Mitä ruokaa aiotte laittaa itsenäisyyspäivänä?
Nakit ja muusi? Karjalanpaisti? Lihis kahdella nakilla?
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kaurapuuroa ja kahvia. Lounaalla ruusukaalia ja lohta, vähän avokadoa sivuun. Jälkkäriksi pullaa. Töiden ohessa söin.
PULLAA:
SOKERIA
VOITA
VEHNÄJAUHOJA
Haetaan olut laatikko ja Kotipitsaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuplajuustomegaburger ja Hesen kastike.
Vierailija kirjoitti:
Jalostajan hernekeittoa kylmänä purkista.
Hookoonblöö kylmänä ja "turunsinappia".
Ajattelin yhdistää itsenäisyyspäivän ja pikkujoulut. Eli paistan pikkukinkun ja tarjoan jouluisilla särpimillä. Jälkkäriksi vaikka jokin luumujälkiruoka. Isona jouluna paistan sitten kalkkunan.
Luumulihapullia, perunamuusia, kasviksia lämpimänä, joulutorttuja ja lämmintä omena-kanelisiideriä.
Jotkut ihmiset muuten tekee samaa ruokaa aina itsenäisyyspäivänä. Mulle se on sama mitä on.
Ihan tavallista arkiruokaa että ehtii katsoa Tuntematonta sotilasta
Pekoni uunissa , lohkoperunat uunissa, vihanneksia ja ruoan päälle kolmen tähden jallua coca-colalla.
Perunaa ja kastiketta 1940-luvun malliin
Kiljua ja sahtia
Vierailija kirjoitti:
Meinasin eka tehdä kanajauhelihasta dolmiokastiketta ja spagettia, mutta paistinpannu ois pitänyt tiskata, niin tilasin kebua. Woltti toi tällä kertaa jopa ovelle eikä soittanut, että tuu hakemaan parkkipaikalta.
Kebujäte yök.
Eikä kuulu Suomen Itsenäisyyspäivään edelleenkään.
Ihmettelen tuota karjalanpaistia. Itse laittaisin jotain juhlavampaa, en karjalanpaistista edes tykkää enkä koskaan halua syödä.
Laittaisin jotain hyvää lohesta. Yksinkertaista ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, olen mielenosoituksessa.
Osoitat mieltä itsenäisyyttä vastaan? Sää ny sukkela olet
Vorschmack, uuniperunat, suolakurkkuja etikkapunajuuria ja smetanaa
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota karjalanpaistia. Itse laittaisin jotain juhlavampaa, en karjalanpaistista edes tykkää enkä koskaan halua syödä.
Laittaisin jotain hyvää lohesta. Yksinkertaista ja hyvää.
Lohi on myös arkista ruokaa.
En mitään, olen mielenosoituksessa.