mikä on liksa? Vilpittömästi kiinnostaa.
En minä ainakaan.
(Itse asiassa ainoat tietämäni kokoomuksen äänestäjät ovat amkin tai ammattikoulun käyneitä yrittäjiä, mutta eipä siitäkään voi kovin kummoista yleistystä tehdä.)