Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun 10sentin sähkösoppari näyttää TAAS ihan hyvältä.

Vierailija
30.11.2023 |

keskustelu hiljenee aina kun hinta nousee, miksi ?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska pörssisponsaajat kehuvat omaksi voitokseen pörssihintoja vain silloin ne ovat alhaalla.

Vierailija
2/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 10 snt on kallis. Pörssisähkön keskihinta ollut alle 5 snt per kwh viimeisen 3 kuukauden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäs edes miksi se hinta on noin lähteny käsistä. senhän pitäs olla puoli ilmasta nytku saatiin vihdoin OL3 toimii. Onko tää onnistunutta vihreetä siirtymää?

Vierailija
4/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk vuodesta edullinen. Tirsk

Vierailija
5/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkön 7 vrk keskihinta 10.49 snt/kWh. 

Vierailija
6/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta 10 snt on kallis. Pörssisähkön keskihinta ollut alle 5 snt per kwh viimeisen 3 kuukauden aikana.

siltä se tuntu ottaessa ja välillä onkin. ei vaan ymmärrä mistä se hinta koostuu niin päätin ollla leikkimättä mukana

Vierailija
7/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskihinta ehkä, tähänhän aina vedotaan. Itse kun tuppaan käyttämään sähköä enimmäkseen silloin, kun pörssisähkön hinta on korkeimmillaan, niin se keskihinta ei ole ratkaiseva tekijä. 

Vierailija
8/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkön 28 vrk keskihinta 9.74 snt/kWh ja taitaa olla ylöspäin menossa

Vierailija
9/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskihinta ehkä, tähänhän aina vedotaan. Itse kun tuppaan käyttämään sähköä enimmäkseen silloin, kun pörssisähkön hinta on korkeimmillaan, niin se keskihinta ei ole ratkaiseva tekijä. 

Tuo on siis oma keskihintani sähkölaskuista laskettuna. Se on ninulle hyvinkin ratkaiseva :-)

Vierailija
10/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että oot tyytyväinen omaan soppariin. Pörssisähkön koko vuoden keskihinta taitaa olla 7 sentin kieppeillä, meillä reippaasti alhaisempi, kun pystytään hyödyntää halvimmat hinnat (sähköauton lataus ja asunnon lämmitys öisin jne.)

Vierailija
11/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sentin maksat ja olet maksanut liikaa...

"Tulevaisuudessa kiinteä sähkön hinta on 12-2023 alkavalla 24kk määräaikaisella sopimuksella 7.69 snt/kWh, 03-2024 alkavalla 6.57 snt/kWh, 06-2024 alkavalla 6.20 snt/kWh per kuukausi futuurien hintojen perusteella. Laskenta on tehty 2023-11-29 Nasdaq OMX päätöskurssien perusteella."

Vierailija
12/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no käyttekö te saunassa sillon kun haluatte vai määrääkö sähkönhinta millon löylyyn? en ihan ymmärrä miten vkr keskihinta liittyy mihinkään. en ole pistäny elämää uusiks halpojen tuntien mukaan.

Vierailija
13/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika köyhää touhua kaupata pärssisopimuksia täällä.....kukaan ei käytä pärssisähkössä keskihintoja vaan hinnan pohjia , jos kadulla kävelee vain 2 ihmistä 2 metrinen ja 1 metrinen niin media kertoo että kadulla kävelee keskipituinen ihminen ( 1.5m )

Vierailija
14/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sähkölämmittäjä, sain vuoden sopparin hintaan 8,30. Olen ihan tyytyväinen, sillä vaikka pörssisähkön vuoden keskihinta olisi 4-5, ei sillä ole minulle mitään merkitystä, koska minun kulutukseni painottuu talvikauteen, jolloin pörssisähkön keskihinta onkin 10 senttiä tai yli.

Vierailija
15/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis olisi mulle, toiselle halpa.  Viikon voin helposti olla 2kwh/vrk kulutuksella. Pyykit ym joutaa odottamaan halpaa aikaa.

Vierailija
16/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi sähköautohan tekis pörssistä vähän viksumman jos hyödyntää auton akkuja. eikö sieltä akusta voi purkaa verkkoon sähköö?

Vierailija
17/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no käyttekö te saunassa sillon kun haluatte vai määrääkö sähkönhinta millon löylyyn? en ihan ymmärrä miten vkr keskihinta liittyy mihinkään. en ole pistäny elämää uusiks halpojen tuntien mukaan.

Saunassa valot 12v muuntajalla, kiuas ja vesi lämpiää klapeilla, suihku on mallia USB ladattava.

Vierailija
18/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se pitää laskea kuukauden keskiarvon mukaan ja toistaiseksi pörssisähkö on kai ollut halvempaa. Eipä sillä, itselläkin on kiinteä: syyskuussa loppui 4,99snt ja nyt on 8,3snt. Ei mua kiinnosta miettiä niitä extrakalliita tunteja, että muistinko irroittaa lämmityksen aamulla verkosta vai en... kesällä kun pörssisähkö on halpaa, ei mulla ole juuri kulutustakaan.

Vierailija
19/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman sentin maksat ja olet maksanut liikaa...

"Tulevaisuudessa kiinteä sähkön hinta on 12-2023 alkavalla 24kk määräaikaisella sopimuksella 7.69 snt/kWh, 03-2024 alkavalla 6.57 snt/kWh, 06-2024 alkavalla 6.20 snt/kWh per kuukausi futuurien hintojen perusteella. Laskenta on tehty 2023-11-29 Nasdaq OMX päätöskurssien perusteella."

Kun sopimus loppuu, on otettava joku uusi tilalle. Otin halvimman. Senttien sijaan olen säästänyt hermoja, koska olen voinut käyttää sähköä, kuten ennenkin kyttäämättä kellonaikoja tai sähköä säännöstelemättä. Kerrostalossa ei iso lovi rahallisestikaan. Jo uuden sopparin perusmaksussa säästän reippaasti 24 kuukaudessa. Tämä vastaa useaa senttiä käyttöhinnassa. Eli joka tapauksessa olen voiton puolella.

-eri

Vierailija
20/60 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkön 7 vrk keskihinta 10.49 snt/kWh. 

Oma keskiarvoni marraskuulle 1,63 snt/kWh, ilman marginaalia 0,73 snt/kWh. Koko vuoden keskihinta ilman marginaalia 5,41 snt/kWh (marginaalit vaihdelleet välillä 0,4-0,99 snt/kWh).

Ihan hyvin olen saanut hyödynnettyä edulliset tunnit, vaikka asunkin kaukolämmitteisessä kerrostaloasunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä