Tajusin, että mun 94-vuotias anoppi pyörittää meidän suhdetta
Kyseessä on itsenäisesti asuva, erittäin hyvässä kunnossa oleva mieheni äiti, pää toimii vielä erittäin hyvin, samoin kävelee ja kuntopyöräilee kotonaan. Tekee itse ruokaa, mutta ei käy enää itse ulkona muutoin kuin sauvakävelemässä.
Mieheni juoksee äitinsä asioilla päivittäin, milloin haetaan paristoja, kattilaa, lääkkeitä. Ja ei todellakaan niin, että tekisi nämä kerralla, vaikka joka toinen päivä, mutta sen mukaan mitä äitinsä keksii pyytää.
No nyt tuli isompi riita siitä, että minulle olisi mahdollisesti tulossa useampi ulkomaankomennus, mutta mies ei voi äitiänsä jättää, eikä lähde mukaan. Nyt vaatii, etten minäkään lähtisi, on kuulemma sitten avioero.
Anoppini on ihana ihminen ja on ihana, että hänen ainoa lapsensa hänestä huolehtii, mutta nyt tulee tunne, että tässä mennään anopin juttujen mukaan. Miksi ei voisi loman aikana joku kotihoito käydä katsomassa?
itselläkin ikää jo 50 vuotta ja nyt kun lapset lähteneet kotoa, niin tekisi mieli matkustella ja ottaa komennus vastaan, mutta anoppi tässä nyt jarruttaa. Tai siis mieheni tietenkin. Lapset opiskelevat toisella paikkakunnalla, niin ei heistäkään tässä ole oikein apuja.
Mennäänkö tässä vielä helposti yli kymmenenkin vuotta anopin ehdoilla.
Kommentit (151)
Tuskin 10 v vaan ehkä 2-4 tai jopa voi tulla kotona jo nyt keväällä
mutta mene ulkomaille tai ole menemättä
ilmoita miehelle että se on ero jos ei järjestä aikaa sinulle. Tai sitten tyydy mitä nyt on
Lähdet ulkomaankomennukselle, jos tulee ero, niin parempi se kun elää toisen talutusnuorassa.
Tuskinpa se mies saa aikaiseksi eroa, kun ei saa aikaiseksi sanottua äidilleen ei. Kunhan kiukuttelee.
Miksi mies antaa äitinsä juoksuttaa häntä?
Ymmärrän että mies ei lähde
johan tossa iässä mies voi jäädä kotiin hetkeksi ja sinä voit mennä sinne ulkomaille
ei hyvä suhde siihen kaadu tuolla iällä
Lähde vain ja jääköön mies juoksemaan anopin pillin mukaan.
Ottakaapa anoppi mukaan ;).
Ja pystyykö mies lähtemään helposti omien töidensä takia?
Ap lisää
Anoppi tuskin olisi hyvillään, jos poikansa lähtisi pitemmäksi aikaa, vaikka tuskin sitä kieltäisikään. Tuskin mieheni hänelle on mitään edes sanonutkaan, enkä mikään ota asiaa puheeksi.
Mutta inhottava tilanne meidän suhteessa. Anopille toivon pitkää ikää ja tosiaan on erittäin hyvässä kunnossa. Ovat ikänsä asuneet toisiaan lähellä ja mieheni on häntä päivittäin käynyt katsomassa ja tosiaan päivittäin vielä sitten asioilla joten olisihan se kurja tilanne anopille, jos mukaani lähtisi. Mieheni on jo osa-aikaeläkkeellä, joten hänellä on aikaa esim. etsiskellä pörrösukkia ympäri kaupunkia.
Nykyään voi elää vaikka 110-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaapa anoppi mukaan ;).
Ja pystyykö mies lähtemään helposti omien töidensä takia?
Pystyy, on jo nyt osa-aikaeläkkeellä ja voisi helposti tehdä töitä etänä ja jäädä eläkkeelle kokonaan.
AP
Jos on pitkä liitto takana niin pitäisi suhteen kestää. Voit varmaan ehdottaa myös tota kotihoitoa siksi ajaksi. Minkä pituisia kpmennuksesi ovat ja miten pääset lomille? Jos on muutamasta vuodesta kyse niin ymmärrän kyllä miestäsi siinä, että ero voi tulla. Itse en kyllä myöskään tuon ikäistä äitiä jättäisi, mutta joku vuoden tai lyhempi komennus ei myöskään tuntuisi pahalta olla erossa.
Eikö miehelle ole vaimo ja oma perhe tärkeämpi kuin äiti, joka voi saada apua muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Sitten olen itsekin jo eläkkeellä, eikä ole luonnollisestikaan tietoa missä kunnossa sitä on, voiko enää matkustella. Sitten ehkä myös jo lapsenlapsia. 555
Miksi sinulla on suhde anopin kanssa?
Kyse olisi vain noin 2 kk komennuksesta ja kerrottakoon vielä sekin, että olemme olleet vajaa10 vuotta yhdessä.
Ehkä kyse voi olla siitäkin, ettei mies vai halua lähteä. Kohde on etelä-Euroopassa, joten ei olisi pitkä matka tulla Suomessakaan käymään välillä.
t. AP
Kyllä normaali, vakaalla pohjalla oleva aikuisten parisuhde kestää herrajumala vain kahden kuukauden erossaolon.
Ja mitä tulee anopin ikään, niin joo ehkä hän saattaa elää vielä 110- tai vaikka 115-vuotiaaksi, mutta hyvin paljon todennäköisempää on kuolema muutaman vuoden sisällä. 94 on jo hyvin korkea ikä.
Minkälainen suhde teillä on miehen kanssa? Entä missä kunnossa anoppi on?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella harvinaista. Niin se vain kuoli A Samulinkin, vaikka oli virkeä viimeiseen viikkoon asti.
Sinä voit lähteä komennukselle, mies päättäköön itse asioistaan. Erolla uhkailu on tympeää, voiko asiasta keskustella kun mies antaa asian hieman kypsyä? Itse en syyttäisi ketään siitä että haluaa viettää nahdollisimman paljon aikaa 94-vuotiaan äitinsä kanssa, tuossa iässä ei tarvitse kuin yhden pikkuflunssan tai kaatumisen.