Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen alle vuodessa palanut loppuun uudessa työssä. Hirveä tilanne

Vierailija
01.12.2023 |

Yritin kovasti sopeutua työpaikkaan ja tehdä parhaani opetellakseni miten uutta työtä hoidetaan, vaikkei kenelläkään ollut aikaa perehdyttää. Nyt en stressin takia enää pysty kunnolla nukkumaan ja pomo valittaa heikosta tuloksesta. Mitä teen?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri! Uudessa työpaikassa alle vuoden ja nyt sairauslomalla uupumisen takia. Paska fiilis, kun alkuun vaikutti tosi kivalta työpaikalta. Kuukausien kuluessa on paljastunut kaikenlaista kuraa. Liikaa töitä, pelolla johtamista, virheitä ei saa tehdä, mikään ei riitä 

Vierailija
42/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samis täälläkin.

1,5v uudessa työpaikassa ja uupumuksen vuoksi jo kertaalleen saikulla. Ei perehdytystä, pelolla ja uhkailulla johtamista, jätetään tiedon ulkopuolelle, ei oteta tiimiin mukaan. Ja tavoitteena olla jotain vuonna 2026. Pomo sano että kun voimat riittää niin voihan sitä jo saikulla jotain pientä tehdä.

En ole hakenut uusia töitä. Voimat ei riitä. Viikonloppu ei riitä palautumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samis täälläkin.

1,5v uudessa työpaikassa ja uupumuksen vuoksi jo kertaalleen saikulla. Ei perehdytystä, pelolla ja uhkailulla johtamista, jätetään tiedon ulkopuolelle, ei oteta tiimiin mukaan. Ja tavoitteena olla jotain vuonna 2026. Pomo sano että kun voimat riittää niin voihan sitä jo saikulla jotain pientä tehdä.

En ole hakenut uusia töitä. Voimat ei riitä. Viikonloppu ei riitä palautumiseen.

Tutulta kuulostaa. Alkuun ajattelin itsekin tilanteen paranevan, kun työhön tulee rutiinia. Mutta osaaminen kertyy hitaasti tuollaisessa ympäristössä. Uuden opettelun kannalta jatkuvasti stressaantunut olotila on myös todella huono asia. Taitaa vain olla niin, että ellei työyhteisöön oteta uutta työntekijää asiallisesti vastaan, ei meno parane myöhemmässäkään vaiheessa.

Vierailija
44/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kohtalotoveri! Uudessa työpaikassa alle vuoden ja nyt sairauslomalla uupumisen takia. Paska fiilis, kun alkuun vaikutti tosi kivalta työpaikalta. Kuukausien kuluessa on paljastunut kaikenlaista kuraa. Liikaa töitä, pelolla johtamista, virheitä ei saa tehdä, mikään ei riitä 

Miten teillä on sairaslomaan suhtauduttu? En oikein uskalla hakea sitä, kun tiedän että meillä pomot juoruilevat sairaslomien syistä eteenpäin muille alaisilleen.

Vierailija
45/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on sairaslomaan suhtauduttu? En oikein uskalla hakea sitä, kun tiedän että meillä pomot juoruilevat sairaslomien syistä eteenpäin muille alaisilleen.

Tuo on yksi syy, miksi vain mieluiten vaihtaisin nopeasti johonkin muuhun työhön. En usko, että minun on mahdollista saada työpaikalla asioita paremmalle tolalle.

Vierailija
46/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko ollenkaan sitä, että esihenkilöt eivät saa jouruilla alaisien sairaslomien syistä kenellekään! Omassa  työssäni kukaan esimiehehistämme ei saa edes sanoa, että joku kollega on nyt sairauslomalla, puhumattakaan syystä... Vain kyseisen sairastajan/poissaolijan luvalla voi kertoa, muuten rikkoo lakia.

Vierailija
47/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko ollenkaan sitä, että esihenkilöt eivät saa jouruilla alaisien sairaslomien syistä kenellekään! Omassa  työssäni kukaan esimiehehistämme ei saa edes sanoa, että joku kollega on nyt sairauslomalla, puhumattakaan syystä... Vain kyseisen sairastajan/poissaolijan luvalla voi kertoa, muuten rikkoo lakia.

