Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä harmaiden hiusten värjäämiseen/piilottamiseen?

Vierailija
01.12.2023 |

Olen 44-vuotias ja huomannut tässä kesän/syksyn aikana, että mulle on alkanut tulemaan harmaita hiuksia. Tää ottaa aika koville, en ollut ajatellut, että harmaannun näin nuorena. Enkä jotenkin edes ymmärrä, miksi tää ottaa näin kovasti, varmaan tässä jotenkin tulee todeksi se, että vanhahan tässä jo on.

Mulla on tummanruskeat hiukset (olen siis nainen, jos sillä on tässä jotain merkitystä), joten nuo muutamakin harmaa hius näyttää oikein loistavan tuolta päänupista. Epäreilua, kun miehet alkavat harmaantua, se on seksikästä ja charmanttia, naisilla se on merkki vanhuudesta.

Etsin jo netistä jotain hiusmaskaroita, mutta en löytänyt varteenotettavia vaihtoehtoja. Tuollainen olisi jotenkin tässä vaiheessa hyvä, kun harmaita on vasta jokunen, että ne vois tarvittaessa maskaroida. Värjäämiseen en jaksais alkaa, mutta sitäkin kyllä jo puolitosissani mietin.

Vinkkejä ja vertaistukea tarvitsen, kiitos.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

L'Oreal Paris Magic Retouch Root Spray!

Minulla on sama juttu. Positiivisena asiana sellainen työ, missä on myssy päässä koko ajan ja talvisin pipo. Jos joudun lähtemään kutsuille tms. niin silloin laitan keskijakaukseen tuota. 

Tuo lähtee pesussa pois, joten on vain sellainen pikafixaus. Sattumalta oli tismalleen samaa sävyä kuin värjäykseni. 

Vierailija
22/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa tuon hinta oli yli 8e joten koita löytää jostain halvemmalla! Ehkä Normal?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 36v ja ekat näkyvät harmaat, onneksi vain yksittäisiä siellä täällä. Kotona värjään juurta n. 6 viikon välein markettiväreillä, kampaajalla maksaisi lähemmäs satkun per kerta. Yritän sietää tilannetta, ei onneksi vielä paha. 

Vierailija
24/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään kasvivärillä, helppoa, halpaa ja hauskaa. Hyvin kestää. Värejä sekoittamalla löytää mieleisen sävyn.

Harmaa on ruma.

Vierailija
25/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkälankilla saa kiiltävän tummat hiukset edullisesti.

Vierailija
26/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteesta kiinni. Itse löysin tummanruskeista hiuksistani ensimmäisen harmaan pari viikkoa sitten (olen 47) ja totesin että onpa kaunis hopeanharmaa hius. Moni nuori värjää harmaiksi hiukset ja on monia esimerkkinä miten kypsempi nainen on kaunis (Selma Hayek, Jamie Lee Curtis, Halle Berry, jne). Miesten harmaantuminen/ikääntyminen ei aina ole mitenkään automaattisesti seksikästä, vrt. Sean Connery vs. Jussi Halla-aho. 

En aio värjätä harmaita hiuksiani piiloon. Olen niistä kiitollinen ja on onnekasta, että saan nähdä itseni vanhenevan. Kaikki eivät saa. Koita ap keskittyä elämässäsi kivoihin juttuihin. Jokaista ikääntymisen merkkiä ei kannata piilottaa tai murehtia, tai mennä esim. leikkauksiin. Esim. Madonna ei ole ikääntynyt arvokkaasti vaan irvokkaasti. Kyllä se siitä, 70v kun täytät niin voit katsoa nelikymppistä itseäsi kuvista ja todeta, että olinpa minä nuori. 

Vierailija
27/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin harmaantumaan alle kolmekymppisenä. 

Nyt 38v. Ei haittaa. 

Vierailija
28/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä piilota. Harmaat on makeet.

Itselläni harmaata tulee niin vähän ettei siitä ole vielä iloa mutta antaisin kasvaa harmaan jos kasvaisi 

Nainen 44

Vierailija
29/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenteesta kiinni. Itse löysin tummanruskeista hiuksistani ensimmäisen harmaan pari viikkoa sitten (olen 47) ja totesin että onpa kaunis hopeanharmaa hius. Moni nuori värjää harmaiksi hiukset ja on monia esimerkkinä miten kypsempi nainen on kaunis (Selma Hayek, Jamie Lee Curtis, Halle Berry, jne). Miesten harmaantuminen/ikääntyminen ei aina ole mitenkään automaattisesti seksikästä, vrt. Sean Connery vs. Jussi Halla-aho. 

En aio värjätä harmaita hiuksiani piiloon. Olen niistä kiitollinen ja on onnekasta, että saan nähdä itseni vanhenevan. Kaikki eivät saa. Koita ap keskittyä elämässäsi kivoihin juttuihin. Jokaista ikääntymisen merkkiä ei kannata piilottaa tai murehtia, tai mennä esim. leikkauksiin. Esim. Madonna ei ole ikääntynyt arvokkaasti vaan irvokkaasti. Kyllä se siitä, 70v kun täytät niin voit katsoa nelikymppistä itseäsi kuvista ja todeta, että olinpa minä nuori. 

Löysit ensimmäisen harmaan hiuksistasi pari viikkoa sitten, ja nyt neuvot kaikkia ikääntymään arvokkaasti harmaana?

Olen suunnilleen ikäisesi, ja minä olen saanut fiilistellä niitä harmaita jo useiden vuosien ajan. Nyt värjäsin hiukseni, koska arvaas mitä: siihen harmaaseenkin kyllästyy.

Nuoret naiset vaihtavat hiusten väriä ja kampausta ehtimiseen, ja heitä pidetään yleisesti kauniina. Miksi vanhemman naisen pitäisi takertua juuri harmaisiin hiuksiin ollakseen kaunis ja ylväs? Ajatteletko, että ihminen automaattisesti muuttuu harmaiden hiuksien vuoksi, lakkaa nauttimasta vaihtelusta, sittenkin hieman mummoutuu?

Vierailija
30/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitat värjäämisen nyt, mitä jatkossa? Siinä jää sitten helposti kierteeseen, ja ainakin itse päädyin siihen että mieluummin harmaannun karva kerrallaan luontaisessa tahdissa kuin sitten jossain vaiheessa alan kasvattaa harmaita pois, se on usein irvokkaan näköistä tai sitten vaatii kertavärjäyksen tai ihan lyhyeksi leikkuun aikanaan. Ja kyllähän jotkut värjää hautaan asti. 

Hiusmaskara voisi toimia ihan ekoihin ohimoharmaisiin hetken aikaa, mutta kuulostaa tosi työläältä. Entäs sitten vaaleammat raidat koko päähän, ei tulis niin graafista juurikasvua? 

Mä olen 48v ja olen harmaantunut jo useamman vuoden. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että tummanruskeaa on vielä enemistö pitkissä hiuksissa, mutta kampaajani mukaan uusi kasvava hius on lähes täysin harmaata. Tykkään harmaistani, ne on vahvempia ja tukevampia kuin tummanruskeat ja mun ihon sävyyn harmaa sopii hyvin. Yhtään ei haittaa näyttää ikäiseltäni. 

Vierailija
31/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat on ihania!

Vierailija
32/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon niin että jäi tuo hiukset pois, harmaiden tilalla luin hampaiden ja ihmettelin miksi kukaan haluaisi värjätä/piilottaa hampaansa 😄

Vierailija
33/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi yhtään harmaat hiukset. Näytän ihan haamulta, jos en värjää, ja lisäksi harmaat näyttää itselläni myös elottomilta niin kuin joku muukin mainitsi. Totuus on, ettei ne kaikkia pue vaan todellakin rumentaa. Pesussa lähtevä tyviväri taas saa mulla päänahan kutiamaan ja ärtymään. Onneksi tytär on kampaaja niin saan halvalla hiukset pidettyä kauniina.

Vierailija
34/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin kuin keskieurooppalaiset naiset. En värjää. Kannan tukkani ylpeästi. Ikä on viisautta myös naisilla. 

En värjää, en käy kampaajalla. Korona sysäisi liikkeelle hiusten kasvattamisen, sen jälkeen en ole kampaajaa nähnyt. Hiukseni päältä hyvinkin harmaantuvat, niskapuoli tumma luonnostaan.  Johan tuo ikä kasvoistakin näkyy, terveisin N 72v.

Vierailija
35/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus harmajapää. 

Vierailija
36/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat vanhentaa. Olen värjännyt harmaiden takia hiuksia kampaajalla n 20 vuotta. Aloin harmaantua alle 40-vuotiaana. En ole edes harkinnut, että jättäisin värjäämättä. Raidoilla saa apua sikäli, että jos tummat/keskiruskeat, niin harmaa juurikasvu tulee näkyviin n 3 viikossa. Jos yleisilme vaaleampi, helpottaa ettei juurikasvu ole niin silmiinpistävä. Halvan auton hinta mennyt kampaajalle tässä vuosien varrella - ei naurata.

Vierailija
37/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tummahiuksien ja harmaita on paljon.

Kyllä harmaat hiukset vanhentavat! Ainakin itsellä harmaa väri on jotenkin eloton ja ankea.

Olen itse päätynyt vaaleampiin raitoihin  ja siinä välissä tyvivärjäykseen kampaajalla.

Apteekissa myytävä ruskea Plantur shampoo ja hoitoaine ovat myös aika hyvät peittämään harmaita.

Miten Plantur shampoo pittää harmaat, kun on vain shampoo?

Vierailija
38/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä mainittiin esimerkkeinä arvokkaasti ikääntyneistä ja luonnollisesti harmaantuneista ihmisistä muun muassa Salma Hayek, Halle Berry ja Jamie Lee Curtis, niin täytyy tässä välissä huomauttaa, että heillä kaikilla on kuvissa erittäin vahva meikki ja taitaapa olla naamassakin paljon täytteitä. Ja harmaa tukkakin on varmasti kampaajan käsialaa, jos yhtäkkiä mennään pikimustasta reippaasti harmaantuneeseen ja takaisin.

Itse en ole koskaan meikannut, botoxeista puhumattakaan. Ihoni on luonnostaan ohut ja kellankalpea, joten harmaat hiukset vanhentavat sitä reippaasti. Niinpä laitan parin kuukauden välein itse luonnonaineksista kootun hiusvärin tuomaan vähän lämpöä kokonaisuuteen. Mitään en tee naamalleni, mies tasoittaa hiusten latvat.

Niin että kuka tässä on vanhentunut luonnollisesti, Salma, Halle, Jamie vai minä? Ainakin minä näytän paljon vanhemmalta kuin he minun iässäni.

Vierailija
39/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos annat kampaajan laittaa muutaman samansävyisen raidan hiuksiin kuin nuo harmaat ovat? Mun työkaveri teki noin, hänellä on tummanruskeat hiukset ja näyttää tosi kivalta, olemassaolevat harmaat sulautuvat hyvin muihin hiuksiin. Mikä siinä harmaassa on niin kamalaa? 

Vierailija
40/73 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että todella monet värjäävät tukkaansa parikymppisestä asti, jolloin sen luulisi olevan turhaa. Silloin tukka on kaunis ja kiiltävä ilmankin. Yhtään ei sureta rahanmeno eikä myrkyt päässä.

Sitten yllättäen kun kuontalo muuttuu ruman harmaaksi kiillottomaksi, onkin yllättäen HIENOA olla värjäämättä ja kamala KIERRE edessä jos värjää. Sori vaan, en ymmärrä.

Harva ulkonäkömuutos on yhtä ankea kuin hiusten muuttuminen rumanväriseksi. Mutta ihan kuinka vaan. Kulkekaa tukka harmaalaikkuisena, mutta älkää valittako jos teitä luullaan 10 vuotta vanhemmaksi kuin olette.