Tarkastaako työkkäri haetut työpaikat?
Tarkastaako työkkäri haetut työpaikat? Olen nyt ansiosidonnaisella ja en haluaisi joutua johonkin huonoon työpaikkaan
Kommentit (48)
Mulle virkailija sanoi, että lähtökohtaisesti luottavat hakijan omaan ilmoituksern, mutta saattavat silloin tällöin tarkistaa, etenkin jos epäilevät.
Vierailija kirjoitti:
"Työtön on keskimäärin aika tyhmä. Ei ne osaa etsiä oikeittein yritysten nimiä, ne keksii omiaan. Lista feikkiyrityksistä ja feikkitehtävistä on hilpeää luettavaa."
Keskimäärin sinä taidat olla aika tyhmä kun oletat että muut operoivat samalla tasolla kuin sinä ja vielä kirjoitat siitä tänne "itsestäänselvyytenä".
Viestisi on todella hilpeää luettavaa.
Sano se niille työttömille, joille todetaan, että hakemiksi ilmoittamiasi työpaikkoja ei ole, joten tästä lähtee nyt selvityspyyntö ja etuus on katkolla. Heillä on varmasti hilpeä olo!
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki käyttöön. Ei virkailijoilla ole aikaa tarkistella satojentuhansien työttömien lähettämiä hakemuksia. Uusia työttömiä tule joka päivä lisää. Tämä on vain peloite. Ihan sama mitä runoilet, ei KUKAAN niitä hakemuksia tarkista. Kunhan hakemukset ovat jotakuinkin loogisia, ts. et työttömänä varastomiehenä hae avoinna olevaa kirurgin paikkaa.
Mihin tarvitaan virkailijaa, kun tarkistukset tekee tekoäly? Kyllä se osaa seuloa ilmoitetuista työnhakupaikoista todelliset ja huijaukset. Ei ole tarvetta lukea hakemuksia, riittää, että katsotaan, mitä on ilmoitettu haetuiksi
Tarkistaisi jos voisi. Muttei heillä ole oikeutta saada tietoja yrityksistä hakijoista. Julkiset haut on eri asia, niissä hakijat usein julkisia.
"Pyydettäessä asiakkaan tulee todentaa hänelle soveltuvien työmahdollisuuksien hakeminen (kopiot, valokuvat tai muut dokumentit). Tarvittaessa selvitystä voidaan pyytää myös työnantajalta."
No kuulostaapa oudolta, että sulla lukee noin. Ai, että työnantajaltakin pyytäisivät selvitystä? Hoh hoijakkaa.
Ei mulla todellakaan lue noin. Onkohan sun suunnitelma edes laillinen? Mulla lukee vain, mitä sun alkutekstissä lukee eli
"Asiakkaalle on kerrottu hänelle asetetusta työnhakuvelvollisuudesta ja sen ehdoista ja hänen tulee hakea kuukauden aikana neljää työmahdollisuutta kuukauden aikana."
Vierailija kirjoitti:
"Pyydettäessä asiakkaan tulee todentaa hänelle soveltuvien työmahdollisuuksien hakeminen (kopiot, valokuvat tai muut dokumentit). Tarvittaessa selvitystä voidaan pyytää myös työnantajalta."
No kuulostaapa oudolta, että sulla lukee noin. Ai, että työnantajaltakin pyytäisivät selvitystä? Hoh hoijakkaa.
Ei mulla todellakaan lue noin. Onkohan sun suunnitelma edes laillinen? Mulla lukee vain, mitä sun alkutekstissä lukee eli
"Asiakkaalle on kerrottu hänelle asetetusta työnhakuvelvollisuudesta ja sen ehdoista ja hänen tulee hakea kuukauden aikana neljää työmahdollisuutta kuukauden aikana."
En tiedä onko se laillinen. Tuo on kuitenkin suora copypaste, siinä jo poistatetussa alkuperäisessä on myös tuo painovirhe, se ei ole minun. Joka kerta on soittanut eri virkailija, ja tämän teon aikaan soitti joku nuori mies, joka ensi töikseen ilmoitti tuurailevansa, sekoili muutenkin ja ilmoitti kysyvänsä vastaukset kysymyksiini toisilta. Ei kuitenkaan koskaan palannut asiaan, enkä ole perään huudellut, mulle niiden sekoilut ovat yksi ja sama, kunhan sovitellut rahat rullaavat.
Näinhän se jo poistatettu viesti, alkuperäinen sitaatti meni: "Asiakkaalle on kerrottu hänelle asetetusta työnhakuvelvollisuudesta ja sen ehdoista ja hänen tulee hakea kuukauden aikana neljää työmahdollisuutta kuukauden aikana. Pyydettäessä asiakkaan tulee todentaa hänelle soveltuvien työmahdollisuuksien hakeminen (kopiot, valokuvat tai muut dokumentit). Tarvittaessa selvitystä voidaan pyytää myös työnantajalta."
Niin että hohhoijakkaa vaan sullekin, mitäpä lottoat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se laillinen. Tuo on kuitenkin suora copypaste, siinä jo poistatetussa alkuperäisessä on myös tuo painovirhe, se ei ole minun. Joka kerta on soittanut eri virkailija, ja tämän teon aikaan soitti joku nuori mies, joka ensi töikseen ilmoitti tuuraile
Lisään muuten vielä että toiminta on muutenkin sekavaa. Ensimmäisen 3 kuukauden täystyöttömyyden aikana soittelivat 2 viikon välein, ja kaikki oli ihan hälläväliä. Puhelut kestivät 5 in, "en sit vaivaa sua enempää, moimoi" ja nyt päivityksen yhteydessä tuli tuo aggressiivinen kirjelmä eriteltyine sanktioineen, mutta ketään ei kiinnosta soitella. Oma toiminta on pysynyt täsmälleen samana, ja pysyy jatkossakin. Taitaa työllistää lähinnä työkkäriä tämä systeemi. Joku kaaos niilläkin on koko ajan, väki vaihtuu ja kovasti halusivat, että haen sinne puolelle tiskiä töihin. Ehei.
yks päivä soitti meijän teinille työkäristä joka on 16v, käy mäkkärissä töissä
ja käy päivät amista.. miten v i tu n sekasi nuo akat on nykyään.
sais laittaa hehkuvan hiilen pe r se re ik ään noille tantoille !