Totta kai ymmärrän sen. Mutta en uutena työntekijänä uskalla asiasta huomauttaa. Sen sijaan tajuan sen, ettei tällaiseen ihmiseen kannata luottaa missään tilanteessa.

Vierailija
48/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ymmärrän sen. Mutta en uutena työntekijänä uskalla asiasta huomauttaa. Sen sijaan tajuan sen, ettei tällaiseen ihmiseen kannata luottaa missään tilanteessa.

Eihän missään hyvässä työpaikassa pomo pohdiskele ääneen miksi se Mattikin nyt masennuksen takia jäi pois miettiessään miten töitä jaetaan sairasloman ajan.

Vierailija
49/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut paljon muilta työntekijöiltä kesken jääneitä projekteja hoidettavaksi. Pomo selittää, että töiden pitäisi olla helppoja, kun joku on jo osan niistä hoitanut. Yritän sanoa, että minulle asiat ovat vieraita, kun ne tulevat eteen ensimmäistä kertaa. Pomo ei sitä tunnu haluavan ymmärtää.

Ei voi olla enää vuoden jälkeen. Kyllä siinä ajassa olisi pitänyt pystyä perehtymään ihan ilman perehdyttämistäkin.

Vierailija
50/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua kaikkiin juttuihin täällä. Olen nyt koronassa ja kauhulla mietin, miten saan maanantaina työt tehtyä. Etänä tietysti olen, mutta pää toimii nyt hitaalla. Pois ei voi olla kokonaan, hommat kasautuu liiaksi.

Nytkin teen koko ajan töitä aivan jaksamisen äärirajoilla. Omassa tiimissä on ollut paljon uupumistapauksia eikä mua sinänsä hävettäisi jäädä siitä syystä itsekin saikulle. Auliisti kertoisin tiimikavereille todellisen syyn, niin ovat itsekin kertoneet.

En voi vaan irtisanoutua. Vaikka asuntolainaa ei enää olekaan, niin kyllä elämisen kulut on jollain katettava. Mulla on teini-ikäisiä lapsiakin. Jos irtisanoudun, niin se on 3 kk karenssi eikä ole mitään takeita työllistymisestä sen jälkeen.

Luulen, että tää sama ongelma piinaa kaikkia asiantuntija-aloja. Vaikka palkka on hyvä, niin töitä on vaan liikaa. Monella eläminen budjetoitu niitten hyvien tulojen varaan eikä ole mahdollista niin vaan lähteä lätkimään.

Apuja mulla ei ole antaa, mutta jollain tapaa lohdullista, että meitä on paljon muitakin. 

Vierailija
51/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut paljon muilta työntekijöiltä kesken jääneitä projekteja hoidettavaksi. Pomo selittää, että töiden pitäisi olla helppoja, kun joku on jo osan niistä hoitanut. Yritän sanoa, että minulle asiat ovat vieraita, kun ne tulevat eteen ensimmäistä kertaa. Pomo ei sitä tunnu haluavan ymmärtää.

Ei voi olla enää vuoden jälkeen. Kyllä siinä ajassa olisi pitänyt pystyä perehtymään ihan ilman perehdyttämistäkin.

Projekteja on laidasta laitaan. Valitettavasti ajan kuluminen ei itsessään anna osaamista aivan uudesta aihepiiristä ennen kuin sellainen laitetaan työntekijän työpöydälle.

Vierailija
52/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois.Mikään työ ei ole sen arvoinen että terveytensä menettää.

Mutta sitten ei saa rahaa mistään. Menee asunnot alta jne. Millä helvetin rahoilla porukka täällä elää jos ei käy töissä?

Tätä mietin aina itsekin kun sanotaan että "lähde pois, ei ole pakko". 

Kun on pakko. On vastuita, on asuntolainaa ja sellaista. Ei vaan voi jäädä pois. Tajuaako nämä yllyttäjät että jos työt menee alta, se voi olla kaiken loppu? Siksi moni joutuu olemaan ällöttävässä paskaduunissa, koska se toinen vaihtoehto olisi vielä pahempi.

Ei kai kukaan tässä ole kehottanut työttömäksi heittäytymään. Ihan normaalielämässä toimitaan niin, että kun työpaikka ei ole mieluinen, etsitään uusi työpaikka, allekirjoitetaan työsopimus ja irtisanoudutaan sieltä epämieluisasta paikasta ja lähdetään pois.

