Kuuluuko kokoomuslaisiin arvoihin, että kaikista kynnelle kykenevistä pitää tulla hyvätuloisia palkansaajia tai menestyviä yrittäjiä?
Onko Kokoomuksen näkemys sellainen, että tavallisiksi työntekijöiksi jäävät he, jotka eivät kykene enempään?
Kommentit (28)
Kaikki Kokoomuslaiset eivät ole älykkäitä, mutta älykkäät ovat yleensä Kokoomuslaisia. Vasemmiston vaalityö palstalla on naurettavaa.
Hyvinvointi ei synny tyhjästä, vaan sen eteen pitää tehdä töitä. Valtiontalous täytyy järjestää maksukyvyn mukaisesti, joten jos haluaa palveluyhteiskunnan, pitää mahdollisimman monen osallistua sen rakentamiseen. Kaikenlainen työ on tärkeää. Tietysti sellaisista on pidettävä huolta, jotka eivät itse pärjää. Mutta ei ole oikein elää tahallaan toisten kustannuksella.
Ei ole pakko tietenkään, muttei se väärinkään ole. Kaikki työ on tärkeää ja arvokasta? Saa myös menestyä ja vaurastua.
Ei. Itse asiassa kokoomuslaisilla on keskimäärin parempi empatiakyky ja suvaitsevaisuus erilaisuutta kohtaan kuin vasemmistolaisilla. He arvostavat kaikkia rehellistä työtä tekeviä ja ymmärtävät, että kaikkia ammatteja tarvitaan. Enemmän tätä kapeakatseisuutta, suvaitsemattomuutta ja tiettyyn muottiin pakottamista näkee vasemmistolaisilla.
Kunhan käy duunissa ja mieluiten tuottavalla sektorilla, siten ettei tarvitse hakea lisätuloa sossun luukulta, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi keskituloisen palkansaajan kannattaisi äänestää Kokoomusta. Kyseinen puolue ajaa nimittäin vain todella rikkaiden asioita.
Ehkä jotkut osaavat ajatella myös muita ja yhteistä hyvää eivätkä aina vain itseään ja omaa etuaan?
Kyllä ainakin minä arvostan suuresti esim. osaavaa ja ammattitaitoista automekaanikkoa tai putki-/sähköasentajaa. Ei niihinkään töihin ihan kuka tahansa pysty.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Itse asiassa kokoomuslaisilla on keskimäärin parempi empatiakyky ja suvaitsevaisuus erilaisuutta kohtaan kuin vasemmistolaisilla. He arvostavat kaikkia rehellistä työtä tekeviä ja ymmärtävät, että kaikkia ammatteja tarvitaan. Enemmän tätä kapeakatseisuutta, suvaitsemattomuutta ja tiettyyn muottiin pakottamista näkee vasemmistolaisilla.
Ei kai luonteen hyvyys tai kusipäisyys puoluekantaa katso? Mulkku on mulkku ja mukava mukava, oli hänen puoluekantansa mikä tahansa.
En ymmärrä, miksi keskituloisen palkansaajan kannattaisi äänestää Kokoomusta. Kyseinen puolue ajaa nimittäin vain todella rikkaiden asioita.