Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkastaako työkkäri haetut työpaikat?

Vierailija
30.11.2023 |

Tarkastaako työkkäri haetut työpaikat? Olen nyt ansiosidonnaisella ja en haluaisi joutua johonkin huonoon työpaikkaan

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki luulee trolliksi, mutta vakuutan ettei ole. Olen siis itse ilmoittanut työkkäriin feikin työnhakijan. Siis että olen huomannut, ettei se oikeasti edes töitä etsi. Ja tämä 100% totta.

Mistäs tiesit, että hän valehteli työkkärille hakeneensa sun yritykseen? Vai laittoiko hän oikeasti hakemuksen ja siihen kirjoitti että en mä oikeesti haluu tätä.

Vierailija
22/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan tarkista. Ei niillä ole aikaa sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jäätävää, että pitää hakea ja sitten työpaikat on ihan virtsassa ku kahlaa läpi niitä poimiakseen oikeesti pätvät tyypit. Hirveetä hommaa.

Vierailija
24/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

GDPR estää tollasen kyttäämisen

Vierailija
25/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on freelancer, hänellä on hyväksytty ilmoitukset, että on soittanut alan kontakteilleen. Kertoo yrityksen, nimen ja ajankohdan ja vähän millaista vastausta on saanut. Hänen alallaan ei pahemmin kirjallisia hakemuksia tehdä vaan soitellaan puolin ja puolin ja toisin kun töitä/tekijöitä tarvitaan. Saattaa toki riippua virkailijastakin, mitä hyväksyy hakemukseksi. Hänellä myös auttaa, että on säännöllisen epäsäännöllisesti töissä vuoden aikana sen mukaan miten alan pätkätöitä on tarjolla, vakipaikkoja ei hänen töissään ole käytännössä lainkaan.

Vierailija
26/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa, haluavatko työnantajat näitä turhia, pakotettuja massahakemuksia?

t. Työnantaja

Vierailija
27/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä. Mun Omaa suunnitelmaa päivitettiin joku aika sitten, ja nyt siinä on tällainen kohta:

"Asiakkaalle on kerrottu hänelle asetetusta työnhakuvelvollisuudesta ja sen ehdoista ja hänen tulee hakea kuukauden aikana neljää työmahdollisuutta kuukauden aikana. Pyydettäessä asiakkaan tulee todentaa hänelle soveltuvien työmahdollisuuksien hakeminen (kopiot, valokuvat tai muut dokumentit). Tarvittaessa selvitystä voidaan pyytää myös työnantajalta." 

Sinänsä ihan sama, haen kyllä, mutta ihmetyttää.

Vierailija
28/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat työkkäristä tarjouksen, siihen on vastattava välittömästi. 

Vierailija
29/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä. Mun Omaa suunnitelmaa päivitettiin joku aika sitten, ja nyt siinä on tällainen kohta:

"Asiakkaalle on kerrottu hänelle asetetusta työnhakuvelvollisuudesta ja sen ehdoista ja hänen tulee hakea kuukauden aikana neljää työmahdollisuutta kuukauden aikana. Pyydettäessä asiakkaan tulee todentaa hänelle soveltuvien työmahdollisuuksien hakeminen (kopiot, valokuvat tai muut dokumentit). Tarvittaessa selvitystä voidaan pyytää myös työnantajalta." 

No sitten kannattaa hakea. Itsellä ei ole tuollaista vaikka juuri olin aktivointi tapaamisessa ja tehtiin uusi suunnitelma.

Vierailija
30/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki luulee trolliksi, mutta vakuutan ettei ole. Olen siis itse ilmoittanut työkkäriin feikin työnhakijan. Siis että olen huomannut, ettei se oikeasti edes töitä etsi. Ja tämä 100% totta.

Mistäs tiesit, että hän valehteli työkkärille hakeneensa sun yritykseen? Vai laittoiko hän oikeasti hakemuksen ja siihen kirjoitti että en mä oikeesti haluu tätä.

So? Ei hakeminen ole sama kuin työhön pääseminen. Vaikka hakisi oikeasti tosissaan niin silti ei välttämättä ja useinkin tule valituksi.

