Vinkkejä harmaiden hiusten värjäämiseen/piilottamiseen?
Olen 44-vuotias ja huomannut tässä kesän/syksyn aikana, että mulle on alkanut tulemaan harmaita hiuksia. Tää ottaa aika koville, en ollut ajatellut, että harmaannun näin nuorena. Enkä jotenkin edes ymmärrä, miksi tää ottaa näin kovasti, varmaan tässä jotenkin tulee todeksi se, että vanhahan tässä jo on.
Mulla on tummanruskeat hiukset (olen siis nainen, jos sillä on tässä jotain merkitystä), joten nuo muutamakin harmaa hius näyttää oikein loistavan tuolta päänupista. Epäreilua, kun miehet alkavat harmaantua, se on seksikästä ja charmanttia, naisilla se on merkki vanhuudesta.
Etsin jo netistä jotain hiusmaskaroita, mutta en löytänyt varteenotettavia vaihtoehtoja. Tuollainen olisi jotenkin tässä vaiheessa hyvä, kun harmaita on vasta jokunen, että ne vois tarvittaessa maskaroida. Värjäämiseen en jaksais alkaa, mutta sitäkin kyllä jo puolitosissani mietin.
Vinkkejä ja vertaistukea tarvitsen, kiitos.
Kommentit (73)
Joillakin on aivan upeita harmaan sävyjä. Minun työkaveri antoi harmaan kasvaa ja nyt tuloksena on aivan upea, helmenhohtoinen vaalea harmaa. Sellainen mistä monet maksavat kampaajalla maltaita. Harmaa voi myös olla todella kaunis, eikä vain ja ainoastaan joku kammottava kirous. Riippuu toki kantajasta ja sävystä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä hiukset rauhaan, mutta käytä värikkäitä vaatteita, kirkasta huulipunaa ja värikkäitä isoja korviksia. Piristä vielä hymyllä ja naurulla. Niin minä olen tehnyt jo 20 vuotta. N66
En oikein ymmärrä kemikaalikuormituksen kannalta, mitä voitetaan jos jätetään hiukset rauhaan mutta pistetään huulien limakalvoille joka päivä väriä.
Kirkas huulipuna näyttää monella vähän vanhemmalta pahalta. Vaikka puhdistutan hampaat ammattilaisella vuosittain, ei hampaideni väriin sovi kirkas huulipuna, sikäli kuin on koskaan sopinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä hiukset rauhaan, mutta käytä värikkäitä vaatteita, kirkasta huulipunaa ja värikkäitä isoja korviksia. Piristä vielä hymyllä ja naurulla. Niin minä olen tehnyt jo 20 vuotta. N66
En oikein ymmärrä kemikaalikuormituksen kannalta, mitä voitetaan jos jätetään hiukset rauhaan mutta pistetään huulien limakalvoille joka päivä väriä.
Kirkas huulipuna näyttää monella vähän vanhemmalta pahalta. Vaikka puhdistutan hampaat ammattilaisella vuosittain, ei hampaideni väriin sovi kirkas huulipuna, sikäli kuin on koskaan sopinut.
Anna kun arvaan; sun vaatteet on mustia ja harmaita ja naama norsunvintturalla. Iloa elämään, senjorita!
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää peittää? Anna harmaantua. Voithan muulla tavalla olla nuorekas. Sitäpaitsi näkyy niitä harmaita hiuksia nuorillakin, ihan tarkoituksella hankittuja. Ei harmaa mitään mummoutta nykyään tarkoita. Sitäpaitsi kaikki kemikaalit on pahasta. Hiusten lähtö loppui kun lakkasin värjäämistä. Nyt on oikein komea harmaan hopeinen harja.
En ole koskaan ajatellut sitä, että värit saattaisivat olla pahasta, joten värjäyttelin parikymmentä vuotta ihan värien riemusta vain. Joitakin vuosia sitten kampaajalla käyminen sai käytännön hankaluuksien vuoksi jäädä, mutta samojen hankaluuksien vuoksi pystyin kasvattamaan oman värini takaisin ilman sivullisten huomauttelua. Olihan se erikoista, kun harmaanvalkoinen väri ajoi punaista väriä hiljalleen pois. Korvien kohdalle päästyään väriraja oli jo niin epämääräinen, että näytti tahalliselta liukuvärjäykseltä. Aika hieno.
