Mies ei anna minulle joululahjaa, mutta odottaa saavansa minulta joululahjan
Mitä mieltä tällaisesta? Mies ostaa minulle lahjaksi pitkin vuotta asioita (esim harrastusvälineitä tms) vähän yllättäen, mutta ei anna koskaan joululahjaa eikä synttärilahjaa, ei siis edes kukkia. Hän kuitenkin odottaa saavansa minulta lahjan esim. jouluna. Ei tee mieli hankkia hänelle joululahjaa, koska minäkään en saa mitään. Miten te toimisitte?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kertoi heti tavatessa ettei osta lahjoja merkkipäivänä, vaan sitten kun haluaa, ja löytää sopivia lahjoja spontaanisti . Saan pitkin vuotta ihania lahjoja ja sopii hyvin minulle . Ei tarvitse miehen tuskailla lahjaideoita jouluksi ja syntymäpäiväksi .
Ihana availla yllätyspaketteja ympäri vuoden. Mutta hiukan ihmettelen, eikö "spontaani" lahjaidea iske koskaan lähellä merkkipäivää, jolloin sen voisi antaa metkkipäivälahjana?
Vierailija kirjoitti:
Naimisiin menon jälkeen mies lopetti minulle lahjojen oston. Sitä ennen tuli ihana toivomani koru tms, tykkäsin :)
Kuitenkin kertoo, mitä itse toivoisi lahjaksi! (maksaa 700e)
Minä ostan hänelle aina merkkipäivinä ja jouluna jotain.
Tuntuu surkealta kun monta joulua mennyt niin ettei minulle tule lahjaa.
Tuo on jo harvinaisen törkeää ja itsekästä toimintaa: Puoliso toivoo itselleen jopa 700 euron lahjaa, mutta ei osta itse yhtään mitään vastavuoroisesti. Jättäisin tietenkin tuollaiselle törpölle lahjat ostamatta, jotta tuntisi nahoissaan miltä moinen käytös tuntuu.
Ap:lle: ala ostamaan sinäkin yllätyksiä puolisollesi pitkin vuotta, mutta älä koskaan osta mitään miehellesi syntymäpäivänä ja jouluna. Katso mikä on reaktio. Jos tästä tulee mieheltäsi sanomista, niin toteat vain että noudatat miehesi esimerkkiä tai niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Voit aloittaa tämän toiminnan jo tämä jouluna, eli annat tämän vuoden joululahjan jo tänään ja tietenkin paketoimattomana! Jotkut eivät asioita opi kuin esimerkin kautta.
Pienikin huomiointi piristää suhdetta ja estää aavikoitumista.