Vierailija
53/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois.Mikään työ ei ole sen arvoinen että terveytensä menettää.

Mutta sitten ei saa rahaa mistään. Menee asunnot alta jne. Millä helvetin rahoilla porukka täällä elää jos ei käy töissä?

Tätä mietin aina itsekin kun sanotaan että "lähde pois, ei ole pakko". 

Kun on pakko. On vastuita, on asuntolainaa ja sellaista. Ei vaan voi jäädä pois. Tajuaako nämä yllyttäjät että jos työt menee alta, se voi olla kaiken loppu? Siksi moni joutuu olemaan ällöttävässä paskaduunissa, koska se toinen vaihtoehto olisi vielä pahempi.

Ei kai kukaan tässä ole kehottanut työttömäksi heittäytymään. Ihan normaalielämässä toimitaan niin, että kun työpaikka ei ole mieluinen, etsitään uusi työpaikka, allekirjoite

Tosielämässä voi mennä jopa vuosia ennen kuin uusi työpaikka löytyy, jos siis ylipäätään löytyy. Ei kaikille työllistyminen ole helppoa. Eikä ole mitään takuita siitä, että uusikaan työpaikka olisi sen parempi. Monella alalla on resurssipulan takia monessa paikassa huono työilmapiiri.

Vierailija
54/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua kaikkiin juttuihin täällä. Olen nyt koronassa ja kauhulla mietin, miten saan maanantaina työt tehtyä. Etänä tietysti olen, mutta pää toimii nyt hitaalla. Pois ei voi olla kokonaan, hommat kasautuu liiaksi.

Nytkin teen koko ajan töitä aivan jaksamisen äärirajoilla. Omassa tiimissä on ollut paljon uupumistapauksia eikä mua sinänsä hävettäisi jäädä siitä syystä itsekin saikulle. Auliisti kertoisin tiimikavereille todellisen syyn, niin ovat itsekin kertoneet.

En voi vaan irtisanoutua. Vaikka asuntolainaa ei enää olekaan, niin kyllä elämisen kulut on jollain katettava. Mulla on teini-ikäisiä lapsiakin. Jos irtisanoudun, niin se on 3 kk karenssi eikä ole mitään takeita työllistymisestä sen jälkeen.

Luulen, että tää sama ongelma piinaa kaikkia asiantuntija-aloja. Vaikka palkka on hyvä, niin töitä on vaan liikaa. Monella eläminen budjetoitu niitten hyvien tulojen varaan eikä ole mahdollist

Karenssi on 30 tai 45 päivää.

Vierailija
55/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mitä sitten. Mitä voit asialle tehdä? Taidat olla isossa yrityksessä töissä, jossa sääntöjä noudatetaan. Mutta kertokaapa minulle yksikin pk-yritys (puhun siis max n. 30 työntekijän yrityksistä), joka tuollaisia lakeja noudattaa. Kaikki pienemmät yritykset, tai isompienkin osastojen sisällä, nuo tiedot kyllä leviävät.

Vierailija
56/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Projekteja on laidasta laitaan. Valitettavasti ajan kuluminen ei itsessään anna osaamista aivan uudesta aihepiiristä ennen kuin sellainen laitetaan työntekijän työpöydälle.

Kun yrittää kysyä kokeneemmilta miten hommia tulisi hoitaa, saa vastaukseksi ettei opastamiseen ole aikaa eikä heillekään ole mitään käytäntöjä aikanaan neuvottu. Töitä on siis hoidettu mutu-tuntumalla eikä sen perusteella henkilöillä ole halua jakaa osaamistaan, koska heilläkin on epävarmuutta siitä onko asiat varmasti tehty kuten ne tulisi hoitaa.

Vierailija
57/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kappas, niin onkin! Kiitos, luulin pidemmäksi.

Vierailija
58/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kappas, niin onkin! Kiitos, luulin pidemmäksi.

Ja tämä siis vastauksena tuohon karenssin pituuteen.

Vierailija
59/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun yrittää kysyä kokeneemmilta miten hommia tulisi hoitaa, saa vastaukseksi ettei opastamiseen ole aikaa eikä heillekä

Normaalisti uuden työntekijän perehdyttämiseen varataan aikaa, jotta uudesta työntekijästä saataisiin mahdollisimman nopeasti hyötyä.

Vierailija
60/89 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto