Köyhän perheen joulu
Lapsuuden jouluistani ei jäänyt mitään traumoja, vaikka en saanut toivomiani lahjoja esim barbie tai piano. Olin tyytyväinen konvehteihin, villapaitaan ja sukkiin.
Tämä lohduksi kaikille teille joiden lapsi ei kenties saa toivomiaan lahjoja.
Kommentit (92)
Minä sain lapsena lahjoja. Muistan ihanan ison vauvanuken. Sitten Cindy nuken ja Barbien ja my little pony. Jo edesmennyt äitini kyllä järjesti ihanat joulut ja isä toki myös siinä samalla,isä kävi kaupassa paljon jne. Ei valittamista. Mutta siis emme läjäpäin saaneet lahjoja,mutta sitäkin paremmin jäänyt mieleen ne hyvät hetket. Enkelikellon tuijotus iltaisin.
voihan sitä mennä töihin, jos haluaa ostaa lapsilleen jotain kalliimpaa.
Ei pitäisi porsia, jos ei ole varaa lasten elättämiseen
Vierailija kirjoitti:
juuri näin. lapsilisä pitäisi korvata lapsiverolla, jotta saataisiin hillittyä sossunpummien hallitsematonta sikiämistä.
Lapsille tulisi muutenkin opettaa että kaikkea ei saa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai jotain lasta pitäisi lohduttaa tieto, että av-palstalla yksi mamma tyytyi lapsena konvehteihin ja villapaitaan? Oletko sä ihan pimeä?
nykyajan 30v mies on ihan kuin juttelisi jonkun kakaran kanssa. joulu ei tarkoita kalliita lahjoja. siitä on vaan nyky pennuille väärä käsitys
-eri
Muistan yhden joulun kun olin 9 vuotias ja veljeni 11 vuotias. Äitini oli ihan kännissä jouluna eikä ollut juuri ruokaa joten murtauduimme kauppaan. Se oli sellainen pikkukauppa ja sinne oli aika helppo murtautua. Veimme sieltä ruokaa ja kassalippaan jossa oli joku 3000 markkaa. Se oli iso raha ja emme jääneet kiinni. Ostimme vaatteita ja ruokaa niillä rahoilla minulle ja veljelle.
Mies tulee Jouluaattona kotiin klo 17-18 valehdellen. Töissä. Jouluaatto. Ei kertonut etukäteen mitään. Puhelimesta ei soittoa eikä viestiä. Minään päivänä. Hullu se oli. Kauhea ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ai jotain lasta pitäisi lohduttaa tieto, että av-palstalla yksi mamma tyytyi lapsena konvehteihin ja villapaitaan? Oletko sä ihan pimeä?
Oletko itse pimeä ? Nuo oli ennen ihan normaaleja lahjoja, toki jos oli tarvis niin me "hyvä tuloisten" lapset saatiin sukset tai luistimet. Eli 70-80 luvulla saatiin tuollaisia lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet vasektomian jo nuorena hankkinut. Olet saastaa ja turha pa.ca.
Vierailija kirjoitti:
MInusta on outoa, että keskituloisen perheen lapset saavat lautapelejä ja 29 euron legopaketteja, köyhän perheen lapsille ei riitä kuin uusin pleikkari. Jos sitä ei saa, alkaa masennus ja itsetuhoisuus.
Yks paremman perheen poika noin 10 vuotiaana sai legolinnan joululahjaksi, vanhemmat kysyi kumman haluaa legolinnan vai pleikkarin. Ei siis kumpaakin saanut, toki jotain suklaata ja villasukat ja kalsareita. Tajusi kyllä sitten myöhemmin että ehkä se pleikkari olisi ollut kivempi. Mutta näin siis varakkailla on, yksi toive lahja ja muut sitten villasukkaa ja kalsareita
eino on kakka vammanen kullirunkkari