Vierailija
31/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kannattaa hakea. Itsellä ei ole tuollaista vaikka juuri olin aktivointi tapaamisessa ja tehtiin uusi suunnitelma.

Mä taas en ole ollut missään tapaamisessa, kaikki kontaktit ovat olleet puhelimitse. Työttömyyttä kesti 4 kk, nyt olen keikkatyössä, mutta rinnastun työttömiin ja hakuvelvollisuus säilyy. Kukahan tästäkin hyötyy ja eikö tuo työnantajalta kysely ole GDPR:n vastaista?

Vierailija
32/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So? Ei hakeminen ole sama kuin työhön pääseminen. Vaikka hakisi oikeasti tosissaan niin silti ei välttämättä ja useinkin tule valituksi.

Tiedän. Mikä on pointtisi? Minua kiinnosti ilmiantajan tarina.

Vierailija
33/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki käyttöön. Ei virkailijoilla ole aikaa tarkistella satojentuhansien työttömien lähettämiä hakemuksia. Uusia työttömiä tule joka päivä lisää.  Tämä on vain peloite. Ihan sama mitä runoilet, ei KUKAAN niitä hakemuksia tarkista. Kunhan hakemukset ovat jotakuinkin loogisia, ts. et työttömänä varastomiehenä hae avoinna olevaa kirurgin paikkaa. 

Vierailija
34/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö tuo työnantajalta kysely ole GDPR:n vastaista?

Tämä kiinnostaisi minuakin jos joku tietäjä on paikalla.

Vierailija
35/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sinne työnantajalle, että onkohan tämä nyt varmasti hakenut teiltä työtä. Mistä se työkkäri edes tietää, kuka sen sun hakemuksen on ottanut vastaan, ei työkkärillä ole välttämättä niitä hakemustekstejä nähtävänä joihin ole vastannut, lisäksi sinähän voit käydä työnantajan luona kyselemässä työtä, ei työkkäri tiedä keneltä sinä olet kysynyt ja työnantaja ei välttämättä muista että juu, kyllä sen ja sen niminen kävi. Tai voit soitella työnantajille ja kysellä työmahdollisuuksia, työkkäri ei näistäkään voi ruveta tarkistuksia tekemään häiritsemättä työnantajia... Työtä voi hakea siis myös paikan päälle kävellen ja kysellen tai vaikka soitellen....

Tässä on hieman toisenlaista onnellisuutta.

ilb

Vierailija
36/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tarkasta jatka vaa loisimista.

Kukaan täysijärkinen ei kirjoita noin huonosti kuin sinä. Olet takuulla paskapalkkainen duunari.

Vierailija
37/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärki käyttöön. Ei virkailijoilla ole aikaa tarkistella satojentuhansien työttömien lähettämiä hakemuksia. Uusia työttömiä tule joka päivä lisää.  Tämä on vain peloite. Ihan sama mitä runoilet, ei KUKAAN niitä hakemuksia tarkista. Kunhan hakemukset ovat jotakuinkin loogisia, ts. et työttömänä varastomiehenä hae avoinna olevaa kirurgin paikkaa. 

Typerää ja ammattitaidotonta johtaa pelolla. Lopputuloskin on sitten sen näköinen.

Vierailija
38/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö tuo työnantajalta kysely ole GDPR:n vastaista?

Tämä kiinnostaisi minuakin jos joku tietäjä on paikalla.

Työnantaja ei voi antaa tietoja mutta jos olet itse hyväksynyt suunnitelman jossa sanotaan että pitää tarvittaessa esittää asiakirjat niin silloin sinun pitää sellaiset säilyttää. Omassa suunnitelmassa ei tällaista lue eli eivät pysty tarkistamaan mistään olenko hakenut.

Vierailija
39/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa, haluavatko työnantajat näitä turhia, pakotettuja massahakemuksia?

t. Työnantaja

"Minä minä minä." Kukaan ei sulta kysynyt mitään.

Vierailija
40/48 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

typeryyden huipentuma tuommoinen homma.

jopa työharjottelussa olevilta jankutetaan tota samaa skeidaa..

miten sekasi tää suomi on nykyään ??

onneks loppuu ensvuonna tuo jatkuva kysely

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi