Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri tekee kovasti töitä, mutta ei koskaan kerro siitä. Hänet unohdetaan täysin.

Vierailija
30.11.2023 |

Hän ei markkinoi tekemisiään, mutta olen seurannut ja huomannut että hän on varmaan tiimin tehokkaimpia työntekijöitä. Mutta koska hän ei mainosta asiaa, sitä ei noteerata. Ei edes esihenkilö tunnu tajuavan, vaikka hänellä on suora näkymä. Ja ei, en puhu itsestäni vaan ihan oikeasti olen pistänyt tämän merkille. Olen itse sellainen keskitason puurtaja. Suurisuisimmat sitten pitävät luonnon joka ikisestä tekemästään pikkujutusta, mikä ärsyttää minua. Mutta tämä yksi tekee eniten, vaan ei puhu. Miten saisi huomiota ja oikeutta hänelle ilman että tarvitsee itse jotenkin leimautua juttuun?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myönnän, että olen tässä hieman ärtyneellä motiivilla liikkeellä, koska nuo mölisijät ärsyttävät itseänikin. 

ap

Vierailija
2/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada erityiskohtelua? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi saada erityiskohtelua? 

En tarkoita mitään erityiskohtelua, vaan ihan vaikka sitä että hänelle annetaan joku bonus tai edes sanallinen kiitos kuten näille jotka puhuu enemmän kuin tekee. Koska se olisi oikein. Työpaikkahan tuosta tyypistä hyötyy koska se tekee tehokkaimmin hommia. Jos hän jäisi pois, alkaisi varmaan kunnon paniikki kun porukka tajuaisi paljonko se niitä hommia teki.

Mutta whatever. Tuli vain tällainen mieleen.

Vierailija
4/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot havainnostasi esimiehelle sopivassa kohdassa. Hän sitten toimii asian suhteen, jos haluaa. Ei kuitenkaan kannata moittia näitä muita. Toisten haukkumista ei katsota hyvällä. Voit toki myös itse kehua puurtajaa, jos siihen on luonteva tilaisuus. Usein tällaiset tehokkaat, hyvät tekijät nauttivat työstään, ja heille riittää palkinnoksi hyvät tulokset. Eivät siis kaipaa mitään erityisiä kiitoksia. Tai ainakin itse olen tuollainen.

Vierailija
5/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot havainnostasi esimiehelle sopivassa kohdassa. Hän sitten toimii asian suhteen, jos haluaa. Ei kuitenkaan kannata moittia näitä muita. Toisten haukkumista ei katsota hyvällä. Voit toki myös itse kehua puurtajaa, jos siihen on luonteva tilaisuus. Usein tällaiset tehokkaat, hyvät tekijät nauttivat työstään, ja heille riittää palkinnoksi hyvät tulokset. Eivät siis kaipaa mitään erityisiä kiitoksia. Tai ainakin itse olen tuollainen.

Tämä onkin mielenkiinnoinen piirre suomalaisessa työelämässä: huonoon käytökseen ei puututa ja sitä kritsoivat leimataan haukkujiksi. Tyhjät tynnyrit sen kuin kolisee ja samalla hyvät tekijät pidetään palkkakuopassa. Ei ihme, että koko maa on jo konkurssissa.

Vierailija
6/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnakkainen toimintatapa: joka kerran kun ne vähäntekijät mölisevät omasta erinomaisuudestaan, vastaat että Niin aivan, ja XX se vasta hienosti venyikin taas kerran!

tässä tietyeti XX on se ahkera ja fiksu mutta äänetön.

Vierailija
7/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole kuullut sanontaa "laiska töitään luettelee"

Vierailija
8/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole kuullut sanontaa "laiska töitään luettelee"

Et tainnut ymmärtää aloituksesta hölkäsen pöläystä.

Vierailija
9/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sydäntä ihan vilpittömästi lämmittää, että edes sinä olet huomannut ahkeran, joskin vaiteliaan, työtoverin tuloksellisen työn.

Mainitsisin asiasta esimiehelle luontevassa yhteydessä. Muiden kehuminen parantaa myös sinun asemaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme