mun 10sentin sähkösoppari näyttää TAAS ihan hyvältä.
keskustelu hiljenee aina kun hinta nousee, miksi ?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Olen sähkölämmittäjä, sain vuoden sopparin hintaan 8,30. Olen ihan tyytyväinen, sillä vaikka pörssisähkön vuoden keskihinta olisi 4-5, ei sillä ole minulle mitään merkitystä, koska minun kulutukseni painottuu talvikauteen, jolloin pörssisähkön keskihinta onkin 10 senttiä tai yli.
Katsopa 10 viime vuoden hintatilastot, niin huomaat, että pörssisähkö olisi ollut sinulle halvin.
Seuraavina 3 kuukautena määräaikaiset ovat varmasti edullisempia, mutta loppuvuosi meneekin pörssisähkön voitoksi.
Vaan eipä taida olla tarjolla 3kk määräaikaisia soppareita?
Joo osta 50 ke sähkömobiili pihaan että voimayhtiöt voi tyhjentää akun milloin haluavat , tokihan voit saada 9.5e rahaa tuosta....melko älykästä.
Lähdet sitten itse jangolla 9.5e matka ja toinen 9.5e kotiin jossa odottaa jo koslan 950e kk lyhennys.
Vierailija kirjoitti:
Olen sähkölämmittäjä, sain vuoden sopparin hintaan 8,30. Olen ihan tyytyväinen, sillä vaikka pörssisähkön vuoden keskihinta olisi 4-5, ei sillä ole minulle mitään merkitystä, koska minun kulutukseni painottuu talvikauteen, jolloin pörssisähkön keskihinta onkin 10 senttiä tai yli.
Saas nähdä miten tänä talvena on. Tänä vuonna ei ole ollut vielä yhdenkään kuukauden keskihinta yli 10c/kWh. Tammi-helmi-maaliskuukin alle 9c/kWh.
Jos sähköyhtiö myy 8c/kWh määräaikaista niin se tarkoittaa että arvioivat itse keskihinnan jäävän tuota alemmaksi myös sähkölämmittäjälle.
Kivitalossa riittää kun kerran viikossa on pörssisähkön pohjahinta , silloin 12 tuntia varataan lattiat täyteen 0 -4c hinnalla. Keskihinta on ihan se ja sama.....yhtä tyhjä kun gallupit jossa haastatellaan 45 punapipoista ja iltauutinen kertoo että valtaosa suomalaisista on juuri tätä mieltä.
Eikös tämä päivittäinen keskustelu siitä, kumpi on edullisempi sen päivän hintojen perusteella, ole aika joutavanpäiväistä?
Samoin määräaikaisista ollaan hiljaa kun pörssisähkö on ilmaista, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavina 3 kuukautena määräaikaiset ovat varmasti edullisempia, mutta loppuvuosi meneekin pörssisähkön voitoksi.
Vaan eipä taida olla tarjolla 3kk määräaikaisia soppareita?
Tavallaan on. Niitä on missä hinta määräytyy neljännes vuosittain toistaiseksi voimassaoleva, 2vk irtisanomisaika.
pitkälti puilla siirtyny lämmittään. siirrettiin lapset keskikerrokseen ja pidetään yläkertaa vaan teknisessä lämmössä. 30% onnistuttiin leikkaa kulutusta viime vuodelta. kun pääsis koko verkosta eroon, on vaan liian iso ponnistus tähän väliin alkaa kaasulla pelaan.
No meillä jää pörssisähkö alle 10cnt marraskuussa.
Sähkölämmitteinen okt, ei ongelmia kulutuksen tai maksun kanssa vaikka onkin kylmin marraskuu ainakin 5 vuoteen
Mä olen niin tyytyväinen kun otin puoleksi vuodeksi kiinteän 10 senttiä. Suhtaudun siihen kuin vakuutukseen. Maksan mielelläni myös siitä että mun ei tarvitse kytätä hintoja ja keskittää vaan saan käyttää huoletta silloin kun mulle sopii. Yksi talvi pörssisähköä sähkölämmittäjänä riitti mulle. Nyt on hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että oot tyytyväinen omaan soppariin. Pörssisähkön koko vuoden keskihinta taitaa olla 7 sentin kieppeillä, meillä reippaasti alhaisempi, kun pystytään hyödyntää halvimmat hinnat (sähköauton lataus ja asunnon lämmitys öisin jne.)
Montako päivää lykkäätte lämmitystä, kun hinta on öisinkin 30 senttiä?
Meillä on pörssisähkö mutta kyllä mulle kelpais myös joku kymmenen sentin kiinteä hinta. Eipä tarvis olla jatkuvasti kyttäämässä.
Pörssisähkö on hyvä Menen aina Espanjan huvilalle, kun on kallista.
Tuossa kun katselin niin määräaikaisiakin saa 8 sentin pintaan joten ei sinulla vielä mikään halpa sopimus ole,
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pörssisähkö mutta kyllä mulle kelpais myös joku kymmenen sentin kiinteä hinta. Eipä tarvis olla jatkuvasti kyttäämässä.
Saat sinä alle kymmenen sentinkin nyt jos haluat ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkön 7 vrk keskihinta 10.49 snt/kWh.
Oma keskiarvoni marraskuulle 1,63 snt/kWh, ilman marginaalia 0,73 snt/kWh. Koko vuoden keskihinta ilman marginaalia 5,41 snt/kWh (marginaalit vaihdelleet välillä 0,4-0,99 snt/kWh).
Ihan hyvin olen saanut hyödynnettyä edulliset tunnit, vaikka asunkin kaukolämmitteisessä kerrostaloasunnossa.
:D siellä todella lasketaan senttejä.
Pörssisähkön keskihinta ei ole sama kuin laskun loppusumma jaettuna ostetuilla kilowattitunneilla. Ostettujen kilowattituntien keskihinta on paljon tärkeämpi ja sitä ei kukaan uskalla edes itselleen laskea. Hatusta voi kyllä heittää mitä lukuja hyvänsä.
Marraskuun pörssisähkön keskihinta on noin 9 senttiä.