Oli suuri yllätys. että hiukseni ovat nyt selvästi tuuheammat ja vieläkin kiharammat kuin aikoinaan värjättyinä, ja ne kiiltävät kuin viimeksi joskus teininä. Syynä voi toki olla myös se, että kasvatusoperaation alussa ryhdyin myös käyttämään biotiinia. Oli miten oli, pidän nämä harmaat, jotka lupailevat samaa vitivalkoista kuin isälläni on. Värjääminen on kivaa hommaa, mutta tyvikasvu on kamala ja väristä eroon pääseminen on niin hidasta, että en halua tehdä sitä toiste.
Ap:lle ehdottaisin jo aiemmin mainittua Plantur-shampoota kokeeksi. Jollei se toimi, taitaa värjääminen olla ainoa vaihtoehto peittää ne, ja raidoittaminen on keino harhauttaa silmää.
Minusta harmaantumisessa on upeinta se, miten monenvärisiä harmaita yhteenkin päähän voi mahtua. Mielettömän eläviä värejä.
Itse tykkään käyttää kirkkaita värejä, sitä enemmän mitä enemmän harmaita on. Luonnonvalkoiset, beessit tms saa näyttämään aneemiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan; sun vaatteet on mustia ja harmaita ja naama norsunvintturalla. Iloa elämään, senjorita!
Oho, nyt on jäänyt jollakulla hormoniresepti uusimatta.
Kannustan sua antamaan hiustesi olla sen väriset kuin ne ovat. Värjääminen ja toistuva juurikasvun värjääminen on todella rasittavaa, myös hiuksille.
Vierailija kirjoitti:
Minusta harmaantumisessa on upeinta se, miten monenvärisiä harmaita yhteenkin päähän voi mahtua. Mielettömän eläviä värejä.
Itse tykkään käyttää kirkkaita värejä, sitä enemmän mitä enemmän harmaita on. Luonnonvalkoiset, beessit tms saa näyttämään aneemiselta.
Paraskaan kampaaja ei pysty värjäämään hiuksia niin, että jokainen hius olisi hieman erivärinen. Luontoäiti pystyy siihen. :)
Miksi joku laittaa huulipunaa huulten limakalvoille? Sehän sotkee hampaat. Itse laitan ihan vaan huuliin, siihen iholle. Huulissakin on nääs iho, vaikka ohut.
Ei haittaa harmaat hiukset, oikeastaan on ihan mukavaa vaihtelua.
Harmaanumme kaikki luonnollisesti, eurooppalaiset ja pohjoismaalaiset ystäväni ja minä.
Pidän harmaantuneista pitkistä luonnollisista hiuksistani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku laittaa huulipunaa huulten limakalvoille? Sehän sotkee hampaat. Itse laitan ihan vaan huuliin, siihen iholle. Huulissakin on nääs iho, vaikka ohut.
Monet tyylitaiturit ovat sitä mieltä, että vanhetessa olisi syytä jättää huulipuna kokonaan pois, kun se uppoaa sen ohenevan ihon juonteisiin. Itse en ole keneltäkään huulipunaa kieltämässä, ihmettelen vain että ilmeisesti samat ihmiset, jotka vetoavat kemikaalikuormaan hiusten värjäyksen yhteydessä, tuntuvat suorastaan suuttuvan kun huulipunan kemikaalit otetaan puheeksi.
Jokainen tavallaan, eikö vain? Ylpeästi naturellina tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että todella monet värjäävät tukkaansa parikymppisestä asti, jolloin sen luulisi olevan turhaa. Silloin tukka on kaunis ja kiiltävä ilmankin. Yhtään ei sureta rahanmeno eikä myrkyt päässä.
Sitten yllättäen kun kuontalo muuttuu ruman harmaaksi kiillottomaksi, onkin yllättäen HIENOA olla värjäämättä ja kamala KIERRE edessä jos värjää. Sori vaan, en ymmärrä.
Harva ulkonäkömuutos on yhtä ankea kuin hiusten muuttuminen rumanväriseksi. Mutta ihan kuinka vaan. Kulkekaa tukka harmaalaikkuisena, mutta älkää valittako jos teitä luullaan 10 vuotta vanhemmaksi kuin olette.
Joo aloin ihmetellä yksi päivä, että miksi ihmeessä minä näitä hiuksia oikein värjään, kun oma väri on tosi hyvä. Lopetin värjäyksen ja enkä ala värjätä uudelleen, jos ja kun nämä hiukset alkaa harmaantua.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että todella monet värjäävät tukkaansa parikymppisestä asti, jolloin sen luulisi olevan turhaa. Silloin tukka on kaunis ja kiiltävä ilmankin. Yhtään ei sureta rahanmeno eikä myrkyt päässä.
Sitten yllättäen kun kuontalo muuttuu ruman harmaaksi kiillottomaksi, onkin yllättäen HIENOA olla värjäämättä ja kamala KIERRE edessä jos värjää. Sori vaan, en ymmärrä.
Harva ulkonäkömuutos on yhtä ankea kuin hiusten muuttuminen rumanväriseksi. Mutta ihan kuinka vaan. Kulkekaa tukka harmaalaikkuisena, mutta älkää valittako jos teitä luullaan 10 vuotta vanhemmaksi kuin olette.
Ei haittaa yhtään vaikka joku luulisi 30 vuotta vanhemmaksi kuin olen. Ihan yksi lysti tällä iällä enää. Nuorempana sitä ajatteli ihan eri tavalla ja tuli niitä hiuksiakin värjättyä ihan turhaan.
Huivi päähän. Ja nyt talvellahan voi käyttää pipoa. Sisällä vaikka baskeria.
Tuttu värjäsi hiukset ruskeiksi, mutta korona-aikaan en nähnyt häntä kahteen vuoteen, ja hän oli jättänyt värjäyksen ja hänellä oli aivan upean väriset harmaat hiukset sitten, kun taas tavattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa yhtään vaikka joku luulisi 30 vuotta vanhemmaksi kuin olen. Ihan yksi lysti tällä iällä enää. Nuorempana sitä ajatteli ihan eri tavalla ja tuli niitä hiuksiakin värjättyä ihan turhaan.
Nämä kehotukset värjätä hiuksia ovatkin juuri siitä mielenkiintoisia, että niitä perustellaan yksinomaan muiden ihmisten mieltymyksillä. Jos joku kuitenkin pitää omista harmaistaan tai muuten vain katsoo, ettei vuosittainen satojen eurojen ja kymmenien tuntien käyttäminen hiusten värjäyttämiseen ole sen arvoista, ei siinä ole muilla nokan koputtamista.
Ylempänä on tällainen mielipide: "Mutta ihan kuinka vaan. Kulkekaa tukka harmaalaikkuisena, mutta älkää valittako jos teitä luullaan 10 vuotta vanhemmaksi kuin olette."
Hassun kiukkuinen. Ongelma siis on nimenomaan katsojan silmässä.
Mietiskelin tässä hetken sitä, missä tilanteissa minulle olisi etua siitä, että minua luultaisiin kymmenen vuotta ikäistäni nuoremmaksi, mutta ei nyt tule mitään varteenotettavaa mieleen. Jos sitten näytän kymmenen vuotta ikäistäni vanhemmalta, mihin silläkään olisi vaikutusta?
Eikö punaiset hiukset harmaannu ollenkaan? Anoppini on liki 85 vuotta ja hänellä on punaiset hiukset kuin Tarja halosella , eikä yhtään harmaata hiusta päässänsä.
Ihmettelen vain.
Itselläni on luonnostaan mustat hiukset olleen ja nyt on ihan harmaa pääni.
Ikäeroa meillä on liki 30 vuotta.